بیماری آلزایمر چیست و چه علائم و درمان هایی دارد؟

3 1 0
                                    


بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است که باعث آتروفی (کوچک شدن) مغز و مرگ سلول‌های مغزی می شود. به‎ همین‎ دلیل، در کاهش قدرت حافظه، استدلال و توانایی‌های فکری و اجتماعی موثر است. تقریبا بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان درگیر این بیماری هستند.

علائم اولیه آلزایمر شامل فراموشی رویدادها یا مکالمات اخیر است. با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا دچار اختلال شدید حافظه می‎شود و توانایی انجام کارهای روزمره را از دست می‏دهد. در نهایت مشکلات تغذیه‎ای، عفونت و تضعیف عملکرد ارگان‎ها زمینه مرگ وی را فراهم می‎کنند.

در پاسخ به سوال آلزایمر از چه سنی شروع می شود؟ باید گفت که برخلاف تصور رایج، این بیماری فقط افراد بزرگسال 65 سال به بالا را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. حدود 5 درصد از افرادی‌ که درگیر این بیماری می‎شوند رنج سنی 40 تا 50 سال را دارند. البته اینکه افراد در سن 20 تا 30 سالگی نیز دچار این عارضه شوند، غیرمعمول نیست. پزشکان از این وضعیت با عنوان بیماری آلزایمر زودرس یا بیماری آلزایمر جوانی یاد می‌کنند.

متاسفانه هیچ درمان قطعی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد و فقط داروها می‎توانند به کاهش شدت علائم و سرعت پیشرفت بیماری کمک کنند. توصیه می‎کنیم به ‎محض بروز علائم برای انجام تست آلزایمر و تشخیص دقیق تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب اقدام کنید.

علائم آلزایمر

علائم بیماری آلزایمر به ‎تدریج در طی سال‌ها ایجاد می‌شوند و در نهایت شدیدتر می‌شوند. از مهم‎ترین علائم شروع آلزایمر می‎توان به مشکلات جزئی حافظه اشاره کرد. وضعیتی‎ که می‎تواند منجر به فراموش کردن مکالمات یا رویدادهای اخیر و فراموش کردن نام مکان‎ها و اشیاء شود.

اگرچه همه ما گهگاهی دچار فراموشی می‎شویم، اما افراد مبتلا به بیماری آلزایمر علاوه‎ بر فراموشی رفتارها و علائم غیرعادی دیگری نیز نشان می‎دهند که با گذشت زمان بدتر می‎شوند. مواردی چون:

برای مطالعه ادامه این مطلب بزن روی لینک زیر:

http://rahsagroup.com/Details.aspx?Type=%D8%A2%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1%20%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8E%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5%20%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86

aspx?Type=%D8%A2%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1%20%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8E%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5%20%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

سخن آخر

بیماری آلزایمر شایع ‎ترین علت زوال عقل است. حتما در این زمینه با یک پزشک متبحر و باتجربه مشورت کنید. گروه پاتوبیولوژی رهسا در تمامی مراحل تشخیص و بررسی مرحله آلزایمر در کنار شما هستند. مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک غدیرخم یکی از مراکز گروه رهسا می باشد که با کادر علمی مجرب آماده ارائه خدمات می باشد. انجام مشاوره ژنتیک برای ارائه اطلاعات درباره علت انتخاب آزمایش و تفسیر نتایج آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 79227 تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

بیماری آلزایمر چیست و راهای تشخیص و درمان آن کدامندحيث تعيش القصص. اكتشف الآن