Hoofdstuk 2 :

5 2 0
                                    


Mr. Ransom stelt een vraag en Blue antwoord meteen. Hij kijkt even of het antwoord goed is. De hele klas is verbaasd dat Blue zo goed is in Wiskunde. Jordan probeert met hem te praten.
"Heb je dit al op school gehad?", vraagt Jordan.
"Nee."
"Heb je dan bijles?"
"Nee."
"Je ouders zijn die zo goed in Wiskunde?"
"Nope."
Jordan is een beetje geïrriteerd, maar Blue houdt haar aandacht. Hij is niet zoals de andere die ze ooit heeft ontmoet en dat weet ze al na vijftig minuten hem observeren. Als de bel gaat blijft ze langer treuzelen dan normaal. Wat is het toch dat hem zo aantrekkelijk maakt?
"Maak een foto, daar heb je meer aan," zegt Blue.
"Ik....", aarzelt Jordan.
"Wat?"
"Nee niks... uhmmm.... Hoe vind je het hier op school?"
"... Heeft iemand je ooit verteld, dat je gezicht je verraad?"
Blue staat op en verlaat de klas. Jordan's wangen worden rood. Voordat de volgende les begint staat ze snel op en verlaat het klaslokaal. In de gang ontmoet ze Sabrina voor de gymles.
"Oke, laatste nieuws. De nieuwe jongen is gigantisch knap. Hij heeft super mooi donker haar en een sexy lichaam. Een slechte jongen sfeer...", vertelt Sabrina.
"Weet ik. Ik zat naast hem bij Wiskunde."
"Hebben we het over de zelfde jongen?"
"Zijn naam is Blue."
"Wacht... wat, stop! Hij zit in jouw wiskunde klas?"
"Hij kan ingewikkelde wiskunde opdrachten verwerken in zijn hoofd..."
"Doe normaal. Dat is niet mogelijk. Die nieuwe jongen is super sexy en knap en ook nog eens slim. Daar moet iets achter zitten."
Samen lopen ze naar de gymles en Jordan is maar wat blij om te zien dat Blue ook in deze les zitten. Hij staat erg ver weg bij de andere jongens. Er hangt een beetje een vijandige sfeer. Alex zit ook in deze les. Alex loopt naar Jordan en wil haar een zoen geven op de wang. Jordan voelt zich een beetje beschaamd dat Alex haar voor de ogen van Blue zoent, ze weet dat zou niet moeten maar toch voelt ze zich zo.
"Hey, Alex... kunnen we na de les even praten? Jij en ik even alleen?", vraagt Jordan.
"Oh, ja, natuurlijk... waar wil je over praten dan?"
"Uh... uh... nou over iets."
"Over het doen?" Alex kijkt Jordan ondeugend aan. Sabrina staart naar Blue.
"Ik kan niet geloven dat je Wiskunde en Gym les hebt samen met hem. Jij hebt echt geluk."
Om de een of andere redenen vind Jordan het helemaal niet leuk dat Sabrina Blue ook zo sexy en knap vind als zij.
"Vind je hem leuk ofzo?"
"Ach... wie weet? Maar ik zweer het je als je nog een les samen met hem hebt, doe ik je wat aan."
Ook al weet Jordan dat ze een grapje maakt, voelt het als een belofte die ze nog weleens waar zou kunnen maken. Sabrina is het type meisje die krijgt wat ze wil, ongeacht de kosten. De gym bestaat uit wel 30 leerlingen dus ze gaan allemaal in hun eigen groepjes opwarmen. Als ze gaan rennen, blijft Sabrina haar haarband aanpassen. Meisjes en jongens worden tijdens de les gescheiden. De gymleraar heeft door dat alle meisjes afgeleid zijn door de nieuwe jongen. De jongens zijn volleybal aan het spelen en de meiden zijn aan het touwspringen. Als Jordan zich omdraait en kijkt naar Blue, kijk hij haar recht aan. Ze wordt nogal zenuwachtig van de manier waarom hij naar haar kijkt. Zijn lippen zijn een beetje uit elkaar en zijn neutrale uitdrukkingen geeft Jordan nogal kriebels.
"Waarom blijft hij zo naar jou kijken? Ken jij hem ergens van ofzo?", vraagt Sabrina.
"Nee, niet dat ik weet."
De jongens worden verdeelt in teams. Jordan is verbaasd als Alex en Blue in twee verschillende teams zitten. De groepen bespreken hun tactiek, maar het lijkt Blue niks te kunnen schelen. Jordan kan niks aflezen aan de uitdrukking op Blue zijn gezicht. Maar om de een of andere reden vind ze het wel leuk dat Blue het opneemt tegen Alex.
"Alex! Versla hem! Kom op, je kan het!", roept Sabrina. Jordan blijft stil. De wedstrijd is voorbij en dit is de eerste keer dat het team van Alex is verslagen. Hij is heel goed in sporten, of het nu voetbal, basketbal, volleybal of atletiek is. Het team van Blue is buitenzinnig van vreugde. Ze geven elkaar schouder klopjes en high fives. Als de les voorbij is, loopt Alex naar Jordan en Sabrina.
"Is hij goed in alles?", zucht Sabrina.
"Hey! Waarom juichte je niet voor mij?", vraagt Alex aan Jordan.
Jordan hoopt dat Sabrina haar uit de brand helpt, maar ze blijft stil.
"Ik... ik was te afgeleid door de wedstrijd."
Ales is duidelijk geïrriteerd, want hij drukt zijn lippen tegen elkaar. Hij pakt een arm van Jordan vast.
"Juich de volgende keer voor mij. Ik ben je vriend."
"Het spijt mij, Alex."

Tijdens de lunch zitten ze altijd met hetzelfde groepje op de zelfde plek. Jordan, Alex, Sabrina, Maddie, Haziq en nog één van Alex zijn team maatjes. Jordan is de hele lunch afgeleid. Ze krijgt de nieuwe jongen niet meer uit haar hoofd. Het is niet alleen de manier waarop hij eruit ziet, maar ook dat het lijkt of hij om niks en niemand wat geeft dat haar aandacht grijpt. Hij hoeft nergens moeite voor te doen.
"Aarde aan Jordan. Dus zoals ik al zei, we moeten echt shoppen voor onze jurken," zegt Sabrina.
"Nu al? Het is pas oktober..."
"Ja. Gewoon voor de zekerheid. Als ik het weer wat moet laten bijstellen. Ze maken gewoon geen jurken voor zo een perfect lichaam als dat van mij."
"Ik denk wel dat ze ergens wat hebben."
"Ja ok, maar ik wil niet gewoon maar een jurk. Ik wil de perfecte jurk. Wat dacht je van iets in rood. Een echt strakke rode jurk?"
"Ik..." aarzelt Maddie.
"Want ja weet je, ik heb een erg platte kont. Hebben ze niet van die vulling die je kunt dragen?", vervolgt Sabrina.
"Ik denk wel dat ze dat ergens hebben," antwoord Jordan.
"Ik denk het ook wel. Ze hebben toch ook vulling voor je borsten, dan vast ook voor dat", zegt Maddie.
"Inderdaad."
Ze maken grapjes, maar Jordan vind de grapjes niet erg grappig. Ze weet dat ze het niet zo bedoelen, maar door die grapjes krijgt Jordan het gevoel dat ze kleine borsten heeft.
"Heb je die nieuwe jongen gezien? Sexy, sexy, sexy!", zegt Maddie ineens.
Alex en Haziq's gezichten betrekken.
"Hij draagt afgedankte schoenen. En wat voor naam is dat nou? Blue?", zegt Alex geïrriteerd.
"En zijn haar ziet eruit als dat van DiCaprio in de jaren negentig," vervolgt Haziq.
"Ja, dat is juist een goed ding," zegt Maddie.
Maddie rolt met haar ogen. Sabrina en Jordan giechelen.
"Ik mag hem niet," zegt Alex.
"Waarom?", vraagt Jordan.
Ineens is iedereen stil en kijken haar verbaasd aan. Alex kijkt naar haar alsof ze er een extra hoofd erbij heeft gegroeid. De hele tafel is compleet stil voor een moment.
"Waarom mag je hem niet?", vraagt Jordan weer.
"Gewoon niet. Heb je daar een probleem mee?", vraagt Alex geirriteerd.
"Nee, nee, ik ben gewoon nieuwsgierig."
Alex kijkt van Jordan naar Sabrina. Jordan kan zien dat ze fluistert 'rustig aan' tegen hem. Ze probeert tenminste te helpen. Op weg terug van de lunch, weigert Alex te praten met Jordan. Hij is duidelijk erg geïrriteerd over dat ze vroeg waarom hij Blue niet mag. De laatste les van de dag is een nieuwe les dit jaar. Alleen mensen die hoge cijfers hebben mogen deze les volgen. Er zitten maar 7 mensen in de klas wat betekent dat Jordan vaak alleen werkt. Ze praat niet echt met mensen buiten haar groep om. Om de dingen nog erger te maken als Alex met Jordan naar haar les loopt, ziet ze Blue erg comfortabel zitten om de plek naast haar.
"Als hij ook maar met één vinger aan jou zit, scheur ik zijn kop eraf."
Jordan geeft Alex een aarzelende knuffel en loop te klas in om te gaan zitten op haar plek. Ëén ding dat Jordan echt haat aan deze klas is dat de leraar graag mensen eruit pikt en voor het blok zet. Vandaag vind ze dat vooral erg, omdat de nieuwe jongen naast haar zit en alle ogen om haar gericht lijken te zijn. Ze doet haar best om niet om te draaien naar Blue, want ze voelt dat hij intens naar haar staart.
"Wil je ons iets vertellen over fenol?", vraagt de leraar aan Jordan.
"Het wordt gebruikt in sommige vaccinaties."
"Niet slecht, Jordan," zegt Blue. Jordan blijft Blue negeren. Normaal gesproken duren deze lessen erg lang, maar nu vloog de tijd voorbij. Als Jordan de klas uitloopt, staat Sabrina op haar te wachten.
"Echt ik doe je wat aan hoor. Deze les heb je ook al samen met hem!"
Eigenlijk zou Jordan niet alleen lessen met hem willen volgen... maar alles.

Als Sabrina en Jordan Alex ontmoeten bij de auto is hij nog steeds in een slecht humeur.
"Hey Alex, kan je mij afzetten bij de garage, nadat je Jordan hebt thuisgebracht? Ik denk dat hij klaar is."
"Is goed."
"Ik kan ook wel meegaan."
"Nee, hoeft niet. Alex gaat wel mee, kan hij gelijk kijken of alles goed is met de auto."
Het klinkt net of Sabrina liever tijd door brengt met Alex dan met Jordan. De rest van de auto rit zou stil zijn geweest als Sabrina niet de hele tijd zat te praten. Als Jordan eenmaal thuis is loopt ze naar de deur en doet haar vinger op het plaatje voor haar afdruk waarnaar de deur open gaat. Ze loopt naar de slaapkamer.
"Ik ben terug, Luby."
"Tweet, tweet."
"Luby, ik begin te twijfelen aan mijn vriendschap met Sabrina? Wat is er toch aan de hand met haar en Alex? Mag ik Sabrina nou nog wel, of Alex. En.... Dan heb je Blue ook nog. Ik weet het niet meer."
"Tweet, tweet."

De volgende twee weken vliegen voorbij. Ook al heeft Jordan drie lessen met Blue samen, praten ze nauwelijks. Ze begint te denk en dat hij haar totaal niet mag. Hij kijkt soms erg lang naar haar met een neutrale blik en trekt soms zijn wenkbrauwen omhoog alsof hij iets afkeurt. Alex's zijn humeur is verbetert, maar met gym en als Blue's naam valt verandert zijn humeur even. Sabrina heeft geprobeerd te praten met Blue, maar hij negeert haar compleet. Waar Jordan dankbaar voor is. Elke jongen valt voor haar, het is verfrissend om eens iemand te zien die niet voor haar valt en zijn hart doorhaar gebroken wordt. Na twee weken van nauwelijks te praten, draait Blue om naar Jordan en vraagt haar ineens...

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 21 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

SlechtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu