Adrina menuju ke biliknya selepas berbual dengan ayahnya .
'bila aku fikir balik ape yang ayah aku cakap tadi kan eii tkde maknanye aku nak jatuh hati kat mamat beku tu.
Dasar beku'. Bisik hati Adrina sambil menuju ke bilik air."Mak , mana angel tak nampak dia pun" . Kata abangnya ( Arfan faaliq)
"Ye , ada je dekat atas tu dok terperap dalam bilik buat mende pun tktau" kata maknya.
"Ouhh , ayah pulak g mana ma"?
"Ayah g kerja la apo kamu ni" kata ibunya .
"tanya jeee hehe "
Kata Arfan .maknya hanya menggelengkan kepala sambil senyum . Haihh macam macam .
---------------------------------------------------------
Adrina terbaring di atas katil sambil scroll ii ig . Tiba tiba ada satu username ni nama dia like familiar but is okay tak penting pun .
Aku pula turun ke bawah buat ape yang patut , duduk dalam bilik buat ape je kan .
"Ha turun pun kamu ni angel awat susah nak keluar bilik?"
Kata maknya sambil duduk di ruang tamu ."Hehe tkde lah ma angel boring aa, tu yang duduk dalam bilik"
kata Adrina sambil duduk di sebelah maknya di sofa."Abang mana?" Kata adrina sambil matanya melilau mencari abangnya.
"Abang kamu tu keluar katanya ada meeting dengan clien "
Kata ibunya."Ouhhh, angel pun nak keluar ni dengan lauren ..
Kata Adrina ." Bole je tapi make sure be careful ok"
Kata ibunya sambil senyum ."maa , angel ni kan pandai karate orang , dont worry .. kalau ada orang kacau angel memang angel pukul dye sampai lebam HAHA tkde lahh"
Kata Adrina ."aishh kamu ni , ada ada jee"
kata ibunya senyum sambil geleng kepala ."Ok lah ma , orang nak siap siap jap"
ujar adrina ."Ha ye lahh" . kata ibunya .
---------------------------------------------------------
" Wehhh jom keluar kiter g jalan jalan , aku teringin nak makan tteokboki hehe "
Kata Adrina di dalam telefon sambil memakai baju untuk keluar." Ok jom aku onzz jee"
Kata Lauren Elliana ."Ok onz nanti aku ambik kau dekat rumah , aku letak dulu bye assalamualaikum " . Kata Adrina
"Ok dah siap , cantik pulak aku hehe"
kata Adrina sambil tengok dirinya di cermin.adrina segera turun lalu salam maknya dan menuju untuk mengambil kunci kereta ( Audi ) , lalu bergerak .
Apabila sedang menuju ke rumah Lauren , ada kereta belakang ni sibuk duk hon hon .
Adrina toleh ke cermin kanan nampak kereta mewah tengah hon banyak kali , Adrina dalam hati menahan marah."Eh bole sabar tak , tak nampak ke jalan jem tuu , mata tu tuhan bagi guna , pakai kete mewah tapi hurgg"
ujar adrina dalam keadaan marah .sesudah itu , Adrina pun berlalu ke rumah Lauren.
"Pit.. pit .. pit (bunyi hon kereta) mana si Lauren ni"
"Ha ye kejap kejap nak kunci rumah ni ishhh"
kata lauren sambil merengus kecil.member aku ni mmg tk reti sabar ke ape?
"Ok dah jom , kita nak g makan dekat mana ni we?"
Kata lauren sambil pandang Adrina ."Kau tengok je lah aku bawak pergi mana , aku tkde mood ni "
Kata Adrina dengan muka masamnya ."Laa awat? Kenapa tetibe takde mood pulak ni?"
Kata lauren sambil muka tanda tanya ."Tkde lahh , tadi waktu kat traffic light tadi , ada kereta mamat mewah ni kat belakang aku , mamat tu dok hon hon .. dah lah tengah jem wee tak reti sabar kee .. panas pulak hati aku ni haa " .
kata Adrina sambil meluahkan rasa marah itu ."Ok aku faham kau marah tapi tenangkan hati kau tu dulu , aku tengok kau ni bukan Angelica Adrina dah ni , dah macam hulk tengah marah HAHA gurau ii"
Kata lauren sambil ketawa.Adrina hanya menjengilkan matanya . 'orang tengah serius ni , dye main main pulak , majuk lah ceni'
Bisik hati Adrina ."ok lah aku gurau jer , dah lah lupakan hal tu sekarang ni kita enjoy ok? "
Kata lauren sambil tepuk bahu Adrina ."Hmm ye lahh"
Kata Adrina lalu bergerak menuju destinasi.I hope u guys enjoy it .
YOU ARE READING
"EL ES MI HEROE"
Romancedapatkah si beku dan si degil ini saling mencintai? "Kau .. cuba sekali je dengar cakap aku boleh tak? tak payah nak degil sangat huh"!! -Tuan Adyan Hedzriq- "Kalau tak nak dengar , nak buat ape?" bwekkk" -Angellica Adrina- "Kalau kau tak nak den...