Geadopteerd

19 2 0
                                    

Pov Robbie

Jaa, het is eindelijk officieel we hebben Eline geadopteerd. We mogen haar vandaag al meenemen, en de andere jongens hun adoptiekind. We zitten nu onderweg in de auto naar huis, we waren expres al met vijf auto's gegaan zodat iedereen ff alleen kon zijn met hun kind. "Eline, zou jij willen vertellen waarom je in een weeshuis zat. Mag gewoon hoe jij het heb ervaren." vraag ik. "ja is goed hoor, Nou kijk mijn vader is weggegaan toen ik net 1 week oud was, mijn moeder dronk altijd heel veel, en had toen ik 2 werd een nieuwe vriend, hij heeft mij vaak verkracht, en kreeg niet vaak te eten, werd vaak geslagen, en moest veel schoonmaken. Mijn enige uit weg was roken en heb af en toe geblowd en andere drugs gedaan." Zegt ze zachtjes. Ik zie dat Jamie en arm om haar heen slaat en haar aait.(ja hoe leg je dat uit.) 'Fijn dat je het verteld hebt, Rook je nog?" vraagt Jamie. "nee nu niet meer bij t weeshuis pakte ze al je spullen enzo af." zeg ik. "heb je nog een sport of hobby wat je graag wilt doen? of wil je nog iets hebben?" vraag ik. "Ik wil wel op voetbal, en wil ook wel gaan hardlopen dus daar spullen voor zouden wel handig zijn. En als het kan wil ik een adhd en autisme test doen." zegt Eline. "oke Top komt goed.' zeg ik.

Pov James

Ik zit bij Koen in de auto op weg naar mijn nieuwe thuis, Eindelijk. "James, zou je jou verhaal willen vertellen hoe jij het meegemaakt hebt?" vraagt Koen? "Ja tuurlijk, gewoon van af het begin?" vraag ik. "ja is goed." "Nou kijk ik was net verhuisd naar Heiloo en kwam bij Mees in de klas in groep 7. Ik werd met hem bevriend en toen moesten we van zijn broer en zijn vrienden een sigaret roken om er bij te horen dus wij deden dat want er was veel groepsdruk. De dingen due we moesten doen liepen alleen maar meer uit de hand en werden heftiger, het heftigste was dat wij moesten inbreken. Daarmee zijn we gesnapt en allebei uit huis geplaatst en trouwens ik was ook verslaafd aan drugs." zeg ik. "fijn dat je dit wil vertellen jongen." Zegt koen terwijl hij 1 hand op mijn been legt en met de andere hand het stuur vast blijft houden. "wil je weer op een sport?" vraagt koen "Jaa, ik en Mees zaten bij de jeugdselectie van AZ en ze bleven ons steeds mailen dat als we geadopteerd werden dat we weer terug mochten komen kijken of we nog steeds zo goed zijn. Dus ja dat wil ik wel weer doen. Voetbal was echt een uitlaat klep. Heb dat de afgelopen 3,5 jaar ook veel gedaan met Mees en vaak ook met Eline." vertel ik. "oke top, gaan we dat samen regelen, maar AZ is wel vet, maar niet heel goed." zegt Koen. "eyy, Ik ben opgegroeid met AZ dus ja, maar natuurlijk is AJAX vetter ookal staan ze nu laatste. Maar anders is PSV ook leuk, Feyenoord liever niet maar als t echt niet kan mag dat ook wel." zeg ik. "Eyy Feyenoord is gwn de beste." zegt koen.

POV Lieke

We zitten nu met Tess in de auto, Ik zit achterin naast haar en Raoul rijdt. "Tess, zou jij jouw verhaal willen vertellen over wat je meegemaakt hebt?" vraag ik haar. 'Vind dat wel lastig maar ik kan wel kijken wat gaat.' zegt ze. "is goed neem je tijd." zegt Raoul. "Vorig jaar reden we vanaf Frankrijk van vakantie terug naar huis, We reden op de A9 toen er een auto invoegde en tegen onze auto botste, waardoor mijn ouders en mijn broer omkwamen, Ik moest 10 maanden revalideren en dat was niet altijd makkelijk, ik moet nog steeds 4x in de week naar de fysio en kan nog niet alles zoals ik het vroeger kon." verteld Tess snikkend en ik trek haar tegen mij aan in een knuffel. "Fijn dat je het verteld, ik ga je zo wel aanmelden bij de fysio, wil je nog op een sport of iets?" vraagt Raoul. "Ehm als het kan wil ik wel weer meer doen met zingen, ik heb namelijk veel gezongen en vind dat ook leuk om te doen." zegt ze. "Wil je bij een koor of persoonlijke zangles? of wil je meedoen met een talentenjacht." vraag ik. "denk persoonlijke zangles en talentenjacht is ook wel leuk of een bandje." zegt tess.

POV Floor 

Ik zit met Matthy in de auto richting mijn nieuwe huis, eindelijk weg van dat kak weeshuis. "Floor, zou jij willen vertellen waarom je in het weeshuis zat?" zegt Matthy dan. "ja is goed hoor, Ik ben geboren toen mijn moeder 15 was en mijn vader 16, hun konden dus niet voor mij zorgen en toen hebben hun mij in het weeshuis gestopt." zeg ik. "zou jij je echte ouders ooit willen zien? want dan kan ik kijken of dat mogelijk is." vraagt Matthy "nee hoor hun hebben mij daar gedropt.' Zeg ik. De rest van de weg hebben we over van alles en nog wat geklest en met de radio van de auto meegezongen.

3 delen op 1 dag, waarom ook niet. Ik heb dat gesprek van Mees niet getypt want dat is gewoon beetje het zelfde als James dus dan wordt dat saai. Dus ja, en het deel is al best lang. bye bye bitches

Doe ik het wel goed?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu