gescout

16 3 6
                                    

Pov Eline

Vandaag is t zaterdag, ik ben al meer dan een week geadopteerd en vandaag heb ik mijn eerste voetbalwedstrijd er zijn gelijk scouts bij, dus dat is spannend. "Liene heb jij al je spullen?' vraagt Jamie. "jepp, ik heb alles gaan we?" "ja, ik roep Rob wel ff want die wou ook kijken." "Heyy Eline." hoor ik Koos mijn coach zeggen als we aankomen bij de club. "Jade op keep, Roos, Femke en Sophie verdediging, Mila,Jet, Mette en Lisa middenveld en Imke, Eline en Yinthe aanval." zegt koos in de kleedkamer. als we het veld op rennen geef ik Robbie nog een high five en hij wenst mij succes. We gaan in een kring staan en Mila is aanvoerder en die doet haar woordje. daarna loopt iedereen naar haar positie. We spelen net een kwartiertje en ik krijg de bal van Imke aangespeeld want ik sta vrij, dus ik ren met de bal richting het andere doel en ik kijk snel of ik zelf ga schieten of hem aan iemand anders ga passen. Ik zie niemand in de buurt dus schiet zelf de bal links in de kruising en de keeper duikt naar rechts dus het is goal. Ik ren naar Imke en spring op haar rug. Ik scoor nog 2 keer dus een hatrick, en Imke scoorde 2x en Yinthe 1x net als mette en Sophie. Dus uiteindelijk hebben we 8-0 gewonnen. We zitten nu in de kantine en zo word je als je gescout bent gehaald en dan hoor je dat je weet het alleen van je eigen team. "de eerste die gescout  is is Yinthe door vv alkmaar, en AZ net als Imke, mette en Sophie, Roos en Jade zijn gescout door Ajax en AZ en als laatste is iemand gescout die pas net hier voetbald en door alle kijkende scouts gekozen is namelijk......... Eline van de Graaf! gefeliciteerd iedereen!' "Wow goed gedaan lange." zegt Jamie. "whahhah bedankt kleinte." zeg ik terug. "Voor wie ga je?" vraagt Robbie. "Ik denk psv maar dat is wel ver, maar AZ is ook leuk ook omdat de rest daar heen gaat en James en Mees daar al zitten, maar Ajax is ook weer leuk." zeg ik hardop denkend. "ik zou dan voor AZ gegaan, want dat is makkelijk te combineren en je bent altijd al voor AZ geweest."zegt Jamie. "oke loop ik ff naar die scout gaan jullie mee?' vraag ik. "ja tuurlijk." zegt Robbie. "hoii, ik ben door meerdere clubs gescout.Maar ik zou graag bij jullie willen voetballen." zeg ik "oke leuk, Ik ben trouwen Erik-Jaap, hoe heet jij ook al weer?" "oh sorry ik ben Eline van de graaf, 15 jaar." zeg ik.  'En en? ben je gescout?" vraagt James als we net binnen lopen. "ook hallo.' zeg ik. "ja niet leuk doen want dat ben je niet, Maar ben je nou gescout?" vraagt Mees. "als jullie nou iedereen even halen doe ik mijn jas en schoenen uit en vertel ik alles. Ja?" "ja is goed." "nou de wedstrijd ging heel goed we hebben 8-0 gewonnen en ik heb een hatrick gemaakt. Ik was door alle scouts gescout en ben uiteindelijk gegaan voor AZ. Morgen moet ik een contract tekenen en dan heb ik 5x per week trainingen en dus ook wedstrijden. Ben trouwens ook gescout voor de oranje leeuwinnen onder 16. Dus dat ga ik ook doen.' zeg ik als iedereen zit. iedereen feliciteert mij. "nou ik ga ff douche want ik stink." zeg ik. als ik onder de douche stap wordt alles zwart dus ik schreeuw.

Pov Lieke

Ik hoor Eline schreeuwen die onder de douche ging. 'Ik kijk wel." zeg ik terwijl ik richting de deur loop en de trap op sprint. als ik de badkamer in loop, die ze godzijdank niet opslot heeft gedaan, zie ik Eline op de grond liggen. "ROELL, ZE IS FLAUWGEVALLEN." roep ik naar beneden. "Eline, hoor je mij? zo ja knijp in mijn hand." zeg ik. terwijl ik haar ademhaling controleer door eerst mijn hand onder haar neus te leggen en daarna haar pols te pakken. Ik voel wel een hartslag dus dat is fijn. Zodra Raoul boven is tillen we haar op haar bed. na ongeveer 1 minuut wordt ze wakker, terwijl de hele tijd haar roepen. Uit eindelijk blijkt ze niet goed nog te zien, dus gaan Robbie en Jamie met haar naar de Huisarts en wij worden via de app op de hoogte gehouden. 

Jamiee 🫶🏻

Jamiee 🫶🏻: We moeten door naar het ziekenhuis omdat ze niet goed nog ziet en even ter controle. Hij denkt niks spannends gelukkig.

U: Fijn, houd mij maar weer op de hoogte. 

Jamiee 🫶🏻: Zitten nu bij de SEH, mag maar 1 iemand mee, maar haar bloeddruk was goed, net met mijn domme kop haar een koekje gegeven maar nu heeft ze dus suiker dus een test voor hoeveel suiker ze binnen heeft kan niet meer.

U: fijn van de bloeddruk, hopen dat de rest ook goed is.

Jamiee 🫶🏻: De rest is ook goed, ze vinden het gek dat haar ogen nog niet scherp zijn, dus nog langs de oogarts en daarna naar huis hopelijk.

U: Fijn, zou bij haar ogen nog kunnen dat ze een nieuwe bril moet want dit leek wel een kindermontuurtje.

Jamiee 🫶🏻: Oh ja, ga ik effe opnoemen als we aan de beurt zijn. 

Jamiee 🫶🏻: Klopt van dat ze een nieuwe bril moet, blijkbaar mocht ze dat niet van het weeshuis, voor de rest is alles met haar ogen goed. Dus wij komen naar huis. 

U: Fijn dat alles goed is, tot zo!

jaaa, weer een deel. Sorry dat ie er nu pas is en niet zoals beloofd donderdag al. mocht toen eerder naar huis door de storm en heb toen andere leuke dingen gedaan. vrijdag door school en werk had ik sws al geen tijd. zaterdag ook door huiswerk en school geen tijd en gister door huiswerk en verjaardagen geen tijd. dus ja dan maar tijdens kwt wiskunde wat ik voor t eerst snapt :). Voor de rest gaat t wel zijn gangetje van af vrijdag toetsweek dus veel minder tijd om te schrijven sorry daarvoor. hoop dat t met jullie ook goed gaat. en anders stuur mij een berichtje en ik klets wel ff met je. Nou de groeten.




Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 06, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Doe ik het wel goed?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu