BITE ME

30 1 0
                                    

Nishimura Riki atau lebih akrab dipangil niki baru sahaja menjejakkan kaki alam dewasa. Tidak seperti kebanyakkan rakan sekolahnya yang melanjutkan pembelajaran ke menara gading, niki memilih untuk berkerja mencari wang untuk manampung dirinya yang sendiri di negara orang. Niki adalah anak kelahiran tanah matahari terbit yang sanggup keluar dari zona keselesaan untuk mecari jati dirinya.

Kini niki bekerja di sebuah kedai seberneka yang tidak jauh dari apartment sewanya. Niki ditugaskan sebagai cashier dikedai itu bersama sunghoon dan jungwon. Sunghoon dan niki sangat rapat, bahkan sunghoon sudah menganggap niki sebagai adiknya. Lamunan niki di berhentikan oleh sunghoon yang jam rehatnya sudah selesai.

"Niki, apa yang ditenung tu? Dah pergi rehat. Biar hyung yang ganti kamu." ucap sunghoon pada niki. Niki hanya tersenyum pada sunghoon sebelum pergi "hmm hyung...". "Ye niki, jungwon pun tengah rehat tu. Haa teman dia kesian rehat sorang, sunoo cuti hari ni." jelas sunghoon. Niki yang mendengar itu dengan pantas ke bilik khas untuk staff.

Niki membuka pintu dan melihat jungwon makan baru sahaja memulakan makan tengah hari nya seorang diri. Niki membawa bekalnya mendekati meja yang ditempati oleh jungwon." Wonnie hyung."  niki terlihat malu ketika jungwon memandangnya. Ini bukan lah rahsia besar lagi.

Niki mempunyai perasaan suka terhadap jungwon kerana itu sunghoon sempat mengusiknya sebentar tadi di kaunter. Keberuntungan berada di pihak niki dengan sunoo yang cuti hari ini amat mebantu. Jungwon dan sunoo selalu makan bersama. Sunoo akan mengusiknya habis habis kalau dia melihat niki rapat atau hanya bertanya soalan kepada nya.

"Eh nishi baru rehat ke? Mai la teman wonnie rest.." ajak jungwon. "Eh mana sunno hyung? Selalu tak pernah jauh dari hyung." basa basi niki walaupun sudah tahu jawapan tetap nak tanya. "Sunoo hyung cuti. Ada hal keluarga kot. Tu yang lunch sorang ni." terang jungwon dengan lebut.

Niki yang mendengarkan itu lantas mendudukan dirinya dihadapan jungwon. " Tak apa kali ni wonnie hyung lunch dengan niki. Niki pon baru je rehat." kata niki. "Niki bawa bekal laa. Nampak sedap je." kata jungwon nak memecahkan keheningan. "Nasib goreng biasa je hyung. Niki tak dapat masak banyak sebab peti ais dah kosong. Maybe esok kot beli barang, dah alang cuti esok." jelas niki pada jungwon.

"Ha kebetulan. Esok pon wonie cuti, boleh wonie ikut sekali.". "Boleh, nanti hyung nak saya ambil ke?" tanya niki. "Tak apa nanti jumpa terus kat sana je la." balas jungwon. Gelak tawa memenuhi waktu rehat mereka berdua. Ini bagai mimpi buat niki dapat berbual santai bersama jungwon.

Selama ini mereka hanya bertegur atas urusan kerja atau hanya ketika bertukar shift. Niki menganggap ini salah satu dari kemaju untuk dekat dengan jungwon. Masa berlalu dengan cepat. "Okay la niki, waktu rehat wonie dah habis ni. Nanti kita berbual lagi ye.". "ni tak apa ke kalau nishi rehat sorang ni?" sambung jungwon.

"Its okey hyung. Saya dah biasa rehat sorang." balas niki dengan tersenyum. "Baik la kalau macam tu wonnie sambung kerja dulu ye." kata jungwon. Niki tidak menyangka bahawa dia bergurau senda bersama jungwon sebentar tadi. Dunia terasa milik mereka berdua. Tiada siapa yang menhalang benang merah yang sudah terikat pada satu sama lain kalau benar itu jalan cerita nya.











🎶It’s you and me in this world
Again, come to me, tie me
If you are going to save me
Just come kiss me and bite me🎶  

Enhypen - Bite Me









Continue.....












Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Protective little puma for his kitty hyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Protective little puma for his kitty hyung. Dont worry niki we just want to borrow jungwon after this we gonna return it. Sayang sangat kat wonie hyung dia sampai nak pinjam sekejap pun tak boleh.. Amboi diaa..

Btw harap anda menyukai first chapter tie a cherry. Maaf diatas typo dan kesalahan pengguna bahasa. Dan ini mungkin akan berterusan untuk chap kehadapan. That's all i want to say. Enjoy your life and have a nice day.

Tie A Cherry[WonKi][원키]Where stories live. Discover now