CHAPTER 1

269 16 1
                                    

Seorang  perempuan bergaun hitam yang terbelah di paha itu masuk ke dalam sebuah dewan besar , kaki panjangnya terus berjalan di atas karpet merah yang dibaluti dengan heels berwarna silver . Kini , dia berada di Guardian's hall , dewan yang sedang mengadakan satu acara yang mengundang orang-orang cukup penting , termasuk para menteri di negara itu .

Perempuan itu sedikit mengangkat dressnya ketika ingin menaiki tangga . Perempuan yang terlihat sangat cantik dengan gaun dan perhiasan yang dia kenakan membuat orang-orang yang berada di situ memandangnya tidak berkedip .

Gelang , rantai dan anting-anting yang dia pakai terlihat sangat berkilau , membuat orang-orang yang baru melihatnya akan mengatakan bahawa dia seorang yang cukup kaya akibat mempunyai perhiasan mahal melekat cantik di tubuhnya .

Rambut yang agak bergelombang di bahagian bawah itu berwarna hitam pekat . Rambut yang terlihat sangat cantik dan bersinar telah menarik perhatian orang-orang di sana .

Perempuan itu tersenyum ke arah seorang perempuan yang sedang memandangnya ketika sedang berhadapan seorang lelaki .

" Mr Zayn dia lah yang I maksudkan tu " ujarnya dan menunjuk ke arah perempuan yang menarik perhatian para tetamu di situ .

" Bell "

Perempuan yang disebut Bell itu tersenyum ke arah Zayn , Zayn terkaku , rupa perempuan itu dapat membuat orang-orang yang melihatnya akan terpaku dengan kecantikan yang perempuan ini ada .

Bell mengangkat sebelah tangannya membuat Zayn sedar dan langsung membalas jabatan tangan itu . Merasakan kulitnya yang begitu lembut dan kukunya diwarnai merah telah menyempurnakan penampilan seorang Bell .

" Zayn " Bell tersenyum ke arah Zayn .

" he is Starex's owner " Avy , perempuan yang lain itu berucap dan menatap ke arah Bell .

" Bell ni orang kepercayaan family Macwell . Disebabkan Caterine Macwell tak dapat datang so dia hantar Bell as wakil dia " terang Avy . " and anak Michelle , you know right Macwell and Michele rapat " Zayn yang mendengar itu sedikit membongkokkan badannya untuk memberi kehormatan kepada Bell .

Michelle , bapanya yang merupakan seorang berketurunan bangsawan .

" Caterine suruh kita bincang pasal colaboration tu . This night " Zayn pun mengangguk faham dan memberi isyarat kepada Bell untuk duduk di kerusi yang tersedia di situ .

Zayn mengusap cincin berlian di jari telunjuknya , cincin itulah yang selalu dia pakai selama tiga tahun ini .

Zayn menatap Bell yang berada di sampingnya . Iris yang berwarna biru laut yang terlampau indah dengan bulu matanya yang lentik itu . Pakai lens atau ori ? . Hidungnya yang mancung , bibir yang cantik dan kening yang terbentuk sempurna . Bentuk tubuh yang ramping dan tinggi sangat sesuai dengan dress yang dia kenakan .

" you boleh bagitahu I apa-apa and I will pass to Caterine " kata Bell . Zayn mengangguk .

" setahu I Starex Company number ten famous dekat Turkey and number two dekat Las Vegas. Is it true ? " tanya Bell .

" yes " jawab Zayn dengan bangga . Zayn memandang semua perhiasan yang melekat di tubuh Bell . Dari rantai yang telah melilit di lehernya , gelang dan anting-anting juga terlihat dibuat daripada mutiara dan berlian . Sangat elegan .

" you ni jewellery collecter eh ? " tanya Zayn sambil melihat rantai yang dipakai Bell seperti pernah lihat . Rantai yang dikenali sebagai salah satu rantai paling mahal di dunia .

" tak , I pakai semua ni if nak pergi event or something " jawab Bell .

Zayn menatap penuh kagum wanita ini , terlihat sangat cantik dan anggun dengan segala perhiasan yang dia kenakan .

" honestly you look good Bell " ujar Zayn lalu tersenyum ke arah Bell .

" thankyou "

" by the way I like your ring " puji Bell sambil menatap cincin itu dengan teruja . Dia saja je nak tukar topik .

" Oh ni , I dah lama beli like three years ago " Zayn mengeluarkan cincin itu dari jarinya buat pertama kali . Cincin itu dihulurkan kepada Bell .

" its legend right ? " sambung Bell menatap cincin itu . Cincin itu terlihat sangat mewah .

" yes and sebelum ni I tak pernah cabut cincin ni dari jari I " ucap Zayn sambil menatap mata Bell . Zayn sangat tertarik dengan perempuan di tepinya itu . Bell menghulurkan kembali cincin itu kepada Zayn .

" ni you lepas ? " Bell meletakkan cincin itu di atas meja ketika Zayn tidak mengambilnya .

" untuk you I lepas " Zayn tersenyum menggoda .

" you nak goda I ke Mr Zayn ? "

" hahahaha Im sorry Bell " jawab Zayn lalu tertawa .

" kita makan dulu ya , lepas event habis kita bincang pasal colaboration tu " sambung Zayn , raut wajahnya diubah menjadi serius . Bell mengangguk .

•••

Bell berjalan keluar dari dewan , mengeluarkan lipstik merah dari dompetnya , ingin menambah lipstik yang sudah pudar dari bibirnya .

" Im done daddy " ujarnya perlahan .

Bell berjalan dengan cepat untuk keluar sambil memandang Avy yang juga turut melangkah di hujung sana . Avy mengangguk , memberi isyarat kepada Bell yang semuanya baik dan aman . Sebuah kereta sudah menunggunya di hadapan dewan itu . Dengan pantas mereka masuk ke dalam kereta mewah itu dan berlalu pergi dari dewan megah itu .

•••

" good job my daughter " ujar seorang lelaki separuh usia kepada anaknya perempuannya . Itu Qarlo Ezriel , ayah kandungnya . Anakya tersenyum bangga mendengar pujian dari sang ayah .

Dia menyuruh anaknya untuk mengambil tahu tentang kolaborasi company lelaki itu dengan Caterine Macwell . Dia tidak akan biarkan company lelaki itu berjaya berkolaborasi dengan company Macwell . Jika dia berjaya berkolaborasi dengan Macwell , companynya mungkin akan terkenal di negara ini .dan dia tidak akan biarkan itu terjadi . Sebenarnya , Caterine Macwell tidak ada orang kepercayaan bahkan Caterine Macwell tidak kenal siapa Qarlo dan anak perempuannya . Seorang anak buah Qarlo ditugaskan untuk menguruskan Caterine agar tidak dapat hadir ke event itu . Dan , semuanya berjaya .

Tiba sahaja masa , Starex Company akan jatuh-sejatuhnya . Qarlo ingin membalas dendam terhadap perbuatan ayah Zayn iaitu Zyad Dawood kerana dulu Zyad juga pernah menjatuhkannya hingga payah untuk bangkit kembali . Tetapi , Zyad mati awal jadi ganti anaknya jelah , asalkan StarexCompany dia jatuh .

Anaknya , perempuan upahan yang dikatakan sangat cantik dan dijuluki sebagai Dark Lady . Dia sudah pergi dari satu negara ke negara lain untuk melakukan kerjanya . Di setiap aksinya , namanya akan bertukar-tukar . Ramai yang mengupahnya dan di bayar dengan jumlah yang sangat tinggi kerana hasil kerjanya tidak pernah mengecewakan .

Itulah dia , Cahaya Qismyna .

TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 15 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

THE EDREAN HAZEEQ Where stories live. Discover now