Beep!
"Neeee!" roept Jordan luid in haar slaapkamer.
Ring-ring-ring.
Jordan's telefoon gaat af, wat de stilte in de kamer doorbreekt. Haar vinger schuift het scherm naar rechts om het alarm te stoppen. Het licht van het scherm is verblindend in het donker. 5.40 's morgens is de tijd. Jordan bedenkt zich dat ze nog erg moe is.
"Waarom moet ik zo vroeg opstaan, Luby?!"
Luby is haar huisdier, een wit vogeltje. Het is erg belangrijk voor haar dat ze hem als troost heeft, zekers naar dat dat ene ding.
"Tweet, tweet," roept Luby.
Jordan weet het, ja ze weet het. Ze is de prinses van school op de Jardin High school, vice capitein van de cheerleaders. Het meest populairste meisje van school. Sabrina is haar beste vriendin en ze is de vriendin van de Jardins Jaguars quarterback. Ze draagt de juiste kleren, hangt rond met de juiste mensen en is stinkend rijk. En iedereen houdt van haar. Haar telefoon gaat weer af en licht op. Het is een berichtje van Sabrina.Rood. Is alles wat er staat.
Sabrina en Jordan passen hun outfits altijd aan elkaar aan. Ze wil zeker weten dat hun outfits niet vloeken en dat ze er altijd perfect uit zien samen. Jordan is er wel aan gewend zo langzamer hand dat Sabrina haar verteld wat ze wel en niet moet aan doen, maar soms vind ze het wel irritant.
"Toch?", vraagt Jordan.
"Tweet, tweet," antwoord Luby.
Wat zal Jordan vandaag eens aan doen? Ze kiest voor een wit t-shirt met een witte rok. Zekers niet iets dat vloekt met het rood van Sabrina. Misschien is het niet de beste keuze, maar het is niet de slechtste. Jordans telefoon maakt weer geluid. Deze keer is het Alex, haar vriendje.Goedemorgen, zonneschijn XD
Ze stuurt hem meteen een bericht terug. Niet snel ernaar hoort ze een auto toeteren buiten. Shit! Het is laat, bedenkt Jordan zich. Haar vriendje wacht buiten in zijn fel rode sportwagen. Ze stapt in de auto.
"Hoe gaat het met mijn prinses?", vraagt Alex.
"Goed."
"Je zou vaker een rok moeten dragen," Alex geeft een kus op Jordan's wang en kijkt ondeugend naar haar benen. Hij legt een hand op haar ene been en grijnst even. Langzaam gaat zijn hand omhoog, maar Jordan tikt hem speels weg.
"We komen te laat."
"Maar... luister ik weet dat je wilt dat je eerste keer speciaal is..." Alex aarzelt even.
"Huh? Eerste keer?
"Je weet wel... DE eerste keer."
"Oh!"
Jordan en Alex hebben er al vaker over gesproken, maar ze stellen het steeds uit. Het is voor Alex raar dat Jordan niet religieus is opgevoed of met hoge moralen, maar dat ze er toch voor kiest om het nog niet te doen. Misschien is het gewoon wie ze is. Ze wil het niet doen met gewoon iemand. Ze wil het doen met de ware – hoe oubollig het ook klinkt.
"We gaan al 2 jaar samen en ik dacht het nu wel een goede tijd was om te... je weet wel... Alle jongens die al zo lang een vriendin hebben, hebben het al gedaan." Jordan kijkt Alex even aan.
Wat als Alex echt ziet hoe Jordan er 's morgens uit ziet en beslist dat hij haar niet meer leuk vind. Wat als ze 's morgens uit haar mond ruikt? Kan ze weg glippen om zichzelf op te frissen voordat hij wakker wordt?
"We zouden naar jou huis kunnen gaan en de nacht door kunnen brengen samen..." aarzelt Alex.
"Is goed," glimlacht ze een beetje geforceerd.
"Echt?" Alex zijn ogen worden groot.
"Ja, ik bedoel. Zoals je al zei, we zijn al zo lang samen."
"Je bent geweldig." Jordan kijkt Alex verbaasd aan.
"Wacht! Dit is niet de weg naar school."
"Sabrina's auto is stuk, dus die staat bij de garage."
"Dat heeft ze mij niet verteld," Jordan zucht.
"Misschien is ze het vergeten."
Jordan is verbaasd dat Sabrina het haar niet heeft verteld van haar auto. Normaal vertelt ze elk detail uit haar leven aan Jordan. Wanneer ze stoppen bij Sabrina's huis, staat ze buiten al op hun te wachten. Ze draagt een kort rood topje met een blauwe rok. Sabrina stapt in de auto en kijkt Alex aan en dan snel naar Jordan.
"Wat duurde dat lang. Mijn... Oh goedemorgen Jordan."
Ook al kent Jordan, Sabrina al zo lang is ze toch steeds verbaast over hoe foutloos ze er altijd uit ziet.
"Ik krijg volgens mij een pukkel," zegt Sabrina ineens.
"Ik zie niks," antwoord Jordan.
Jordan kijkt nog even goed en kan een beetje zien dat Sabrina een puistje krijgt.
"Echt?"
"Ja echt, maar je auto staat in de garage?"
"Ja, een of andere idioot heeft een kras op mijn auto achter gelaten." Sabrina zucht.
"Waar? Als het bij het winkelcentrum of op school was, dan hebben ze camera beveiliging."
"Daar was het niet," zegt Sabrina boos.
Alex verandert van onderwerp en de rest van de rit hebben we het er niet meer over. Sabrina is al weer een stuk rustiger als ze bij school aankomen. Iedereen kent hun op school. Na ja kennen is nogal zacht uitgedrukt.
"Heb je enig idee wie het gedaan heeft?", vraagt Jordan ineens.
Ze ziet Alex en Sabrina even naar elkaar kijken. Weten zij iets wat zij niet weet. Ze stappen de auto uit en lopen de school binnen.
"Oh mijn god, Jullie moeten een keer met mij gaan winkelen echt! Die rok! Jordan jou staat ook echt alles," roept Maddie door de gang.
Sabrina schraapt haar keel.
"Niemand ziet er zo goed uit als jou in het rood," vervolgt Maddie.
Sabrina heeft altijd alle aandacht nodig, maar dat maakt Jordan niks uit. Zo blijft zij een beetje uit het zicht en vind juist iedereen haar nog leuker. Hoeveel Jordan ook om Alex geeft lijkt het erop dat hij in het publieke oog zijn affectie voor Jordan pas toont. Meteen als ze de school in lopen, slaat Alex zijn arm om Jordan heen en trekt haar dichter naar hem toe. Het doet haar denken aan hoe hij een bal vast houdt tussen zijn arm en borstkast.
"Na-apers zijn wannabes," zegt Sabrina.
"Zijn we niet allemaal na-apers op een zekere hoogte? We volgen allemaal de laatste trents..." vervolgt Jordan.
"Wees toch niet zo'n nerd."
Jordan houdt haar mond vervolgens dicht, Sabrina is niet te genieten. Ze loopt weg naar haar kluisje met een paar cheerleaders achter haar aan. Alex loopt met Jordan naar haar kluisje.
"Is alles goed met haar?", vraagt Jordan.
"Ja hoor, gewoon erg kwaad om haar auto," zegt Alex.
"Wie denk je dat het gedaan heeft?" Plotseling is Alex erg afgeleid en kijkt weg.
"Waar kijk je naar?", vraagt Jordan.
Jordan volgt zijn ogen en ziet dan HEM. Donker haar zo donker als de nacht, chocolade bruine ogen en een kaaklijn zo scherp, het zou door papier kunnen snijden.
"Hij is super sexy," zegt Maddie. Maddie loopt naar de jongen toe.
"Hij," zegt Alex.
"Wie is dat?", vraagt Jordan met een zachte stem. Ze kan haar ogen niet van hem afhouden.
"Nieuw," beantwoord Alex.
Jordan's voeten willen naar hem toe lopen om dichterbij hem te zijn, maar dan gaat de bel. Alex doet haar kluisje dicht en loopt met haar naar de les. Wiskunde staat op het programma als eerste les vandaag. Jordan is super goed in wiskunde, maar de rest van haar groep niet. Sabrina was behoorlijk kwaad toen ze hoorde dat ze niet in de zelfde les zat, maar Jordan is opgelucht om even weg te zijn van Sabrina. Als Jordan de klas in loopt ziet ze de nieuwe jongen op haar plek zitten..
"Jordan? Zoek een plek." Roept mr. Ransom. Jordan zucht.
Hoe knap hij ook is hij zit op haar plek. Ze kan het niet geloven. Niemand, maar dan ook echt niemand is ooit gaan zitten op haar plek. Op de tafel staat zelfs haar naam. De nieuwe jongen kijkt naar haar op en haar hart springt bijna uit haar borstkast. Van dichtbij is hij zelfs nog knapper. Er zitten donkere plekken onder zijn ogen. Zijn wangen zijn erg aanwezig en staan een beetje af tegen zijn slanke gezicht. Zijn figuur schijnt als een heldere maan in een donkere hemel...
"Jordan, ga aub zitten," zegt mr. Ransom.
Een meisje dat naast hem zit, staat meteen op en maakt plaatst voor Jordan. Populair en een beetje intimiderend heeft zijn voordelen.
"We hebben vandaag een nieuwe student in de klas. Sta op en stel jezelf maar even voor." zegt mr. Ransom.
De knappe jongen staat op en loopt naar de voorkant van de klas. Zijn strakke witte shirt vouwt zichzelf strak om zijn lichaam. Jordan wil er maar wat graag onder kijken. Hij draait zich om als hij voor de klas staat en het lijkt wel of alle meisje smelten. Mr. Ransom ziet eruit als een hamster vergeleken met hem. De nieuwe jongen kijkt naar Jordan. Jordan's hart versnelt.
"Ik ben Blue. Blue Laine."
Jordan weet het dan nog niet, maar vanaf dat moment verandert haar wereld totaal. Wat ze wel weet is dat vanaf dat ze zijn stem hoort, haar hart haar verraad.
JE LEEST
Slecht
Teen FictionJoran's leven is perfect. De juiste vrienden, populair op school. Het juiste vriendje. Maar als een mysterieuze jongen vol geheimen in haar leven komt, dreigt alles in duigen te vallen. Zal ze voor hem vallen? Zal ze zijn geheimen ontdekken? Lees he...