Adrina terbangun dari katil apabila mendengar bunyi deringan telefonnya yang menunjukkan pada pukul 6 pagi dan segera menuju ke tandas untuk menunaikan solat fardhu subuh .
Usah selesai , Adrina terus keluar dari biliknya untuk sarapan pagi.
Apabila Adrina mahu menjamah sarapan nasi goreng di meja makan , Adrina ternampak satu kelibat yg berlalu di ruang tamu iaitu ayahnya Tuan Faris Aleeq .
Ayahnya memanggil "Adrina sini kejap".
Adrina pun pergi ke ruang tamu di mana ayahnya berada.
Adrina menyahut "ye ayah ada ape panggil angel". Kata Adrina.
"Kamu tak pergi kerja ke hari ni?" kata ayah.
"hari ni orang tak g kerja day off , kenapa ayah?"
Tuan Faris berkata "ouhh tkde lah ayah saje tanya sebab baru ingat nak suruh kamu pergi markas"
"Memang tak lah angel nak g markas , angel tak suka lah ayah" kata Adrina.
Ayahpun berkata "kenapa pulak , nanti kalau ayah dah tkde kamu yang jadi waris kat markas tu tau , kamu ingat ape jangan main main ye"
"hmm ye lah ayah , menurut perintah". Kata Adrina sambil senyum kecewa.
"ke sebab kamu tak nak jumpa orang tu?". Sampuk ayah tibe tibe sambil senyum penuh makna.
"Ehh ayah ni , haah memang angel tak nak jumpa dye pun , tak suka menyampah.. dye tu dah la beku , keras kepala huh" kata Adrina dengan pandangan menyampah .
"kamu ni angel , mula mula menyampah tak suka nanti terjatuh hati nanti haa baru tahuu HAHAHA"
kata ayah sambil gelak."Ishh ayah ni kan" Adrina memuncungkan mulut.
"assalamualaikum ha ni sembang ape ni rancak bebeno nye haa"kata ibunye (puan hawa).
"Waalaikumussalam" kata serentak angel dengan ayahnya itu.
"Tkde ape ape lah ma, sembang kosong je .. ayah ni haa usik angel"
Ayahnya sekadar senyum sengih.
"HAHAHA ape ape je lah korang berdua ni mak masuk dapur dulu yer"
"Oklah ayah , angel pergi naik atas dulu" kata Adrina
"Haa ye lah " kata ayahnya sambil duduk di sofa.
---------------------------------------------------------
YOU ARE READING
"EL ES MI HEROE"
Romancedapatkah si beku dan si degil ini saling mencintai? "Kau .. cuba sekali je dengar cakap aku boleh tak? tak payah nak degil sangat huh"!! -Tuan Adyan Hedzriq- "Kalau tak nak dengar , nak buat ape?" bwekkk" -Angellica Adrina- "Kalau kau tak nak den...