THE BOSS DAUGHTER - CHAPTER 1

340 9 0
                                    

THE BOSS DAUGHTER (BASE ON TRUE STORIES)
WRITTEN BY : REVILINE JAMES WANG
STORIES BY : GENK R

THE BOSS DAUGHTER

Saya perkerja disalah satu syarikat sudah 5 tahun.Selama bekerja disana mmang ramai btul kawan-kawan saya dapat.Kenal macam-macam jenis orang.Boss saya pun boleh cakap memang bagus orangnya,

Dan bagi pendapat saya, memang jarang ada boss yang baik terhadap perkerjanya, apatah lagi boss cina.

"Opss, bukan racist bah, tapi itu lah kebenaran."

Dari segi keselesaan saya berkerja, hmm boleh cakap 100%, kerja berpasukan saja semua dalam office kami. Dan rutin saya setiap hari tidak banyak mahu fikir sana kesini, rumah pun tidak jauh dari tempat kerja.Hari-hari kena rajin lah training kaki, termasuk masa berjalan ikut lift semua 5minit atau 10minit sampai sudah.

Mahu cakap saya ni kaya? Tidak juga ,no no, tapi saya proud to be myself. Jenis saya hidup sedarhana, cukup-cukup lah, saya masih single , biar orang cakap-cakap macam saya ni gay, apa kah? Tidak pedulilah. Ada juga rupa-rupa saya ni.

'Tapi kan saya mahu cakap, i still feeling lonely no matter what, I've so many thing made my day, but doesn't mean iam happy..Bukan tidak pernah terfikir ada masa depan wey. Susah lah, bukan menyalahkan perempuan zaman sekarang, tetapi banyak kali sudah jumpa perempuan jenis yang tembirang, janji manis lepas habis main buang. Macam saya ni pula perempuan.'

"Eh ,bukan semua okey, kebanyakan"

Perempuan biasa-biasa sahaja sudah mahal, apa lagi yang luar biasa, ni satu lagi, barang-barang semua mahal , syukur jugalah semua mahal, sebab mahal na mahal kita..Haha okey ! Teruskan cerita ..

Selama saya berkerja , tidak pernah saya susahkan sesiapa, jenis yang bersahaja, dan sedarhana, ada rumah sendiri, kehidupan sendiri, matlamat , kerja, duit, masa depan.

Kehidupan seharian saya pun tidak terlampau tertekan sebab customer yang datang pun kira ok, makin hari semakin kenal, kenal betul semua sifat-sifat peramah. Boss pun jenis openminded, bersyukur dapat boss baik hati. Dan tiada niat untuk cari perkerjaan baru, bukan tidak mahu memajukan diri, hidup dibandar kota kinabalu ni, bukan senang apatah lagi orang kelahiran bandar. Gaji pun masa ni bukan tinggi, eh ? Mau dua kerja tapi rehat tidak cukup.

Lagi-lagi kebanyakan tempat ni, semua mahukan perkerja full time, first of all saya betul-betul juga mahukan partime dibahagian kota kinabalu ni, tapi mungkin muka kurang atau pun kurang berkata-kata manis?

"Saya letak tajuk cerita ni"
THE BOSS DAUGHTER
Disebabkan sudah 5 tahun lebih ni cerita .
Tapi boss ni jenis bukan suka cerita pasal personal life dia, biar kami rapat sangat. Paling dia akan cerita pasal kerja harian dia, meluah pasal perkerja-perkerja, kami selalu makan sama-sama.

Dan semua perkerja berfikir termasuk saya lah, fikirkan boss ni single, sebab dia nampak muda masih. Dan kami semua ni jenis tidak mahu kisah juga latar belakang boss, dan juga kami tidak ambil masa untuk busybody hal orang ditempat kerja.


Satu hari tu saya duduk-duduk termenung, memikirkan sesuatu tapi tidak pasti apa!?

"Apa mau buat ni lepas kerja??"

Bercakap sendiri, iyalah, dapat duit, baru gaji , semua perkerja mahu buat plan, tapi jenis saya suka bersendirian. Malas mahu sangat bergaul, malas mahu campur-campur dengan kawan-kawan yang buang duit. Penat tu cari duit, bukan aji bakil tapi life is short, using the time for important thing not make yourself regret on the future.

"Ahhh! Tidur lagi bagus, yaa! Yaa,,best ni kalau tidur."

Bercakap-cakap sendiri, hampir tertutup mata saya plan-plan mahu buat apa lepas kerja.

THE BOSS DAUGHTERWhere stories live. Discover now