•
•
•Selepas kejadian di sekolah itu, Ayah niesh berniat untuk memindahkan niesh ke sekolah lain dan pindah rumah. Tapi, di dalam perjalanan ingin pindah ke rumah baru mereka, Mereka terlibat kemalangan.
Akibat kemalangan tersebut, Niesh kehilangan memorynya kecuali saat kejadian kemalangan itu dan saat dia sembuh sifat dia pun berubah seratus peratus .
Hari hari berlalu, sehinggalah Niesh diperbolehkan pulang ke rumah dan ke sekolah barunya.
" Kelas. " Setibanya guru seni masuk ke kelas 4 Kreatif Hairi Arayyan selaku ketua kelas berdiri dan tunduk hormat kepada cikgu seni mereka iaitu, Miss Dina.
" Selamat tengah hari cikgu. " Ucap Hairi di ikuti oleh yang lain.
" Selamat pagi semua, silahkan duduk. " Ucap Miss Dina dengan senyum yang masih setiaa terukir di wajahnya.
" Cikgu, Kemarin ada kerja sekolah. " Ucap salah seorang dari murid 4 Kreatif. Terus berubah raut wajah Miss Dina.
" Keluarkan ! Siapa tak siap berdiri di luar. " Katanya tegas.
" Tapi sebelum tu, cikgu nak kenalkan kamu pada pelajar baru di kelas ini " Sambung miss dina lagi.
Semua sudah berbisik bisik, meneka neka siapa gerangan si pelajar baru tersebut.
" oke sila bertenang. Pelajar baru silakan masuk ya.. "
Pintu kelas yang diperbuat dari kaca di tolak oleh si pelajar baru itu.
" Hai semua nama saya Niesh Rafathar. " Ucap lelaki yang tak leka dari tatapan seorang gadis yang duduk di belakang. Al-Sira.
" Haii niesh, Welcome to our class ! " Ucap Al-Sira si periang di kelas. Niesh tersenyum pada Al-Sira.
" Kenapa kepala awak tu? " Chris Iman zyan bersuara.
" oh ni.. " Niesh tersenyum sambil sedikit memegang balutan di kepalanya. " Saya korban dalam kemalangan sebulan lalu " ucap niesh.
" ohh.. " Kata iman.
" sudah-sudah ! nak tanya lebih lebih pula " Ucap miss Dina membuat sekelas terkekeh.
Pembelajaran seni pun di-mulai , Setengah jam mereka berada di dalam kelas. Namun tak sia sia mereka menunggu kerana selepas ini adalah waktu pulang
Niesh Rafathar memang memasuki kelas itu di akhir masa tadi
Sedang berjalan di korridor,
" Weyh niesh, kau ikut siapa balik ? " Tanya iman.
Lelaki yang di panggil niesh itu menoleh , Jaraknya dan iman hanya 5 kaki ke depan. Dari situ, niesh boleh nampak kalau semua yang tegur ia tadi adalah satu geng .
" Daddy aku yang ambil. Kenapa ? " Balas niesh
" Kau belum ada geng lagi kan? " Iman and the geng mendekati iman. Ada rasa takut yang muncul di hati iman waktu itu saat gengnya yang lain ikut mendekat datang ke niesh, entah kenapa.
Sekilas muncul ingatan niesh ..
" Daddy, Niesh mengandungkan Angelia " Ucap niesh sambil menunduk. Mungkin sudah saatnya ia mengaku
Namun, sesaat dua saat kemudian.. tak ada tanda tanda bahawa daddy dan umi nya akan menjawab
" Daddy, Niesh MENGANDUNGKAN Angelia ! " Ucapan itu di ulang semula oleh niesh . Perkataan 'mengandungkan' yang di sebut tadi sengaja ia tekankan
Plak !
Satu tamparan hinggap di pipi niesh. Niesh terima apa yang ia dapat, kerana dia tahu inilah hukuman yang pantas untuknya
Sesaat kemudian Umi,Atok,pakcik dan abang sepupunya ikut datang mendekat ke niesh
💫💫💫
" niesh? kau oke tak? kenapa menangis ni? " Suara Al-sira terdengar. Dengan sigap niesh memeluk Al-sira, terisak isak lelaki itu dalam pelukan Al-Sira.
" Weyh apahal dho? lepaskan kawan aku ! " Amuk Kaysha Nadira.
Al-Sira melihat kaysha. Mengisyaratkan kata "Tunggu dulu".
" niesh? " Panggil Al-sira lagi.
Perlahan pelukan merenggang , isak tangis niesh pun sudah tak terdengar lagi.
" Thanks tau " gumam niesh .
" It's okay. Kau kenapa nangis tadi ? " Al-sira membantu niesh untuk bangun.
Sempat juga mereka menjadi perhatian di korridor kelas tadi, namun iman menghalang mereka untuk melihat ke Al-sira dan niesh.
Kini, mereka sudah cukup ber enam. Berjalan kembali di korridor menuju pagar utama sekolah.
" Aku cuma.. teringat masa lalu aku " Lemah sahaja niesh bersuara .
Al-sira terdiam.
' Mungkin kisah niesh di sekolah lamanya kut.. ' Fikir Al-Sira
YOU ARE READING
MISTERI SEKOLAH LAMA
HororKejadian 3 tahun lalu di sekolah lama itu menyebabkan sekolah itu lama di tinggalkan. Konon katanya, ada kejadian kebakaran yang dahsyat di sekolah itu, dan ada kejadian bunuh diri. Selepas 3 tahun kemudian, Ke-enam enam YouTuber itu ingin uji nyal...