Wprowadzenie

777 79 133
                                    

Ukryty przed zachłannym ludzkim wzrokiem świat mityczny posiadał wiele legend i przepowiedni, którymi gawiedź cieszyła swe uszy. Były one powtarzane bardziej w celu przestrogi niż rzeczywistego wierzenia, że którakolwiek z nich otrzyma szansę na spełnienie. Stan ten utrzymywał się do momentu, w którym wampirza para królewska podzieliła się ze światem radosnymi wieściami. Oczekiwali oni narodzin swego pierworodnego syna. Przeczyło to prawom natury, które jasno określały wampiry jako jedyną rasę nie posiadającą możności naturalnego poczęcia nowego życia. Oczywistym stało się, że wampiry zwróciły się o pomoc do pradawnych wiedźm, wygnanych do Hadesu na wieczną tułaczkę za powołanie do życia rasy wiedźminów.
Wśród gratulacji i życzeń dla oczekujących rodziców, pojawiły się także przestrogi o konsekwencjach, które wampiry mogły sprowadzić na mityczny świat. Para królewska była jednak nazbyt rada poczęciem syna, żeby usłuchać słów wiekowych stworzeń.
Po upływie dziewięciu miesięcy na świat przyszedł pierwszy zrodzony, a nie stworzony wampirzy książę, który zaprezentował się jako alfa. Bogowie nie byli przychylni wampirzej parze, która złamała jedną z najważniejszych praw natury dotyczących tej rasy. Kierowani gniewem rzucili klątwę na wampirzego księcia. Przeznaczony mu mate miał pochodzić ze świata ludzkiego.
Detale tejże historii miały idealne odzwierciedlenie w legendzie o zachwianiu równowagi między światem ludzkim a mitycznym. W końcu każda legenda zawiera w sobie ziarno prawdy, ukryte przed wzrokiem tych, którzy nie próbują jej odnaleźć.

🥀

Słowem wstępu, czyli kilka wyjaśnień.

I) Mate

Najsensowniej można to przetłumaczyć na język polski jako „bratnia dusza", jednak ten termin nie do końca tłumaczy to w jaki sposób działa ta specyficzna więź. Mate jest dobierany przez samego Hadesa — pana podziemi, który stanowi pieczę nad wszystkimi mitycznymi stworzeniami. Jego odwieczny rywal Zeus wziął w opiekę ludzi, uznając stworzenia nadnaturalne za niedoskonałe i nieboskie. Dwie istoty połączone taką więzią stanowią jedność i są swoim idealnym dopełnieniem. Więź ta dotyczy nie tylko miłości w aspekcie romantycznym, ale także erotycznym. Stworzenia mityczne instynktownie są w stanie poświęcić swoje życie i dobrobyt dla swojego mate'a, rezygnując z wszelkich wygód i pokonując wszelkie przeciwności, aby odnaleźć i żyć z przeznaczoną sobie istotą. Z natury mate'y są bardzo zaborcze względem swojego partnera i często są w stanie stracić panowanie nad sobą, gdy ich drugiej połowie coś zagraża. Dotyczy to także sytuacji, gdy inny osobnik próbuje swoich sił w zalotach z ich partnerem. Poszukiwania mate'a mogą trwać nawet setki lat, jednak chcąc pozostać dla siebie nawzajem czystymi, partnerzy często decydują się na celibat do momentu, w którym będą mogli w końcu poczuć ten upragniony zapach i ciało swojego ukochanego. Zdają sobie sprawę z tego, że tylko brakująca połowa ich duszy, będzie w stanie całkowicie zaspokoić ich potrzeby i dać im satysfakcję. Oczywiście zdarzają się wyjątki od tej reguły.

Mate'y są w stanie rozpoznać przeznaczoną sobie istotę po zapachu. Z tego względu każde stworzenie posiadające nieludzką naturę wydziela specyficzny i wyjątkowy dla siebie zapach.

Po odnalezieniu swojego mate'a, następuje oznaczenie partnera, które ma na celu połączenie ich ciał i umysłów. Dzięki temu mate'y są w stanie komunikować się ze sobą telepatycznie oraz odczuwać ból i emocje swojego partnera. Następuje ono poprzez ugryzienie miejsca tuż nad zagłębieniem szyi, gdzie znajduje się gruczoł odpowiedzialny za wydzielanie zapachu i feromonów, tzw. gruczoł zapachowy. Ugryzienie musi być wystarczająco głębokie, aby przebić warstwy skóry — kły mate'a muszą dostać się do gruczołu zapachowego partnera. Takie oznaczenie pozostawia po sobie stały ślad, który jest znakiem dla innych istot, że dany osobnik odnalazł swojego partnera. Mate'y są w stanie w dowolnym momencie zablokować więź stworzoną poprzez oznaczenie, wówczas partner nie może się z nimi skontaktować poprzez myśli oraz nie odczuwa ich emocji oraz bólu. Często prowadzi to do poczucia silnego niepokoju przez partnera, który został odcięty, więc mate'y posuwają się do tego rozwiązania tylko w sytuacjach zagrożenia. Najczęściej jest to stosowane podczas odczuwania bardzo silnych negatywnych emocji lub silnego natężenia bólu — mate próbuje chronić partnera, przed tym co sam odczuwa.

✒ Bite me [Hyunlix]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz