Prolog

4 0 0
                                    

-
"Kenapa abang tinggalkan Ana bang? baik sangat ke perempuan haram yang abang kutip dekat club tu?!" PANG! Pipiku ditampar dengan sangat kuat. Aku rasa aku dah tak mampu nak berdiri. Aku terjatuh . Tergatuk di lantai. Rasa macam kabur-kabur , pening sangat-sangat kena hentam dengan suamiku itu . lalu gelap  duniaku .

-

     Dengan gembiranya aku menaiki basikal untuk pergi ke sekolah . By the way ni last day aku sekolah rendahh! Tahun depan dah form 1. Ada rasa gembira sangat-sangat and ada rasa macam sedih sebab ni last day aku dengan boyfriend aku ihikss! 

"Ana!" sahut si rakan karibku , Aina Baheesya . Dialah yang terpaling hyper dekat kelas aku . Dengan tudung nga berbelit sana sini dah macam Makcik Minah jual karipap! 

"EH EH ANAA LONGKANG ANAA!!" hah longkang? hushhh . "AAAAAAAAAAAAA" allahuakhbarr baju putihkuu . Habis kotor dengan air longkang nii . 

"Haa tu lahh kan dah kena , aku tegur kau tak pandang . pikirr ja dekat boyfriend kau tu!" marah si Aina . Eh eskiusmi , masa bila ak pi pikiaq tentang pakwe aku ni? hamboi

lalu aku memberikannya jelingan tajam 360darjah! . "isyy mana ade aku pikirkan mamat hensem tu ihiks" heleh sempat lagi main ihik-ihik.

"Ha ni dah kenapa ni ? bawa basikal sampaikan masuk dalam longkang? habis baju tu"
tegur cikgu disiplin . Aduhh , macam mana cikgu boleh perasan ni? Dahla ramai budak-budak kecil yang gelakkan aku , sampai hati! 

"Sini ikut saya pergi bilik disiplin , tukar baju lain ." nampaknya buruk sangat tu sampaikan kena tukar . Hayelah cikguku , saya ikut . Laluku mengangguk atas arahan guruku itu . Si Aina tu tak habis -habis lagi tengah gelakkan aku , kalau terkena dekat kau mahuku viralkan tentang kau . Seorang budak pengawas sedang menjaga pagar lalu dia melompat ke dalam parit! 

-

     "HUHUHUHUHU AINAA" nangisku teresak-esak . Last day sekolah rendah memang wajib eh kena nangis , lepastu jumpa pulak kat sekolah baru . Aip mengata diri sendiri erk? Kawan aku pun sama naik jugak nangis , habis hingus dia melekit dekat baju baru aku ni! nasib tak warna hijau . Lalu cepat-cepat dia mengelapnya . HAHAHA sebabtu lah aku sayang kau Aina! 

Selepas habis sesi drama melayu tadi , Eilman Hakim mengajakku pergi ke kelas untuk berbual . Aku percaya bahawa dia takkan melakukan benda yang jahat terhadapku . 

"Aslm.." aku memberi salam dahulu semasa memasuki ke dalam kelas . Oh.. ternampak ada sebuah kotak yang diletakkan di atas mejaku . Mana dia? Ke nak surprise ni , alahai. 

Ada note kecil di atas kotak tu , "-sorry i cant be there bcs ik that you'll feeling uncomfortable so i leave you some cute gift  especially for you , is it cute Arana?:)-" yakk bahasa english nahh . Tau la top student, dengan makwe sendiri un nak mengspeaking. ilir!

Ok maknanya memang takde orang la dekat kelas ni. Kosong. Lalu aku membuka kotak cute itu,  woaa gambar aku! And some surat-surat . Wahh ada teddy bear jugaa , dengan cokelat ! Pasal surat tu malas laa lagi nak baca , nanti dekat rumah lah aku baca . 



PROMISED : WILL IT EVER END?Where stories live. Discover now