"Kau pekak ke pompuan?!" Jerkah Adrian kepada Shasha. Panas hati dia tengok wanita selekeh depan dia ini nak lempang bakal isteri dia.
"S-saya tak sengaja abang.." Perlahan Shasha berkata. Membulat mata Arianna mendengar panggilan itu Abang? Huh!!!
"Abang? Siapa abang kau?" Tanya Adrian sinis. Tangan di alih dan masukkan tangan kecil Arianna kedalam tangan besar nya itu
"Maaf tuan.. saya tak sengaja.."
"What happen? why is it so noisy?" Tegur Dato Andres. Ada salah sorang pekerja dia mengadu kalau ada pergaduhan dilobby makan itu.
"Daddy!!" Jerit Arianna dan memeluk erat tubuh tegap Dato Andres.
Membulat mata Shasha mendengar panggilan itu, D-daddy?
Andres membalas pelukan erat anak perempuan nya itu. Mata masih tajam tenung mata hitam Shasha.
"Kau buat apa dekat anak perempuan aku, Shasha?" Tanya Andres, melihat Shasha sudah menunduk dia tergelak kecil.
"M-maaf Tuan..saya tak sengaja nak naik tangan di muka anak tuan tadi..dia buat saya marah" Shasha berkata mengharapkan Bossnya itu tidak menyalahkan dia.
"Seriously, Shasha? Aku nampak depan mata aku sendiri tau, dari awal Arianna tanya adakah ni tandas kau punya bahasa jawab dengan dia fuh! Hilang sabar aku yang dengar, nasib Arianna masih berlembut dengan kau" Panjang lebar Adrian berkata. Ya dari tadi memang dia dah perhati Arianna. Arianna sahaja tak perasan
"E-er ya betullah! Dia yang buat saya marah dulu, dah depan mata tengok kat pintu tu tulis toilet kan? Dah sah lah tandas?" Shasha menjawab. Mata menjeling Arianna yang masih dalam pelukan Dato Andres.
"Jumpa di bilik aku nanti, Shasha" Tegas Dato Andres. Dan serta membawak Arianna yang dalam pelukan itu kemeja makan Datin Angela dan Avira yang dari tadi memerhati drama mereka.
"I'm still not satisfied with you, Shasha. I'll make sure Arianna's father fires you, and I'll also make sure you apologize to my future wife, Arianna Annalie" Tegas Adrian dan memberi jelingan tajam. Kaki bergerak ke meja tanpa menoleh belakang.
Shasha hanya menggaru kepala. Tahu jika selepas ini dia dipecat. Aduh mati kebulur la aku!
Punggung dilabuhkan sebelah Arianna. Mata lembut merenung Arianna.
"Are you okay, Arianna?" Tanya Adrian lembut.
Arianna hanya angguk dan senyum. Caring nya bakal suami kita!
"Can you explain to me, what actually happened?" Tanya Andres kepada anaknya.
Arianna mengeluh sebelum membuka mulut.
"Macamni, tadi Anna tengah makan pastu Anna tertengok Shasha tu dekat kaunter sengih-sengih tengok Ad, then saja Anna bangun and pretend to go to the toilet, i deliberately asked Shasha, is this a toilet? just to distract her, lepastu dia cakap dah terang lagi bersuluh tandas , buta ke? and her despised my clothes, and said if she try Ad, Ad must want her too. Siapa je tak panas hati? Astu Anna cakap lah, Ad bakal suami Anna, pastu dia nak mengamuk siap kata Anna uji kesabaran dia" Jelas Arianna yang masih dalam pelukan Andres. Takmau berpisah tu..
Andres hanya angguk sambil mengusap kepala berlapik tudung itu.
"It's okay, later I will fire Shasha and ask her to apologize to you, okay young lady?" Jelas Andres. Jika sampai nak naik tangan di muka anak perempuan dia ni memang dia pantang. Dia sendiri pun tak pernah naik tangan kepada Arianna.
"Why do you want to fire her?" Tanya Arianna dan mendongak sedikit mahu melihat Andres.
"Because she dared to slap you, while I, your father, have never slapped you, no matter how angry I am, I will not slap my daughter. Because I can't bear to see my child sick because of my anger, Princess" Pujuk Andres.
YOU ARE READING
HIS NAME : ARASH
Romance𝐭𝐡𝐞 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐨𝐟 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐫𝐚𝐬𝐡 & 𝐀𝐫𝐢𝐚𝐧𝐧𝐚 𝐀𝐧𝐧𝐚𝐥𝐢𝐞 𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟 WARNING ‼️ ﮩ٨ـﮩﮩ٨ـ♡ﮩ٨ـﮩﮩ٨ـ 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐢𝐬 𝟏𝟎𝟎% 𝐝𝐞𝐬𝐢𝐠𝐧𝐞𝐝 𝐛𝐲 𝐦𝐲 𝐨𝐰𝐧 𝐛𝐫𝐚...