keesokan paginya encik kamal pergi ke ipoh untuk membina restoran di sana pula atas permintaan orang ramai.
"ana saya nak gerak pergi ke ipoh ni ada kerja kat sana..apa apa boleh berjumpa dengan Chef Adam" arah encik kamal untuk tiada apa apa sebarang masalah.
"baik boss" jawab ana dengan penuh hormat.
encik kamal pun start kan enjin kereta nya dan pergi meninggalkan restoran tersebut.sampai sahaja ipoh..encik kamal sempat singgah membeli sebungkus nasi lemak.selepas membeli kamal pun teruskan perjalanan nya. akhirnya sampai juga destinasi tersebut.
pak seman pun sambut kedatangan kamal."assalamualaikum..kamal dah besar ye kamu..dulu pak seman tengok kurus aje"usik pak seman
"waalaikumussalam..takde la pak seman saya menang makan setiap hari."jawab kamal
"haha..pakseman gurau aje..ha kamu nak restoran kamu macam mana..macam kt kl tu ke lain dari lain."soal pak seman
"ikut kehendak hati pak seman la..yang penting orang kampung tak payah susah datang kl semata mata nak makan kat restoran saya je"
pakseman pun setuju kata kata kamal..dan terus membina restoran itu secepat mungkin.
"ayah."jerit lateffa.dari arah belakang
"eh effa..kamu buat apa jat sini" soal pak seman
"effa nak bagi nasi lemak kt ayah la" effa pun berikan nasi lemak kepada pak seman
effa pun bergegas untuk ke sekolah
"er..tadi tu anak pak seman ke" soal kamal sekakan akan tergoda dengan wajah effa.
"ye.. kenapa kamu tergoda ke" jawan pak seman
"takde la pakseman,saya tanya aje.mana tahu boleh buat menantu."gelak kecil kamal
"pandai betul ye kamu bergurau,pak seman memang nak cari kan effa tu suami.kalau pak seman dah takde siapa la yang nak jaga orang kat rumah tu"luah hati pak seman
"hm kesian saya tengok " kamal kesian dengan kehidupan pak seman
"pak seman saya nak gerak ke kl..apa apa telefon saya".
kamal pun gerak ke kl.sebelum Kamal pulang ke kl kamal sempat menghulurkan uang kepada pak seman atas membantunya untuk menyiapkan restoran ni tetapi pak seman tolak kerana dia mahu kerja dengan tik tik peluh dia.
kamal pun membuka waze untuk keluar dari kawasan kampung.kamal memandu sambil tengok waze jalan yang dia lalu supaya tidak sesat arah jalan.kerana dia sorang je dalam kereta itu.
tetibe kamal membawa kereta dengan laju sehingga dia tidak perasan yang dia terlanggar seorang pelajar perempuan. dia pun turun dari kereta.untuk melihat apa yang berlaku.
"Allah..maaf saya tak sengaja" rayu kamal.
pelajar perempuan itu pun memandang wajah kamal.
"awak ni tak reti bawak kereta ke apa, tak nampak ke saya ni"marah pelajar perempuan itu
"eh awak kan" kamal teringat budak itu.
YOU ARE READING
KAMU SELALU SEMPURNA
RomanceKAMU SELALU SEMPURNA seorang budak lelaki bandar yang bekerja sebuah restoran terhangat di kl( kuala lumpur)...ia pergi ke ipoh untuk membina restoran kedua di sana...ketika pulang ke kl.ia terlangar seorang perempuan kampung yang sedang jual nasi l...