hoofdstuk 2

68 3 2
                                    

Pov Nikkie

Ik mompel een dankjewel en probeer me weer te concentreren. Na de les lopen we naar het volgende lokaal. 'Wat hebben we nu?' vraag ik aan Olivier. 'Ik denk aarderijkskunde'. Ik laat een diepe zucht horen. 'Niet je favoriete vak?' 'Nee totaal niet. Ik ben er vreselijk in'. 'Dan heb je geluk want het is mijn lievelingsvak. Dus als je hulp nodig hebt vraag je het maar aan mij'. Knipoogt hij en kijkt me met een big smile aan.

Pov Olivier

ik probeer zo ongezien mogelijk naar haar te kijken. Ik snap gewoon niet wat er anders aan haar is dan de andere meiden maar ze geeft iets speciaals. Naast me loopt ze met een schattige verlegen lach.onbewust ga ik er ook van glimlachen. Ze kijkt me met haar groene ogen verward aan en haar mooie bruine lange haren swiepen heen en weer als we naar het lokaal lopen. ik kijk naar haar lange donkere wimpers en haar rozige lipgloss. 'heb je eigenlijk ook nog hobby's?' Doorbreekt ze de stilte. Snel schieten mijn ogen weer naar die van haar. Als ze me maar niet naar haar heeft zien staren. 'ehhh... ja ik doe aan hardlopen bij de atletiek club, en jij?'. 'ik heb een paardje, pluto '. 'leuk denk ik ik heb er niet veel verstand van'. Zeg ik als ik ondertussen awkward mijn hand over mijn nek wrijf. 'Maar ik ga nog ff pissen voordat de les begint'. Snel draai ik me om en loop naar de wc. ik kijk in de spiegel en zie dat ik aan het blozen was. ging ik nou blozen om een meisje dat ik net een uur ken? Weer zie ik haar mooie groene ogen voor me. *tringgg*. Shit dat was de bel nu ben ik te laat, wat heb ik vandaag? Zuchtend en sbelwandelend loop ik terug naar het aardrijkskunde lokaal. Ik loop de klas in en zie dat Nikkie naast Lizz zit. Waarom was ik nu weer zo sloom?ik word uit mijn gedachten verstoord door de leraar die op mijn schouder tilte. 'Ik stel voor dat je gaat zitten en dat ik deze keer het door de vingers zie want het is de eerste dag'. Ik knik naar de docent en loop snel naar een leeg tafeltje. Ik zie dat Nikkie snel nog even kijk en ik kan een lach niet onderdrukken.

Pov Nikkie

Ik kijk naar Olivier die er zo verloren bij staat ik moet onbewust lachen. Eigenlijk is hij best wel schattig. Nee Nikkie what the f*uck denk ik nu? Ik bent net nieuw en kijkt nu al naar jongens. Snel druk ik die gedachte weg en probeer me weer te concentreren. Elke keer word ik met mijn blik naar Olivier getrokken. Snel kijk ik even zijn kant op en zie dat hij ook naar mij kijkt. De rest van het uur gaat als een waas voorbij.

Pov onbekend

Ik zag haar bij de balie staan. Ook had ze mooie bruine haren die als een deken over haar schouders viel. Even keek ze om zich heen waarschijnlijk is ze nieuw. Ik zie haar fonkelende groene ogen. *tringgg*. De bel is gegaan en ik draai me om naar de les. Ik zie haar met mevrouw de leeuw en kijk hoe ze de les Engels ingaat. Ik moet en zal haar krijgen en ik laat haar niet meer met rust...

1 week later...

Pov Nikkie
Er is nu al een week voorbij en ik voel me helemaal thuis hier. Bijna elke pauze zit ik met Lizz en Olivier. Net zoals vandaag. Ik heb net scheikunde gehad en het is nu gelukkig middagpauze. In de pauze komt Lizz naast me zitten. 'Hoi' zeg ik tegen Lizz. 'Hey. Hoe gaat het? Zag je ook dat Olivier heel de tijd naar je keek?' Ik kijk naar haar fronsende blik. 'Ehh nee ik weet van niks'. Snel kijk ik naar de grond zodat ze niet kan zien dat ik rood word. 'Maar weet je eigenlijk is het wel leuk als jullie wat krijgen jullie zijn echt elkaars typ'. Ze merkt niet dat ik nog steeds voor me keek. Snel kijk ik haar weer aan zodat ze niets doorheeft. Als ik haar aankijk zie ik dat ze een big smile op haar gezicht heeft. 'Vanavond is er een klassenfeest en weet je hoe gaaf het zou zijn als jij er ook bij was. Dan kan je ook met Olivier dansen enzo. En jij zit tenslotte ook bij ons in de klas'. 'Ja is goed ik wil wel komen maar ik heb geen jurk dat ik aankan en weet niet waar het is'. 'Maakt niet uit als je gewoon na school naar ons toe komt dan kan je een jurkje van mij aan en dan ga je met mij mee naar het feest'. 'ja is goed ik doe alleen wel nog even mijn moeder een berichtje om et vragen of het mag'. Ik verstuur een berichtje en na 5 minuten heb ik een berichtje terug dat het mag. 'Ik mag komen. Zie ik je dan na de les bij de kluisjes?' 'Ja is goed ik heb er nu sl zin in!' *tringgg* de bel ging weer en ik ga terug naar de klas.

Laat me met rust!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu