2. bölüm

5 0 0
                                    

Bir noktadan sonra Corpus dei projesinin halka açıklanması, firmanın devasa paralar kazanması ve toplum tarafından kanıksanması gerçekleşti. Bir takım girişimciler projeyi klonlar üzerinde denemeye çalıştılar. 

Yaşlı ruhların genç bedenlerle buluşmasını pazarladılar. İşte bu ölümsüzlük fikri için bir kırılma noktası olabilir diye düşündüler fakat başaramadılar. Ne denerlerse denesinler klonlar yüklenen bilinci kabul etmiyorlardı. Bu bilet tek yönlü bir biletti ve asla geleceğe gitmiyordu.

Gittiği tek yön ve tek tarih vardı 2090 ve öncesi. Zaman sanki o yılda donup kalmıştı fakat bir takım yeniliklerde olmadı değil.

Cem Özsay birkaç yaşamdan sonra 40'lı yaşlarına tekrar döndüğünde ve toplum öte benlik projesini neredeyse tamamen öğrendiğinde Canan Özek ile bir fikri ortaya koydular. 20 yıl daha önceye gitmek ve Corpus dei projesini o tarihte başlatmak. 2070 yılındaki zengin milyonerler bu proje için delirdiler. Herkes birkaç 10 yıl daha yaşayabilmek fikri karşısında çaresiz kalıyordu. 

80 yaşında bir milyardesiniz ve altınıza yapıyorsunuz 40'lı yaşlarınıza geri dönmek için neler verirdiniz? Tabiki çok büyük paralar kazandılar. 

Neredeyse artık dünya bunun etrafında dönüyordu. Sınırsız bir yaşam fakat tek yöne 2090 ve öncesi. 

Cem ve Canan bu projeyi büyük bir başarıyla geçmişe taşımışlardı. Fakat daha da geriye gidilebilir miydi? 

İlk çağdaki atalarımıza dek öte benlik projesi taşınabilir miydi? 

Pek tabi bu mümkün olmadı Corpus dei ancak yüksek tıbbi ihtiyaçların karşılanabildiği 2040'lı yıllara dek uzanabildi. En eski taşıyıcı beden 2012 yılında uyanmıştı. 

Uyanmıştı diyorum çünkü Corpus dei tüneline yaşlı hali ile giren bir insandan geriye yalız bir avuç toz ve kül kalıyordu. yüksek elektron ve nükleer ışınımlar benliğinizi öte benliğinize gönderiyor ve bir sabah uyandığınızda genç bedeninizin içinde uyanıyordunuz.

Bütün benliğiniz ve bilgileriniz seçtiğiniz tarihteki yaşınıza aktarılıyordu. Bir çeşit hard disk gibi düşünürsek hard diskteki bilgiler kesilip başka bir noktaya yapıştırılıyordu.

2012 de uyanan adam bir risk almıştı 2041 yılında 70'li yaşlarına yaklaşan ünlü sanatçı kanserin son evrelerindeydi. Daha erken yaşlarına gitmek istemişti. 2012 ise tıp teknolojisinin o kadar gelişmediği ve nöro ışınım teknolojisinin adının bile geçmediği bir dönemdi.
Geçmişe dönen benliği yıllarca akıl hastası olmakla suçlandı. Gelecekten geldiğini söylüyordu. Fakat henüz ünlü bir sanatçı değildi. Ve o tarihte bu sözleri söyleyen ilk kişiydi.

Aslında Corpus dei bir çok insanın hayatını da kötü etkilemişti. proje karşıtları pek seslerini duyuramıyordu. çünkü alt kesimlerden insanlar bu projeye karşı çıkıyordu. Öte benlik bir anlamda zenginler için sonsuz bir hayat fakirler için daha adaletsiz bir dünya demekti.

Ömrünün sonlarına gelmiş bir zengin tekrar gençliğine kavuştuğunda daha uçarı ve vurdumduymaz oluyordu. Hayatta herşeyi denemeye çalışıyorlardı.

Bazı zengin ve başarılı iş insanları gençliklerine döndüklerinde tekrar aynı başarıyı yakalayamıyorlardı.

Hayatı değerli kılan bir defa yaşanması belki de ölümün herkes için eşit olmasıydı.

Corpus dei'nin felsefi sorunları yanında suçla ilgili de çok büyük sorunları vardı.

Geçmişe gidip bazıları savaş çıkarmaya çalışabilirdi. Bazıları cinayet, hırsızlık gibi suçlara karışabilirlerdi ki karıştılar da.

İşte bunun için Cem ve Canan'ın da yardımlarıyla uluslararası bir Öte-Benlik Suçla Mücadele Gücü oluşturuldu. 

öte benlik corpus dei projesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin