THE BOSS DAUGHTER (BASE ON TRUE STORIES)
WRITTEN BY : REVILINE JAMES WANG
STORIES BY : GENK R
PART : 2Selepas saja dapat ubat tu, tidak lagi banyak fikir, saya terus pergi bus stop naik bus, ceh, naik bus saja kan, bukan tidak biasa?
Up town girl .. Ringtone calling from the hell, unknown number again!
"Ishh!! Mesti ni perempuan ni kan?"
Membebel saya sendiri-sendiri sambil tengok skrin telefon.
'Haiyaa! Sudah minta maaf, jangan lagi lah kacau, apa lagi ni dia mahu?"
Baru saja saya mau dengar lagu rock legend, healing-healing, terus jadi hilang ! Paling lah bikin panas, masa dengar lagu dalam bus, sana juga she keep calling me.
"Malas lah, kasih mati lagu lagi bagus."
Terus saya kasih abai telefon saya, biar dia penat berbunyi. Penat nanti pandai lah dia berhenti. Terus saya senyum sendiri.
Sampai dipekan , berbunyi lagi tu telefon, bergegar-gegar dipocket seluar, mau hampir 30 miscalls daripada si Hell hellaa..Bikin panas.
'Gila bah ni perempuan , sudah dia minta maaf, masih lagi miscalled-miscall.'
Argggg !!! Dan akhirnya saya sendiri tidak aman kena kacau balik-balik. ANGKAT LAH!
"HELLO, SAM?Sam kah ni?"
Saya masih diam, kedengaran suara perempuan tersebut masih lagi bersuara.
"Sam saya bah ni, si Ella, anak boss kamu. Ingat kah masih? Yang siram kau tu bah?"
Dengan suara-suara tidak bersalah dia tu, amboii, manja-manja lagi.
"Oh, iya, ish tahu juga saya, itu saja kah kau mau cakap? Kalau tu saja okey lah, saya off call dulu.. Okey bye."
Saya offcall, sampai dirumah saja, terus baring-baring peluk bantal, pergg punya best, baring-baring peluk bantal, cuci kaki , terus hempaskan badan dikatil, Begini lah kehidupan seorang bujang, tiada tempat bermanja. Sekali saya menumpang manja dengan si Evelyn, melayan saja dia dengan perangai bodoh saya, dan kenakalan, dia tahu sudah sifat-sifat gila luar dan dalaman saya.
Dan untuk pengetahuan kamu, kalau dapat kawan macam dia, memang beruntung sangat. Boleh kongsi dari segi pahit manis, garam cuka ajinomoto, kalau cakap couple? Jauh lapang dari api, tapi orang selalu salah anggap kami ada hubungan, dengan dia ni jenis tidak bertalam dua muka. That why, everytime i stress with my own personal, ill talk to her directly, lapang dada, dia ikhlas melayan sana sini kawan-kawan dia, tidak macam yang lain saya kenal.
"Eve, R you busy?"
"Oii!! Yes iam, apa tu? Rindu ke tu , anda fikir saya ada masa untuk saya sakit kepala?"
Kitaii ,begini lah si Evelyn, dia ni jenis kasar sikit. Biar dia selalu sibuk , menulis dan berkerja. Dia tetap melayan saya punya masalah. Dengan sifat yang buat lawak.
"Kitaii, kau ni, punya replied tu macam bertahun baru dilayan."
"HHAHAHAHA! ANU saya sedang main jari ni, type-type skrin."
"Hahaha bodoh. Bah sini tengok?"
Haish! Tidak boleh bawa bincang dia ni, orang boleh fikir wrong way. Jadi dia screenshot apa dia buat.
"Naaa ni saya buat, tadaa!! Next your story still editing , tapi macam malas, copy sajalah peduli semak.hahha..!"
"Bah mana sajalah."
YOU ARE READING
THE BOSS DAUGHTER
AcakDaripada kisah benar ini, menceritakan kisah dimana saya selalu diganggu oleh anak boss , dan termasuk juga dimana perkerja-perkerja lain diganggu dengan cinta palsu.