Laura:
Ik was thuis. Ik pakte wat eten en mijn laptop en ging naar mijn kamer. Eenmaal op mijn kamer ging ik een heel plan uitwerken voor mijn zoete wraak. Ik besloot om in opstand te komen tegen de bb. Ik pakte een pen en schreef en 10 stappen plan op. Ik besloot alvast te beginnen met mijn eerste stap: filmen. Ik besloot om te proberen zo veel mogelijk pest acties te filmen. Niet alleen van mezelf , maar ook van anderen.
Ik pakte mijn mini camera en microfoon die super klein waren. Het was zo'n camera die ze altijd op hun pet of rugzak doen op tv. Ik pakte mijn bril en plakte aan de ene kant de camera en aan de andere kant de microfoon. Ja ik heb een bril. Met mijn bril op trok ik alleen maar meer aandacht. Zo wist ik zeker dat ze me zouden gaan pesten. Ik had opeens weer zin in school. Voor zoete wraak. Maar ik moest het ook wel vertellen aan Lucas. Opeens was ik echt nerveus. Hoe zou hij gaan reageren? Zou hij boos zijn omdat ik het niet eerder had verteld? Zou hij me dan nog leuk vinden? Wacht, ben ik verliefd op Lucas?! OMG. Ik was in shock. Diep van binnen wist ik het wel maar om het te zeggen (oftewel schreeuwen door mijn kamer zodat de hele wereld het kan horen) voelt raar maar ook fijn (en Lucas had het al waarschijnlijk gehoord aangezien de mensen in Afrika het ook konden horen). Maar ja in ieder geval moest ik het hem toch nog face to face vertellen. Ik besloot hem te bellen en te vragen of hij naar mijn huis toe wou komen. Hij vond het goed en na een kwartier stond ie voor de deur. Ik vond het echt spannend om te vertellen.
Ik had het al 100 keer geoefend voor de spiegel maar nu werd ik echt zenuwachtig."Je hebt een mooi huis. Dankje. Lucas.Ja?? Ik moet je iets belangrijks vertellen. Oké zeg het maar. Beloof je dat je niet boos wordt? Dat beloof ik. Oké. Ik wil graag wraak nemen op die pestkoppen. Echt? Ja ze pesten me echt al heel lang en het spijt me dat ik het je niet eerder heb verteld maar ik durfde het niet en..."Ho.
Ik word opeens onderbroken en op mijn lippen gekust door Lucas. Ik ben stomverbaasd en in Shock. Maar tegelijk ook heeeel blij!"Ik doe met je mee."Zegt hij tegen mij. "Oké top. Oké. Maar wat is je plan eigenlijk? Nou kijk ik heb op mijn bril een camera en een microfoon geplakt. Wow ik kan het niet eens zien. Cool hè? Vet. En ik wou ze dus gaan filmen en het aan de hele school laten zien. Goed plan. Maar eehh Laura. Ja? Wat kan ik voor je doen? Ehh jij moet ervoor zorgen dat ze zich 100 procent focussen op het pesten en dat ze niet afgeleid raken. Oké dat kan ik denk ik wel. Ehh Lucas? Ja? Ehh vind je mij leuk? Ja. Ik bedoel leuk leuk dus als in verliefd? Ja eigenlijk wel ja. Vind jij mij leuk leuk?" Ik loop naar hem toe en ik geef hem een kus."Ja ik vind jouw ook leuk leuk. Dus we hebben nu verkering? Wil je dat? Ja. Wil jij dat? Heel graag."
Maandag.....
Het weekend was voorbij. Ik had voor het eerst zin in school.Ha wie had dat gedacht? Ik had een spijkerbroek aan met een witte blouse met zwarte hartjes erop en all stars. Ik had mijn haar in een knot zodat je mijn bril extra goed kon zien. Lucas kwam me weer ophalen. Zijn eerste reactie was: "Wow. Wat is er? Staat het niet leuk? Is het niet mooi? Je bent altijd mooi. Het ziet er leuk uit hoor, moest alleen even wennen. Ben je er klaar voor? Helemaal. Jij? Ik ook.
Eenmaal op school....
Ik stond bij mijn kluis. Ik dacht na over wat ik zou woen. Ik bedoel ik had een camera op m'n bril en op m'n rugzak. Ik was er klaar voor en Ja hoor ze kwamen er al aan. Ik zette snel de camera en microfoon aan."Heei flatgebouw heb je nou ook al een jampotbril op? Hoe diep kun je zakken. Heb je niet naar ons geluisterd. Waarom ben je nog niet weg? Moeten we nog een stuk van dat haar eraf knippen? Kunnen we gelijk haar hele kapsel doen. Want een kapper kan ze toch niet betalen." Nu werd ik echt boos.
"Nou moeten jullie trutten eens goed luisteren naar mij. Ik zeg het jullie maar een keer. Ik ga niet weg van deze school omdat een stel bitchy sletten die denken dat ze het helemaal zijn mij irriteren. En trouwens, die kleur roze is zo truttig. En die rokjes zijn te klein. Ik kan bijna jullie dunne reten zien." en toen liep ik weg. Ik voelde dat ze me verbaasd aanstaarde. En het voelde goed. Heel goed. De bel ging en we gingen naar de les. Ze liepen woest achter me aan. Ik deed me best om m'n lach in te houden. Ze renden bijna.
Op een gegeven moment liepen ze naast me en pakte ze m'n bril."He geef m'n bril terug! Pech! Denk je nou serieus dat we die stomme bril teruggeven." Ik zag amper wat en ik kon niet veel doen. Ik voelde me radeloos toen Lucas m'n bril uit hun handen pakte en hem aan mij gaf."Aaahhh wat lief zeg heeft je vriendje je geholpen? Ja dat heb je goed gezien , ik ben haar vriendje. En jij hebt misschien geen bril nodig maar mijn vriendin wel. Dus laat haar met rust."
Holly keek ons met grote ogen aan:"Watt!!!!!! Dat meen je niet!!! Ik ben veel beter! Nee dat ben je niet. Iemand die mensen pest staat helemaal onderaan. Laat me je een ding zeggen Holly, hè bent laag, heel laag." en we liepen weg." Heel erg bedankt voor het helpen. Ze hadden me alles kunnen flikken. Waarom heb ik er niet aan gedacht dat ze mijn bril kon pakken. Het is oké. Ik had er ook niet aan gedacht en trouwens nu hoeven we ook niet geheimzinnig te doen. Kom hier." Hij pakte mijn hoofd en gaf me een kus. En voor we het wisten waren we bij de klas en we liepen naar binnen. Toen we binnenkwamen keek iedereen ons aan. Iedereen begon te praten en mentrix tikte met haar liniaal op haar bureau als teken van stilte. We gingen naast elkaar zitten en de les begon....
Na school.....
We liepen hand-in-hand naar de fietsen. We hadden onze fietsen naast elkaar gezet. We reden naar huis en dachten na over de dag. We waren druk aan het praten toen we opeens een fietsbel achter ons hoorde tringelen. We keken achter ons en het was Holly die met een rood hoofd waar zowat stoom uitkwam achter ons aanreed. "Shit Holly rijd achter ons. Dat meen je niet! Snel fietsen! "We fietsten zo hard als we konden en we waren net op tijd bij de afslag. Woest zei ze:"Jullie kunnen niet voor altijd vluchten. Dit is nog niet voorbij!!
JE LEEST
Bitches
Teen FictionLaura verhuist naar een nieuwe plaats om een nieuwe start te maken. Een nieuwe start betekent een nieuwe school. Maar het gaat niet volgens plan omdat drie meiden haar vreselijk pesten. Uiteindelijk besluit ze voor zichzelf op te nemen en wraak te n...