Sarah dan Sha terus datang mendekati mereka semua di tepi padang itu setelah dorang puas meraikan kemenangan mereka.
"Tahniah Anas, nahh hadiah sebab menang." Sarah hulurkan air 100plus kepada Anas.
"Kalau aku kalah harini aku tak dapat air ke?" Anas berkata dan dia terus sambut air di tangan Sarah.
"Dapat tapi aku tak ucap tahniah lah, aku ucap takziah.".
"Wehhh, kau tadi hebat gila. Masa kau pass kan bola dekat Afiq last minute tu meremang bulu roma aku." Sha berkata di sebelah Sarah.
"Kan, tadi kitaorang bersorak masa Afiq jaringkan goal sampai nak tercabut tekak tahu. Best gila." sambung Sarah.
"Tiba-tiba harini aku nampak Afiq tu handsome wehhhh." Sha berkata sambil dia tutup muka dia dengan tapak tangan. Gaya malu-malu kucing gitu.
"Ye ke weh? kenapa aku tak perasan pasal hal tu?" soal Sarah.
"Kau tak payah perasan biar aku je yang nampak pasal hal tu."
"Kedekutnya kau."
Anas dekat situ hanya jadi pendengar perbualan yang macam entah apa-apa dari dua orang sahabat tu sehingga lah..
"Dah la tu puji orang lain. Aku ni kau tak nak puji ke?" Iman yang tiba-tiba muncul dari belakang dorang.
"Eh, uncle ada ke kat padang tadi? Sarah tak perasan pulak." Sarah berkata selamba.
"Kurang ajar ya kau! haritu kau jugak yang beria nak datang sini support aku. Tapi harini macam ni kau layan aku."
"Sha kau perasan ke pakcik aku tadi." Sarah soal si Sha.
"Entah lah weh, aku banyak tengok masa dorang menyerang je tadi. Selain daripada tu aku banyak tengok telefon."
"Sama laa aku focus masa dorang menyerang je."
Iman yang dengar kata-kata daripada anak buah dia tu sampaikan diri dia sendiri dah hilang kata. Nak mengamuk tapi sayang. Apa lah nasib aku ini. Ya Allah kau beri lah aku kesabaran.
"Apa-apa je lah, ni air aku mana Sarah?" Iman soal Sarah.
"Sorry uncle. Mulai harini Sarah bawa air untuk Anas je sebab Anas tak bagi Sarah bawa air untuk orang lain selain dia." Sarah berkata selamba.
pffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrr
Anas yang dengar tu terus tersembur air yang dia tengah minum dan yang paling best ialah tepat terkene ke muka Sha.
"Wehhhhhhhh kau dah kenapa?" Soal Sha dengan bengang. Ya lah dah kene sembur dengan air kot.
"Sorry." Anas balas sepatah perkataan.
"Anas kau okay ke?" Sarah soal Anas kat situ.
"Wehhhhh, sepatutnya soalan tu kau soal dekat aku lah Sarah! Kau tak nampak aku tengah basah ke ni?"
"Sorry sorry, kau okay ke Sha."
"Tak! aku tengah basah ni. Wehhh ada air liur Anas dekat muka aku. Anas kau pengotor la." Marah Sha dekat situ.
"Sorry tak sengaja." balas Anas.
"Nahh, ambil tisu ni kau lap kat muka kau." Sarah hulurkan tisu dekat Sha.
"Aku geli lah." Sha berkata sambil dia lap muka dia.
"Tak apa Sha kau anggap je kau kene indirect kiss dengan Anas." Sarah cuba tenangkan Sha.
"Indirect kiss dengan lelaki buat apa. Aku nak dengan perempuan bukannya dengan lelaki!"
"Ohh kau straight rupanya."
"Kau ingat aku songsang ke Sarah?"
"Mana la aku tahu dah tadi kau kata Afiq tu handsome."
"Habis tu kau kata Mira Filzah tu cantik jadi kau tu tak straight ke?" balas Sha atau nama penuhnya Shahir dengan nada penuh kemarahan.
"Ohh macam tu kisahnya." Sarah berkata macam dia tengah berfikir.
Iman yang tengok scene pergaduhan antara dua sahabat tu hanya mampu mengelengkan kepala. Macam mana lah dorang ni boleh rapat perangai pun dua-dua macam tak betul je. Tiba-tiba ada suara menegur Iman.
" Err, Iman."
Iman pandang ke belakangnya.
"Ana, kau datang tengok perlawanan ni ke?" soal Iman.
"Haah, aku join Sarah dan Sha datang sini tadi."
"Ohhh."
"Nah, ambil la air ni. Sarah suruh aku bagi dekat kau tadi." Ana berkata sambil dia hulur kan air 100plus kepada Iman.
"Ohh, thanks." Iman sambut air di tangan Ana.
"Kau nampak hebat tadi Iman." Ana berkata sambil dia pandang Iman di depannya.
"Ye ke? Kau tak join Sarah dan Sha tengok time kitaorang menyerang je ke?"
"Tak lah aku tengok semua termasuk la kau sekali."
"Ohh, thanks. Tapi Anas pun hebat jugak dalam game tadi."
Elehh Iman kau ni tiba-tiba nak rendah diri ni kenapa? tadi beria nak Sarah puji kau tapi bila dah dapat kene puji malu-malu pulak.
"Ye ke? tapi kat mata aku kau lagi hebat."
"Ehh haaa." Iman berkata sambil dia garu belakang leher dia yang tak gatal. Terkejut dapat pujian luar biasa daripada Ana tu.
Ana yang nampak kejanggalan daripada Iman tu ketawa kecil dia dekat situ.
"Betul lah aku tak tipu. Kau sampai jatuh-jatuh kan masa nak halang bola tadi. Kaki kau okay ke?" sambung Ana lagi.
"Kau nampak aku jatuh?" soal Iman dengan terkejut. Ya lah anak saudara sendiri tak perasan inikan Ana yang perasan.
"Kan aku kata aku tengok semua jadi semua la aku nampak. Kaki kau okay ke? ada luka?" soal Ana.
"Ohh kaki aku okay. Jangan risau aku kuat. Lagipun kalau luka pun aku dapat handle." Iman puji diri sendiri pulak.
Ana yang dengar balasan dari Iman tu tersenyum dia.
"Bagus la macam tu."
"Err, Ana."
"Ya?" Ana berkata sambil dia pandang Iman dekat depan dia tu.
"Thanks datang support harini."
"Ohh, welcome."
Tengah syok dorang berdua berbual tiba-tiba ada suara yang mengacau...
"Iman ilham! jom ambil gambar satu team." Jerit Anas dari jauh.
Ya lah dah panggil nama pendek tak dengar kan. Bila guna nama panjang terus dengar.
"Ehh ohh ahh okay okay." Iman blur dekat situ.
"Aku pergi dulu btw thanks untuk air ni."
Ana yang tengok Iman yang blur tu pun ketawa dengan perangai Iman tu. Hahhahaaha comel.
YOU ARE READING
AWAN PUTIH
Teen FictionKisah kehidupan harian Sarah dan Uncle Iman. Sorang banyak cakap dan sorang lagi banyak akal. Dapat ke dorang serasi hidup bersama? Selamat menyelami kehidupan Sarah dan Iman. Story ni cute cute manja je.