KEDER Mİ KADER Mİ ?

6 1 0
                                    

    Bundan tam 30  yıl önce derya adında bir genç kız vardı  tabi siz genç kız dedigime bakmayin daha 15_16 yaşında bir çocuktu ailenin 7cocuguydu derya güzel elma gibi yanakları olan sevimli bir kızdı Derya'nın bütün kardeşleri evlendi sadece o ve erkek kardeşi Fırat bekardi  ikisde çocuktu evlilik yaşları degildi tabi coğrafya kaderdir boşuna demiyorlar derya kendinden büyük amcasının oğluyla evlenecekti can kendisinden yaşça büyüktü ama dedim ya coğrafya kaderdir can'ın babası köyde sevilen sayılan değer gören birisiydi can tam tersine çok çapkın köyün deli fişeğiydi masmavi gözleri sarı saçları uzun boyu düzgün fiziğiyle baştan çıkarmadığı kız kalmamıştı Derya'nın annesi osman Ağa'nın yanında geldi eşim hasta oğlum yunus başına buyruk eşi söz dinlemiyor kızımı eziyor bizde sesimizi cikaramiyoruz sen deryayı cana mi alsan en azından sana emanet gözümüz arkada kalmaz dedi Osman Ağa yok dedi yaşı küçük benim oğlan haylazdir senin kızı üzer dediyse de kadın dinlemedi olur sen istersen olur diyip gitti. Yolda hep düşündü acaba alır mı deryayı düşünceler içerisinde nihayet eve varmisti içeri girip deryayi yanına çağırdı kızına gizlice söyledi abine babana hiç kimseye bişi söyleme ben senin için Osman amcanla konuştum seni cana alsın git bu evden kurtar kendini yuvani kur yaşın geldi arkadaşların çoktan evlendi çocukları bile var kendi evini ocağını bilirsin dedi annesinin sözleri Derya'nın da aklına yatmisti evet evlenecekti kendi evi olacaktı ablaları yengesi arkadaşları gibi onunda evi olacaktı içinden sevinç çığlıkları attı çok mutlu oldu annesine saygisiyla sen daha iyisini bilirsin dedi ve oda dan çıktı en yakın arkadaşına söylemek için dışarı çıktı.yolda Osman agayla karşılaştı hemen yanına geldi sonuçta amcası oluyordu.
Amcasına ;
beni cana alsana ben senin gelinin olmak istiyorum dedi
Osman Ağa; duydukları karşısında şaşırmışti şaşkınlığını gizleyememişti tam deryayı tesrleyecekken Derya'nın elma kırmızı yanaklarına yüzüne bakıp senden daha güzelini mi bulucam dedi seni alacam dedi derya sevinerek yolunu değiştirip evin geri döndü.
  Bütün bunlardan habersiz olan Can 4. sevgilisini baştan çıkarmaya çalışıyordu bizim çapkın o kadar sevgili yaparken bir yandan da birine sevdalanmis başka bir köyden olan semraya  semra uzun boylu kara kaşlı kara gözlü esmer çok güzel bir kızmış kızında gönlü bizim deli fişeğe kaymış bizim oğlan artık sürekli semrayi gormeye geliyormuş birazda kendine çeki düzen vermiş aran bir hafta geçince bizim oğlan bakkaldan aldığı 2tl yüzükle semraya evlenme teklifi eder bu yüzük artık senin bunu çıkarma der semra sevinir yüzü alır ve evine gider bizim oğlan heycanli ve hız hızlı yürüyerek hemencik eve varmak semrayi istetmek için eve gelir mutlu bir şekilde eve geldiginde ne görsun ev zaten düğün evine dönmüş babası çağırır konuşma fırsatı vermeden sana amcanın kızını alacaz deryayı biz konuştuk anlaştık sen kabul etmesin diye de sana söylemedik can kızar bağırır çağırır ne fayda artık akşam kız istenilecektir  Osman ağaya söz geçirebilir mı ki ne hattine aksam olur Derya'nın evine gidilir kız istenilir kızın abisi yunus karşı çıkar kız kardeşini cana vermek istemez canla kavga eder küfür eder evden çıkartılır yunus çıktıktan sonra herkes sakinlestirilir tekrardan kız istenir ve kızın başına bir yazma atılır sen bizim gelinizmizsin denir çaylar içilir ve herkes dağılır.
Nihayet isteme fasli bitti herkes evine dağıldı o akşam derya sabaha kadar mutluluktan can ise sinir ve acıdan uyuyamadi sabahın ilk isigiyla can semranin yanına gitmek üzere yola koyuldu yürüdü soylendi sigarasını yaktı gidene kadar iki paket sigarayı bitirdi semraya ne diyecekti nasıl anlayacakti kacirsam benle gelir mi diye düşündü sonunda semranin köyüne vardı bir çocukla semraya haber gönderdi buluşma yerlerine gelsin diye semralar aslında uzaktan akrablari oluyordu semra geldi rengi atmıştı gözleri şişti can onu öyle görünce korktu sana ne oldu diye sorunca semra da evleneceğim adam dün akşam öldü ondandir bu halim diyince can anladı elini tutmak istedi semra elini çekti can ağladı elimden bişi gelmedi babama daha fazla direnemedim gel seninle kaçalım uzaklara gidelim sen ne istersen onu yapacam ama yeter ki bana öyle bakma benim hiç bir suçum yok ben böyle olsun istemedim seni seviyorum ben sende buldum aşkı sevdayı beni anla gel gidelim dediyse de ne fayda semra göz yaşları içinde sadece dinliyordu. Nihayet ayağa kalktı ve konuşmaya başladı.
Bundan sonra senin hayatında semra benimde hayatımda can diye biri olmayacak sen benim dünya ahiret kardeşimsin dedi ama şunu unutma bende bir gece içerisinde öyle bişi yapacam ki çok sasiracaksin dedi ve gitti .

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 10, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Benim Hikâyem Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin