PART 14 : MOVE ON ❤️‍🩹

398 11 0
                                    

"Kenapa lah aku selalu suka pada partner orang ! takde ke orang yang ikhlas dekat dengan aku" Rayyan berseloroh seorang diri mengenangkan nasib dirinya yang tidak habis ii salah pilih orang untuk disukai . Sudah 4 hari selepas kejadian Aqil dan Luqman Hakimi datang ke rumahnya , sejak dari itu Rayyan kembali pada dirinya yang lama seorang pendiam .

"Ayen dah siap packing barang ? esok dah balik asrama ?" ujar Puan Shahida , dia agak risau untuk lepaskan Rayyan pergi ke asrama selepas kejadian kawan ii nya datang kerumah haritu dia melihat sisi anaknya yang dulu takut pada orang dan agak suram mukanya .
"Sudah" balas Rayyan sepatah , sejak kejadian itu Rayyan sudah tidak berminat mahu bercakap lebih ii walaupun dengan ibunya sendiri .
"Erm kalau macam tu pergi lah tidur nanti kamu bangun lewat pulak besok" Puan Shahida memberi arahan dengan lembut pada anak terunanya itu .
"Baik" balas Rayyan terus naik ke biliknya .

KEESOKKAN HARINYA SEMUA PELAJAR KVPD datang ke sekolah masing ii masuk ke dorm untuk meletakkan barang ii mereka termasuk Rayyan .

"Hai Rayyan apa khabar ?" soal Alif .
"Baik" balas Rayyan , tiada senyum sudah di wajahnya seperti sebelum ini .
"Adik okay ?" soal Alif agak pelik dengan tingkah Rayyan yang tiba ii monyok begitu .
"Im fine" balas Rayyan . Alif sudah tidak bertanya kerana tidak mahu mengacau Rayyan yang macam tiada mood sahaja itu . Selepas tidak dapat apa ii pertanyaan lagi dari Alif , Rayyan sambung mengemas lokernya tiba ii sosok tubuh seseorang yang dia benci masuk ke dalam dorm itu sambil tersenyum memandang Rayyan .
"Hai Rayyan" sapa Luqman Hakimi mesra sambil tersenyum manis tetapi langsung tidak mendapat apa ii respon dari Rayyan membuatkan Luqman Hakimi berasa sedih . "Rayyan awak masih taknak cakap dengan saya ke ?" soal Luqman Hakimi hilang sudah kau aku yang selalu Luqman Hakimi sebut . Rayyan hanya memandang wajah Luqman Hakimi dengan pandangan jijik lalu terus keluar dari dorm itu panas hatinya apabila melihat wajah Luqman Hakimi itu .
"Kau gaduh dengan dia ke ?" soal Alif .
"Aku tak tau nak buat supaya dia dah tak benci aku" ujar Luqman Hakimi .
"Kau sabar je lah ye , kau bagi dia sejuk dulu okay" ujar Alif cuba untuk bagi semangat pada kawan baiknya itu . Tetapi tanpa mereka sedar Rizki mendengar sahaja perbualan mereka , sudah sekian lama Rizki tidak masuk ke dorm ini selepas dia tau perasaan Luqman Hakimi pada Rayyan . Buat kalini Rizki tidak mahu kalah ! dia pasti akan dapatkan Rayyan .

"Ehh aku tak suka betul lah ! sebuk nak tegur ii aku ! kau pergi je lah tegur ayang kau tu !" ujar Rayyan seorang diri .
"Kenapa cakap sorang ii ni ?" soal Rizki .
"Uish ! terkejut saya apa lah abang ni !" marah Rayyan sambil mengusap dadanya .
"Hahaha sorry ii" Rizki ketawa kecil melihat Rayyan terkejut nampak lebih comel .
"Apa abang buat di sini ?" soal Rayyan dengan suara mendatar , sudah lama dia tidak nampak Rizki di kawasan asrama ataupun kolej .
"Saja nak jenguk adik abang ni eheheh" balas Rizki . "Adik tak rindu abang ke ?" soal Rizki .
"Erm boleh lah" balas Rayyan , dia memang rindukan Rizki . "Dah lama abang tak muncul , abang pergi mana ?" soal Rayyan pula .
"Abang ada je cuma selama ni abang study dari rumah je" balas Rizki dia tidak mahu memberi tahu sebab sebenar pada Rayyan .
"Ouhh" balas Rayyan sepatah .
"Sepanjang abang takde adik okay tak ? ada jadi apa ii ke kat adik abang yang comel ni" soal Rizki sambil mencuit pipi Rayyan yang tembam itu , walaupun badan Rayyan kurus tetapi pipinya itu sangat tembam membuatkan sesiapa sahaja melihat akan jadi geram .
"Okay kot , i dont know" balas Rayyan .
"Kenapa kot pulak ? ada orang buli adik ke ?" soal Rizki lagi , banyak soalan yang ingin ditanyakan pada Rayyan .
"Entah , tapi tiada siapa pun buli adik" balas Rayyan .
"Luqman ada jaga adik tak ? abang dah pesan suruh dia jaga adik" ujar Rizki . Berubah terus muka Rayyan apabila nama Luqman Hakimi muncul di perbualan mereka . "Kenapa muka monyok pulak ni ? Luqman ada buat apa ii ke ?" soal Rizki lagi .
"Takde apa ii lah ! boleh tak kita jangan sebut pasal dia ?! i dont like" balas Rayyan sambil memberi amaran pada Rizki supaya tidak menyebut nama lelaki yang dia tidak suka itu .
"Okay ii im sorry ye" ujar Rizki sambil mengusap kepala Rayyan . Rayyan hanya membiarkan sahaja kerana dia selesa dengan Rizki dari hari pertama dia ke sekolah ini hanya Rizki sahaja yang peduli tentangnya . Mereka berdua tidak tau Luqman Hakimi sedang memerhati sahaja gelagat mereka berdua hatinya jadi panas apabila melihat Rizki mengusap kepala Rayyan dan Rayyan langsung tidak mengelak .

SELURUH NAFAS INI ( BL STORY )Where stories live. Discover now