⋆。゚☁︎。⋆。 ゚☾ ゚。⋆
SOSOSO RIGHT NOW! Everyday we're fighting~
Tit!
Tersebutlah al kisah~
Seorang lelaki berumur 20 tahun, baru sahaja terbangun dari tidurnya. Matanya mengerling ke arah jam di tepi katilnya.
5:00 pagi.
'Eh aku kena bersiap ni' bermonolog lelaki itu.
Dan lelaki itu terus bangun menuju ke bilik mandi dan membersihkan badannya.
Korang buat apa lagi kat sini? Si lelaki tu tak mandi kut. Nyah kau!
⋆。゚☁︎。⋆。 ゚☾ ゚。⋆
Usai dia siap, dia keluar dari bilik air dan mencari baju yang sesuai Untuk pergi bekerja. Dia memilih untuk memakai sweatshirt dan seluar berwarna hitam. Memeriksa dirinya di cermin.
'Hensem gak aku ni' monolog lelaki itu lagi.
Sungguh amat riak ini lelaki. Dia pun keluar dari rumahnya lalu mengunci pintu dan terus gerak ke destinasi yang ingin ditujui.
Semasa dia berjalan di awal pagi itu, dia tidak sedar ada dua orang lelaki serba hitam mengekorinya dari belakang.
Tetapi 'Chan' sudah biasa dengan perkara yang selalu berlaku padanya.
Dia pusingkan badannya menghadap mereka berdua tadi.
"Korang ni nak curi duit pun cuba diam sikit, first time mencuri ke camne?" Tanya Chan perli.
"Eh kau ni memang!" Jerit seorang lelaki itu.
Dia terus mengeluarkan pisau dari poketnya ingin menikam Chan."Heh, pisau ketot camtu je? Bagi pedang lah bro baru best" kata dino sambil senyum, senyum perli.
Mereka berdua geram akan perlian chan, terus menyerang chan. Seorang itu ingin menikamnya di mata chan. Yang sorang lagi ingin tumbuk badan chan.
Chan? Redha dan mengangkat tangannya acah mengalah. Redha jika ditikam. Dia juga sudah penat dengan dunia ini.
Dia menutup matanya.
Aik? Tak jadi apa pun?
Dia membuka matanya, melihat yang penyagak berdua itu tadi berhenti bergerak. Statik dengan posing mereka yang acah ingin bunuh si chan.
"Lah sape pulak pakai kuasa dia ni?" Tanya chan.
Tetibe ada tiga orang yang berada di atas bumbung melompat turun kehadapan chan. Landing seperti spiderman.
"Uih noh, sape pulak ni noh" soal chan, hairan.
Mereka berdiri dan menghadap je arah chan sebelum lelaki yang memakai memakai beanie itu bersuara.
"Muse!"
"DK!"
"Hosh!"
"Kami BSS!"
.
.
.
.
"Sape korang ni?" Soal Chan, agak keliru dengan gelagat tiga orang yang memakai costume yang berada di hadapannya itu.
YOU ARE READING
S.O.S [SEVENTEEN]
FanfictionAlkisah dimana lee chan atau lebih dikenali sebagai Dino, yang tidak ingin mengetahui tentang hero, villain dan vigilante, selepas kejadian tragik hidupnya. Tetapi terjerat masuk juga. Dan dia dapat tahu perkara sebenar. Or Aku nak buat superpower f...