3. Drag queen-vadászat

65 10 1
                                    

/Matild épp a piacról érkezik haza, amikor szembejön vele a szomszédban lakó idős Tibi bácsi./

- Adjon isten szép napot, kedves Matild.

- Szép napot, Tiborkám. De régen láttalak, hát hogy vagy, mi van veled?

- Jaj, ne is kérdezd. Tudod, egyre nehezebb most már.

- Miért, mi történt?

- Nem akarlak ezzel terhelni.

- Hát ne is! De attól még elmondhatod.

- Nem tudom, hogyan állsz ehhez a témához. Tudod, a melegek...

- Jaj, persze, tudom én! Szeretem nagyon.

- Komolyan? Ebben a korosztályban kevesen fogadják el sajnos.

- Ugyan, nekem jó a szívem. Nem árt neki egy kis meleg. Meg hát nyár van, mi legyen, ha ne meleg? Jövő héten is, jaj, akkora melegek jönnek, ne tudd meg, Tiborom. De engem egy csöppet se zavar. Bírja a szívem!

- Milyen melegek jönnek? Nem is hallottam.

- Többet kellene nézni a televíziót.

- Én már nem nézek olyat. A magunkfajta drag queeneknek kész káosz, ami ott megy.

- Micsodáknak?

- Drag queen, kedves Matild. A művésznevem Lady Markoló. Találd ki, ki inspirálta a nevem!

- Gondolom egy markoló.

- Haha, a humorod a régi. Na most megyek. Ha esetleg érdekelné a műsorom, a Hot Pepper Clubban talál.

***

- Drag queen?

- Ezt mondta.

- De mégis mi az a drag queen, Matild?

- Drága Klotild, ezt kell kiderítenünk.

- Rendben. A „queen" szó olyan ismerős.

- Mert volt az a zenekar régebben.

- Akik éneklik, hogy mamaaa ú-ú-ú-ú?

- Hát ez jobb lett volna, ha inkább leírod. Nem csodálom, hogy Imre fél fülére megsüketült melletted. De igen, ez az a zenekar.

- Abban volt az a bajuszos énekes, ugye? Őt nagyon szerettem.

- Ne mondj ilyet, Klotild! Lmbtq propaganda volt ő is. Nem is volt jó hangja.

- De régebben még azt mondtad, hogy odavagy érte.

- Hát elmúlt. Na szóval... szerintem újra itt az idő elkérni Petike laptopját.

- A múltkori után szerintem nem fogja odaadni.

- Arra gondolsz, amikor befóliáztuk, miután lmbtq propagandát találtunk benne? Szerintem akkor is krízist hárítottunk el.

- Hát jó, te tudod.

- Még szép, hogy tudom. Vagy ne legyen a nevem Mátyikos Matild!

***

- De hiszen ez egy csúnya nő.

- Nézd meg jobban az arcát, Klotild.

- Várj csak... Uramisten, de hiszen ez Tibi bácsi! Miért van nőnek öltözve?

- A legrosszabbat feltételeztem, de erre a szörnyűségre még én se voltam felkészülve. Emlékszel, amikor az újságban voltak azok a képek. Azokról a fura férfiakról, akik nőnek öltöznek és óvodákba mennek.

- Csak nem arra gondolsz, hogy...

- De bizony, drága Klotildom. Tibi bácsi is veszélyes.

- És régebben még Petikére is vigyázott!

- Nem hagyhatjuk ezt annyiban. A tettek mezejére kell lépnünk.

- De hogyan állíthatnánk meg? Hívjuk a rendőrséget?

- Félek, hogy ezt még ők se tudnák megoldani.

- Akkor mit tegyünk, Matild? Jaj, érzem, hogy esik le a cukrom. Túl sok stressz ez nekem.

- Higgadj le, Klotild, mert beáll a derekam, ha stresszes vagy.

- Igaz, ne haragudj.

- Semmi baj. Szóval úgy tűnik, újra eljött a mi időnk.

- Mit fogunk csinálni?

- Köss fejkendőt és hozd a kis táskád! Van egy tervem.

***

- Asszonyom, kérem elmondaná, hogy mégis mi történt?

- Biztos úr, én csak tettem a dolgomat. Állampolgári kötelességem volt megvédeni embertársaimat.

- Megvédeni?

- Ahogy mondtam, uram.

- Kedves Mátyikos asszony...

- Szólítson nyugodtan Matildnak néninek.

- Rendben. Szóval kedves Matild néni, ön és Kovalens Klotild betörtek a szomszédjuk lakásába és megtámadták az ott élő idős férfit.

- Nem érti, uram. Tudtunk valamit, amit önök nem.

- Éspedig?

- Nem mondhatjuk el. Bajba sodornánk magát.

- Nézze, asszonyom...

- Matild néni.

- Matild néni. Ön és Klotild csaknem teljesen alufóliába csomagolták szegény idős férfit. Még szerencse, hogy az ön unokája a közelben volt és meghallotta Tibor bácsi kiabálását.

- Na jól figyeljen ide, uram. A fülébe fogok suttogni valami nagyon fontos dolgot.

- Hallgatom.

- Tibi bácsi nem az, akinek látszik. Tibi bácsi egy... lmbtq propaganda.

- Parancsol?

- Jól hallotta. Minden bizonnyal óvodákba megy és nem lennék meglepve, ha lenne maguknál pár bejelentett nemátalakító kisgyerek is. Ráhibáztam, biztos úr?

- Öhm... Te Józsi! Mit szólnál, ha ezt a környéket inkább te intéznéd?

- Uram, ne menjen el! Veszélyes lehet!

- Nézze, Matild néni. Maga kedves asszony. Legyen szíves békén hagyni a szomszédjait.

- De hát...

- Legyen szép napja!

Klotild és Matild akcióban - avagy az lmbtq propaganda megállítási haditervOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz