"I held you while he played"

1 0 0
                                    

Louis
We hebben een dagje vrij vandaag, we zitten in Manchester. Harry en ik zitten in de auto onderweg naar de verassing die ik voor hem geregeld heb.

"Louuuu?" Vroeg hij. "Hazzzz?" Reageerde ik met een lach. "Ga je me echt niet vertellen waar we heen gaan?" Vroeg hij met puppy oogjes. "Nee nee, je gaat echt moeten wachten tot we er zijn." Zei ik lachend terwijl ik mijn hand op zijn been legde. Hij zuchtte en legde zijn hand op de mijne. Hij leunde voorzichtig tegen mijn arm, zodat ik nogsteeds veilig kon verder rijden. "Ik vond het optreden gister echt leuk." Doorbrak Harry de stilte. Ik knikte, "Ik ook." Zei ik met een glimlach. "Het komt allemaal wel goed." Zei ik toen ik zag dat Harry naar buiten aan het staren was. Hij zuchtte en knikte daarna, "Ik zie op tegen volgende week." Zei hij. "Ik ook" zei ik, waarna ik op mijn lip beet. "Maar ook dat komt goed Hazz, jij bent de ware voor mij en daar gaat niks of niemand wat aan kunnen veranderen" zei ik. Hij glimlachte, "Maar het gaat toch anders zijn Lou.. In alle interviews gaan ze over haar vragen, ze zal vaak mee gaan en wij gaan zoveel minder tijd voor elkaar hebben.." zei hij. "Ik weet het Harold... Laten we eerst maar genieten van vanavond, we praten op de hotelkamer verder oké?" Zei ik. Harry knikte en drukte een kusje tegen mijn schouder. "Ik hou van je." Zei hij zacht. Ik glimlachte en wreef opnieuw over zijn been.

Toen we nog een paar kilometer moesten, zag Harry een bord hangen. Hij keek me met een opengevallen mond aan, "Echt?!" Riep hij enthousiast. Ik lachte en knikte daarna. Er stonden tranen in zijn ogen, "Awww schatje" zei ik met een glimlach. Ik gaf hem snel een kus toen we stilstonden voor een stoplicht. "Dankje Lou" fluisterde hij. Ik glimlachte, "Alles voor jou." Zei ik trots. Ik gaf hem de tickets, hij keek er met grote ogen naar. Harry is al een aantal jaar fan van Ed Sheeran en vertelde me eens hoe graag hij naar een concert van hem zou willen gaan. Toen ik hoorde dat we een dag vrij zouden hebben tussen de 2 tours in Manchester, vond ik het een perfect moment om tickets te kopen. We hebben zitplekken zodat ik het zo lang mogelijk een verassing kon houden, als we al vroeg aanwezig zouden moeten zijn had ik waarschijnlijk mijn mond niet kunnen houden.

Harry
Ik voelde me net een klein kind toen we de deuren van de concerthal inliepen, ik was zo excited! Ik merkte hoe nerveus Louis werd van de drukte. Ik pakte voorzichtig zijn hand vast. De kans dat we hier fans tegen zouden komen was super groot, dus we moesten helaas voorzichtig zijn. We liepen naar het kraampje en kochten daar wat te drinken, ook kocht ik stiekem een chocolade reep voor Louis. "Kom schat we moeten nu echt gaan" zei hij, toen hij merkte dat ik achterbleef. Ik betaalde snel de reep en stopte hem in mijn tas, daarna liep ik snel naar Louis toe. Ik pakte zijn hand weer vast, om hem gerust te stellen maar ook zodat we elkaar niet kwijt zouden raken in de menigte.

Toen we de zaal binnen liepen, werden we meteen overdonderd van de sfeer die er hing. We hoorde een paar mensen gillen, we lachte en zwaaide naar ze. Snel gingen we op de foto, we vertelde de meiden dat wij ook voor Ed kwamen dus dat we naar onze plekken moesten. Precies 10 minuten voor het voorprogramma zaten we op onze plekken, perfect optijd dus. Ik glimlachte naar Louis, "Je hebt er zin in hè?" Vroeg hij blij. Ik knikte enthousiast, "Niet normaal veel, met mijn droomjongen bij mijn droomconcert.. Beter kan niet toch?" Fluisterde ik in zijn oor. Louis lachte en wreef over mijn been, "Wie weet is hij wel gewoon fan van jou" zei hij met een knipoog. Ik lachte, in mijn dromen misschien.

"Ik heb nog wat voor je" doorbrak ik de stilte. Louis keek me nieuwsgierig aan. Ik pakte de reep uit mijn tas en gaf hem aan hem. Louis glimlachte breed, "Dankje Hazz" zei hij terwijl hij met zijn duim over mijn hand wreef. Ik zag hoe er tranen in zijn ogen ontstonden toen hij de reep omdraaide, ik had de calorieën doorgekrast omdat ik weet dat Louis daar nog wel eens mee struggled als het slecht met hem gaat. Ik wreef over zijn been en we blaaste een kusje naar elkaar.

De artiesten die het voorprogramma deden, kende we niet maar het was opzich wel leuk. De lichte dimde en de spots gingen aan, wat betekende dat het concert officieel begonnen was. Louis keek om zich heen en sloeg daarna zijn arm rond mijn schouders, "Vind je het oké als ik dit doe?" Vroeg hij heel zachtjes. Ik knikte, "Natuurlijk." Fluisterde ik zachtjes terug. We glimlachte en keken vol spanning naar het podium. Het eerste liedje begon, we joelde enthousiast. Het was zo leuk om een keer aan de andere kant te staan. Een keertje de fans te zijn in plaats van de band.

Bij het derde liedje werd het donker in de zaal, alle lichten stonden nu op Ed gericht. Ik keek om me heen en zag dat iedereen enkel zijn aandacht op het podium gericht had, waardoor ik mijn hoofd op Louis zijn schouder durfde te leggen. Ik gaf hem een snelle maar liefdevolle kus en richtte daarna mijn aandacht weer op Ed.

Met keelpijn verlieten we de zaal, wat een goed teken was. We hadden onze longen uit het lijf geschreeuwd, het was echt geweldig!! Ondanks dat we voorzichtig moesten zijn, konden we heel de tijd dichtbij elkaar zitten. We hebben echt samen vol op genoten.

Louis
We waren bijna weer terug bij het hotel, Harry was in slaap gevallen. Ik keek naar hem en glimlachte toen breed. Misschien loopt niet alles zoals we gewild hadden op dit moment, maar ik ben nogsteeds dolgelukkig dat ik Harry mijn vriend mag noemen. Misschien nog wel meer dan eerst, aangezien we door deze situatie wel echt hebben beseft dat we zielsveel van elkaar houden en niemand ons kapot kan krijgen.

Ik maakte Harry zachtjes wakker. "Harold we zijn er" zei ik waarna ik een kusje in zijn haar drukte. Er verscheen een glimlach op zijn gezicht en hij opende zijn ogen. "Mmm" mompelde hij terwijl hij zich uitrekte. Ik lachte en stapte toen uit de auto, ik liep langs de motorkap naar Harry zijn kant en hield de deur voor hem open. "Gentleman" zei hij waarna hij me een kus gaf. Ik grinnikte en sloeg mijn arm om zijn schouders, zo liepen we het hotel binnen.

"Hey!" Zeiden Harry en ik in koor tegen de rest van de jongens die een potje aan het kaarten waren. Ze begroetten ons alle 3 terug. "Hoe was het bij Ed?" Vroeg Liam nieuwsgierig. Harry keek mij aan, "Zij wisten het ook?" Vroeg hij. Ik knikte trots, waarna Harry mij kietelde, "Stiekemerd" zei hij terwijl hij zijn hoofd schudde. "Het was heel leuk" zeiden Harry en ik lachend. "Citroënvloek!" Riep Niall. We lachte en Harry rolde met zijn ogen. "Wij gaan naar onze kamer, welterusten alvast" zei ik. "Weltrusten." Zei de rest terug.

Harry en ik lagen inmiddels in bed, beide in onze bokser zoals zo goed als elke nacht. "Wilde je nog verder praten?" Vroeg ik rustig terwijl ik over Harry zijn borst wreef. Hij haalde zijn schouders onzeker op. Ik leunde op mijn elleboog zodat ik hem aan kon kijken, "Eerlijk zijn hè liefje, je mag alles vragen en zeggen" zei ik terwijl ik met mijn duim over zijn wang wreef. Ik voelde hoe er een traan van hem over mijn hand rolde. Ik ging recht op zitten en opende mijn armen "Kom eens hier schat" zei ik zachtjes. Harry liet zich tegen mij aan vallen en ik sloeg mijn armen om hem heen. Hij begroef zijn hoofd diep in mijn schouder, ik voelde dat hij aan het huilen was. "Sttt lieffie" zei ik lief terwijl ik over zijn achterhoofd wreef. "Sorry" zei hij snikkend. Ik schudde mijn hoofd, "Je moet geen sorry zeggen." Zei ik. Hij huilde nadat ik dat zei harder, waarschijnlijk hield hij het daarvoor nog tegen.

Toen hij weer wat rustiger geworden was, losten we uit onze omhelzing. We gingen tegenover elkaar in de kleermakerszit zitten, zodat we goed konden praten. "Wanneer heb je dat gesprek met Peter?" Vroeg Harry zachtjes. "Donderdag" zei ik. Harry keek mij geschrokken aan, "Dat is al over twee dagen" zei hij. Ik knikte zachtjes, "Ik weet het lief.." zei ik terwijl ik met zijn haar speelde. "Weet je wat er precies gaat gebeuren?" Vroeg hij onzeker. Ik schudde mijn hoofd, "Nee niet echt, ik krijg donderdag een contract onder mijn neus geschoven waar alles instaat. Als ik die niet onderteken moet ik de band verlaten.." zei ik zachtjes. Harry was even stil, "Ik vind het echt niet oké dat jij het grootste deel op je neemt Lou" zei hij daarna. Ik trok mijn mondhoeken op, "Je weet wat ik vandaag in de auto zei hè? 'Alles voor jou.' En dat is zo Hazz, ik zal alles voor je doen. Alles." Zei ik waarna ik hem een kus gaf. "Mag ik het contract wel lezen?" Vroeg Harry zachtjes terwijl onze voorhoofden tegen elkaar aan leunde. Ik knikte en wreef door zijn haar, daarna gaf ik hem een kusje op zijn slaap. We huilde allebei. "Ooit zullen we vrij zijn.." zei ik zachtjes.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 05 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

One day we'll be free. ~ Larry StylinsonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu