Aleksi:
Olli oli aamulla heti herättyään viimestelly meidän kinkun, ehkä saatoin ottaa pienen palan ja maistaa, tosin niin otti Ollikin palan, no tuo sallittakoon koska se oli kokki.
Timeskip
Oltiin just tultu saunasta ja lojuttiin laiskasti sohvalla, kynttilät valaisi muuten pimeää kämppää.
Huomenna olisi joulu, huomenna ollaan ihan kahdestaan kotona Ollin kanssa, kun Niko ja Joonas loju jossain auringossa, Tommi ja Joel oli molemmat porukoillaan joten oltiin ainoat Helsingissä.
"Mä lähen tekee sen puuron, jossain välissä sit laitan sen Karjalan paistin.." sanoin ja nousin Ollin lämpimästä sylistä
"Mulle tuli kylmä kun nousit.." Olli sanoi
"Sori, mut pakko ettei mee koko yötä.." sanoinTein jonkun nopean riisipuuron että sen sai uuniin yöksi hautumaan, samalla valmistelin aiemmin päivällä paistetut lihat loppuun, että paistin saa uuniin heti puuron jälkeen.
Ei kumpikaan meistä hössöttäny ruuan suhteen, mutta mulle oli pari juttua mitkä oli pakko olla, samoin Ollilla.
"Hyvinkö onnistuu?" Olli sanoi ja halasi mua takaa
"Joo, eiköhän tästä hyvä tuu.." sanoinOlli:
Jätin Aleksin touhuamaan mutta välillä kävin kattoo miten sillä suju, mulla oli vähän tylsää mut ehkä mä kestän.
Ryhmä oli hiljentyny pari päivää aikasemmin, linjoilla tuskin kukaan roikku, ehkä ihan hyvä vaan että oli hiljasta ees hetken.
"Noni, nyt se on uunissa.." Aleksi sanoi ja kömpi taas yhden kerran mun syliin lojumaan.
"Tässä on hyvä olla.." Aleksi sanoi hiljaa
"Jos väsyttää nii nuku vaan.." sanoin
"Sit mä en nuku yöllä.." Aleksi sanoi ja haukotteliTais mennä vaan hetki kun Aleksi alko nuokkua ja oli ihan valmis nukkumaan, joten otin tuon syliin ja kannoin makkariin.
"Ei mua väs.." Aleksi sanoi ja haukotteli
"Eipä, mut kyllä sä voit ruveta nukkuu, mä katon vielä puuron ennen kun tuun ite sun viereen.." sanoin, Aleksi kömpi lämpimän peiton alle ja nukahti tosi nopeesti.Itse menin keittiöön ja tarkistin vielä puuron. Itseasiassa mun oli pakko tarkistaa vielä muutama muunkin juttu huomista aattoa varten.
Hiivin hiljaa makkariin ja vähensin vaatetta ja kömmin Aleksin viereen, koska mua ei nukuttanu aloin varovasti silittää nukkuvan Aleksin poskea.
Vähän tuo tiesi mailman menosta, nukkua tuhisi ja oli sulosen näkönen. Jos mulla ois ollu pokkaa, oisin voinu herättää vielä Aleksin ja kiusata tuota, en sitte kuitenkaan halunnu olla niin ilkee.
Ehkä saan myöhemmin tilaisuuteni ja pidetään kivaa. Hiljalleen uni alko tehdä munkin kohdalla tuloaan, mutta en antanu periksi.
Nousin vielä ylös ja kävin keittiössä, ihana tuoksu ei voi muuta sanoa. Tarkistin viimesen kerran puuron ja kiersin vessan kautta takas Aleksin viereen.
"Et vie sitä, tänne se.." Aleksi sanoi, ilmeisesti tuo puhu unissaan
"Kuka ei vie ja mitä?" sanoin ja lähdin mukaan Aleksin höpinään
"Mä otan sut kiinni ja rankasen.." Aleksi höpötti
"Oho, ketä sä kiusaat?" naurahdin hiljaa
"Onks mun tukka hyvin.." Aleksi jatkoi
"Mitä hittoo? On taas vilit unet.." nauroin
"Älä puhu höpöjä, sä oot tuhma.." kuului taasNyt mun oli pakko herättää Aleksi, vaikka oisin kyllä kuunnellu mielelläni lisää.
"Muru, sä puhut unissas.." sanoin
"Um, empäs.." Aleksi sanoi hiljaa
"Kylläpäs, sä oot söpö sillon.." sanoin
"Ei saa.." Aleksi sanoi ja kömpi kiinni muhun
"Onks hyvä paikka?" varmistin
"Joo, nyt nukutaan.." Aleksi sanoAnnoin nopeen pusun ennen kun Aleksi nukahti uudestaan, toivottavasti ei ala taas puhua unissaan.
Nyt annoin minäkin periksi, etin hyvän kohdan ja varmistin että Aleksi oli hyvin, vedin peiton paremmin ja annoin unen tulla.
... ... ...
Ja huomenna viimenen osa, kyllä te sen tiesitte!
En pysty antaa aikaa millon vika osa tulee, se voi ilmestyä aamulla, päivällä tai vasta illalla! Koitan löytää oikeen hetken kun en säädä muuta!
565 sanaa!
Ihan vähän myöhässä, mut ei pahasti!
Tulin just haudoilta ja koitan taas kasatata itteeni, niin moni läheinen on poissa, joita on törkee ikävä! Joukossa ne kaks tärkeintä, joita ilman muakaan ei olis, enkä kirjottas tätä <3
YOU ARE READING
Joulun Kanssas Jaan (Olli & Aleksi) (6) [VALMIS] ✔️
FanfictionJoulukalenteri välille 1.12 - 24.12 [2023] ♡♡♡ ♡♡♡ Jouluinen tarina Ollin ja Aleksin joulu valmisteluista, eikä sovi tietenkään unohtaa muitakaan, crew mukana ainakin yhden luvun verran! ♡♡♡ ♡♡♡