*•.¸♡ 𝓟𝓐𝓡𝓣 2 ♡¸.•*

11 0 0
                                    

MELYSSA

dia menyiapkan diri untuk pergi ke universiti seperti biasa.

"Abang rasa mel selamat ke duduk disini?"tanya puan iris

"ya,dia akan selamat duduk disini"kata tuan zulkarnain

"Abang taknak hantar dia ke German ke?demi keselamatan dia,ramai anak buah abang disana boleh tengokkan dia"

"biarkan dia,abang taknak dia rasa tidak selesa.abang harap awak boleh bertenang,tiada siapa yang boleh menyentuh dan menggangu anak kita"kata zul

melyssa terdengar perbualan antara ibu dan ayahnya.
dan sejak dari hari itu dia tertanya tanya siapakah ibu bapanya.

mel terus bergegas dan bersiap untuk pergi ke uni nya yang terletak tidak jauh dari rumah.

sesampai sahaja dia di sana dia terus masuk ke dewan.

mel tiada sahabat baik mahupun kawan,kerana mel sentiasa mengingati pesan ibu bapanya 'jangan percayakan sesiapa'.

dalam diam tiada sesiapa yang tahu tentang diri mel.
mel seorang yang pandai hack dan bijak dalam apa jua sistem.
mel mempunyai bisnes yang tersendiri tanpa pengetahuan ibu bapanya,niatnya tidak mahu menyusahkan ibu bapanya.

sesudah habis waktu kelas,mel terus balik ke rumah.

mel mendapati tunangnya itu zakry berada di dalam rumah apabila ternampak kereta honda crv milik tunangnya itu.

"ha tu mel dah sampai"kata ibunya

"hai mel lama tak jumpa you sehat?".tanya zak

"sehat je"

mel hanya menjawab sepatah.mel tidak mempercayai lelaki tersebut kerana didapati 2 minggu lepas tunangnya itu ditangkap basah oleh jabatan agama islam kerana berdua duan di dalam bilik hanya mengenekan pakaian dalam sahaja.tunangnya terlepas kerana membayar saman yang dikenekan dan tidak ingin berkahwin dengan wanita tersebut.

mel tahu,namun ibu bapa mel tidak tahu akan hal itu.mel hanya ingin memberi masa untuk lelaki itu jujur pada ibu bapanya.tetapi zak tidak mahu kerana takut perkahwinannya dibatlkan.

kemudian,Mel duduk disebelah ibunya."kau taknak bagitau ke?"kata mel.ibunya amat terkejut dengan sikap anaknya yang secara tiba tiba berubah menjadi kasar.

"you kenapa?bagitau ape ni?i tak fahamla.ape maksud you?"tanya zak bertubi tubi.

"kau nak aku buat presentation ke nak aku tunjuk satu satu?.kata mel

"kenapa ni?ape yang dah berlaku?".papanya kemudian bertanya

"ape yang lembab sangat kau ni"kata mel.mel masih bersabar untuk menunggu penjelasan dari zakry

"i buat ape?"tanya zak

"manusia bodoh"maki mel kepada zak

kesemua orang dalam rumah itu terperanjat mendengar makian dari mel.
mel yang jarang sekali berkata kasar kini dia berani memaki lelaki itu didepan ibu dan papanya.

"kenapa mel maki zak!! tak baik tau!! itu tunang kamu!,baik kamu mintak maaf sekarang!?"marah puan iris

"lelaki murah macam dia ni tak layak nak dijadikan suami"kata mel dengan tenang

"apa yang you maksudkan mel!?"marah zak

"apa maksud mel?"tanya papa

"memang kau nak aku malukan kau atau kau nak aku terangkan yang kau kene tangkap basah 2 minggu lepas".kata mel

puan iris dan tuan zul terdiam dan terperanjat mendengar apa yang dikatakan oleh mel.

"betul ke ni zak?".tanya puan iris

zak diam

"AKU TANYA NI BETUL ATAU TIDAK!!?"tengking tuan zul .

"tak,uncle.zak tak buat benda macam tu"kata zak

"huh memang aku buat  presentation kat sini"kata mel.
kemudian,mel membuka begnya dan mengambil cincin tunang mereka dan memberi kepada zak.

"ok bro,sampai sini je"kata mel

"you i dah kata i tak buat benda macam tu kan"kata zak yang tidak puas hati.

"shit,kau ni ada masalah hidup ke?"sambil membuka telifonnya dan menunjukkan gambar yang menjijikkan antara zak dengan wanita yang tidak dikenali tersebut tanpa seutas benang di badan.

puan iris sudah menekup mulutnya sendiri apabila melihat gambar tersebut.

"KAU BERAMBUS DARI RUMAH AKU SEKARANG!!".marah puan iris kepada zak

"unty tu gambar edit je tolong la jangan percaya".kata zak

'BUMM'
pintu rumah dihempas dan zak keluar meninggalkan rumah agam milik puan iris dan tuan zak

mel sinis

"takde masa aku nak layan orang gila"kata mel.

"mel mama mintak maaf sebab paksa mel buat semua ni" kata puan iris

"its okey ma,mel faham...nanti mel cari yang lebih baik okey"

"tapi mama kene sabar sikit la,buat masa sekarang mel taknak cari dulu"

puan iris tersenyum dan menangguk.








SecretWhere stories live. Discover now