الفصل الثالث

12 0 0
                                    


#اول ما معتز دخل الحمام اتصدم لما شاف شهد نايمه في البانيو بفستان الفرح والكحل سايح علي وشها من كتر العياط قرب منها بسرعه.

معتز بخوف: اي اللي انتي عامله في نفسك دا يا شهد حرام عليكي انتي كدا هتمو*تي.

بسرعة شالها وساعدها في تغير هدومها ونزل بسرعة جبلها كوباية لبن سخنه من تحت وطلع شدها في حضنه وبقي يشربها بنفسه وبكل حنيه وبعد ما خلصتها قام معتز غير هدومه ورجع قعد قدامها علي السرير.

معتز: ممكن نتكلم شوية يا شهد.

شهد بتع*ب: انا مش قادرة اتكلم يا معتز لو سمحت خليني انام.

معتز بحب: بس انتي عارفة اني بحبك يا شهد واني عمري ما حبيت ولا هحب غيرك.

شهد بدمو*ع: بس انا مفيش مني اي فايدة انا مش هقدر احققلك ابسط امنياتك يا معتز انا مش هعرف اجبلك البنت اللي كونا بنحلم بيها طول عمرنا انا مش هعرف اكون ام لعيالك يا معتز شوفت انا مليش اي لازمه.

معتز شدها في حضنه وهي بتعيط وهو بيقول: كفايه عليا انتي يا شهد طول عمرك بنوتي وانا مش عايز من الدنيا دي غيرك هتبقي بنتي وانا ابنك وهنكتفي ببعض ولو احتاجنا طفل في اماكن كتير ممكن نتكفل بطفل منه ويعيش معانا ونرابيه سوي بكل حب يا حبيبتي طول ما احنا سوي هنقدر نحل اي حاجه لاننا قوة بعض يا شهد انتي بس خليكي معايا وانا هتحدي العالم دا كله عشانك.

معتز بص علي شهد لاقها نامت في حضنه عدلها علي السرير وطلع جانبها وخدها في حضنه وناموا.

#في نهار يوم جديد نزلت شهد تحضر الفطار لمعتز وهي مبسوطة باللي سمعته بليل وبتضحك انها عرفت تمثل عليه انها نايمه اول ما دخلت المطبخ كانت يارا في وشها.

يارا: بتمني تكوني اتبسطي مع جوزي الليلة دي لان النهارده دوري يا حلوة.

شهد بضحك: دا عشم ابليس في الجنه يا حبيبتي معتز ليا وهيفضل العمر كله ليا.

سوزي (ام معتز): انتي بتعملي اي هنا.... دا بيتي ومرات ابني بس اللي من حقها تدخل هنا.... يلا اطلع برا.

شهد بتوتر: بس انا مرات ابنك الاولي ومن حقي احضر الفطار لجوزي.

سوزي: وانا ابني مش هياكل غير من ايد بنت اختي ومراته واللي هتبقي ام عياله مش انتي.

شهد اضايقت اوي ولسه هتتكلم دخل حازم وقال: بس اللي اعرفه ان شهد دي استاذة في المطبخ سبيها تعمل الفطار هي يا مرات عمي.

دخل معتز وهو بيحضن شهد وبيقول: بس انا مراتي هتطبخ ليا انا وبس.

الكل اتغاظ وطلع من المطبخ وحازم جاله تلفون طلع يرد في البلكونه وفجاه قال: طول ما انتي بتسمعي الكلام كدا هنتجوز بسرعه يا روحي.

ياتري حازم بيكلم مين معقول يارا ولا في طرف تالت....

#دي بس بداية رجوع للكتابة والفصل الجاي هيكون اطول وكله احداث انتظرونا.

#بقلمي رحمه سامي

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Oct 05, 2023 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

شهدي... ❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن