restoran w.smile milik encik kamal di penuhi banyak pelanggan dan pelancong yang datangn...tidak lama selepas itu.seorang pemuda lelaki meninggi kan suara nya pada pelayan
"ada apa ni encik" soal encik kamal ingin tenang kan keadaan yang riuh pada masa itu
"kamu tengok la ayam ni...tak fresh langsung...masak ikhlas la sikit"pelanggan itu berdiri dan tengking di depan encik kamal dan tonjolkan jari nya pada kamal.
kamal hanya mampu bersabar dengan pelanggan itu dan meminta maaf kerana atas kesalahan perkerja kami.
"maaf kami akan ganti yang baru untuk cik"
kamal terus masuk ke dapur dan minta perkerja di dapur masak dengan fresh kali ini dan hantar di meja 17.selepas sahaja makanan itu di hidangkan dan di hantar di meja tersebut. pelanggan itu meninggi kan suara lagi.
"encik encik..kenapa"soal ana yang berpatah balik ke meja itu.
"awak..tak masak betul betul ke ha?cuba awak rasa ayam ni tak fresh langsung."ayam itu di campak pada ana.
encik kamal yang terlihat dari jauh yang pelanggan yang tadi meninggi kan suara pada perkerja nya.ia pun pergi ke pelanggan tersebut.
"eh encik ada apa lagi ya" soal kamal.
"perkerja awak ni la...masak macam bodoh je..tak ikhlas."tengking pelanggan tersebut.
"EH AWAK JANGAN NAK CAKAP SAYA MACAM TU LA..DERIA AWAK TU HA YANG TAK BOLEH RASA !" anak sudah hilang sabar dengan perangai pelanggan itu.
pelanggan itu tetap tidak menyerah dan tidak mahu minta maaf.
"oh.. sekarang ni awak nak cabar saya?" jawab pelanggan itu.
encik Kamal cuba menyenangkan keadaan sekarang yang riuh rendah sekarang."ana!cukup..encik maaf kan kami atas kecuaian perkerja kami..kami akan bayar balik duit encik semula."
"okey..fine!" akhirnya pelanggan itu pun menyerah dan pergi.
"ana...saya nak awak masuk bilik saya sekarang"
anak terkedu apabila boss memanggilnya ke bilik.jantung ana berdebar debar..apa yang tak kena dengan hari ni.
'tuk tuk tuk'
ana masuk kebilik.
"ye boss ada apa panggil saya?" soal ana
"boleh pulak awak tanya saya.. sekarang ni kenapa awak tinggi kan suara awak depan pelanggan?"
"dia dah cabar kesabaran saya"
"haih ana ana..awak ni selalu buat hal...awak tak tahu ke cost ye customer is always right because we serve the king? and lagi satu awak tak boleh sejukkan kotak polisterin tu?"
"maaf kan saya boss..saya janji takkan buat kejadian ini terjadi."raya ana
"baiklah ini peluang terakhir"
"terima kasih boss"
-----------------------------------------------------------maaf kalau ada kesalahan bahasa 😅😼
YOU ARE READING
KAMU SELALU SEMPURNA
RomanceKAMU SELALU SEMPURNA seorang budak lelaki bandar yang bekerja sebuah restoran terhangat di kl( kuala lumpur)...ia pergi ke ipoh untuk membina restoran kedua di sana...ketika pulang ke kl.ia terlangar seorang perempuan kampung yang sedang jual nasi l...