Mand hang dok memyesal ka putuih kawan dengan si kacang meroh tu. Tanya hakim sambil meletakan sebilah pisau dan pistol ke pinggangnya .
Kacang merah? Oh maksud kau tu zafran ke? .tanya theo sambil kehairanan gerangan siapakah yang dimaksudkan oleh hakim itu.
Ye lah si zafran afkar acah terpaling semua tulah.. Dok canang cerita pasal hang sana sini dia tu takat anak anak kapten tudm dok sah ah sembang besaq. Marah hakim mengenang perbuatan zafran yang memburukkan nama theo dan keluarganya itu.
Biarlah kim itu kehendaknya kita bukan siapa-siapa untuk halang dia mulut tempayan kita boleh tutup mulut orang siapa tahu kan?. Ulas theo berkenaan tentang mantan teman baiknya itu dia sudah mahu berlawan mulut dengan zafran tentang kehancuran persahabatan mereka kerana perkara yang remeh.
Lagipun aku tak pernah menyesal apa yang aku buat kim....keputusan aku untuk masuk PASKAU adalah pilihan yang betul. Biarlah keputusan aku ni boleh sebabkan aku hilang kawan. Kawan dalam dunia banyak kim berbatallion bukann satu tu je. Kata theo dengan bernada agak sayu dan tidak pernah menyesal dengan keputusannya.
Mereka bergegas melangkah masuk ke dalam pesawat pejuang dan mengambil tempat serta mengenakan tali pinggang untuk memastikan keselamatan mereka semasa di dalam pesawat pejuang.
Sedang mereka di dalam pesawat masing masing ada yang tidur ada yang bernyanyi ada juga yang mengelamun tetapi tidak kepada theo dia menatap wajah bonda dan ayahnya dan seraya berdoa di dalam hati agar keselamatannya semasa di madrid dan keselamatannya bonda dan ayahnda di rumah terpelihara..
Theo mengeluarkan sekeping gambar seorang wanita yang dahulunya pernah terlanggarnya semasa di majlis keluarganya dan dia tersenyum dan berkata di dalam hatinya akan aku jadikan kau isteri aku NUR HUSNAYA ZAFIRA.Dia mengucup gambar itu dan menyeluk ke dalam poket
YOU ARE READING
𝗣𝗥𝗢𝗗𝗜𝗚𝗬||𝗛𝗜𝗦 𝗖𝗢𝗗𝗘 𝗡𝗔𝗠𝗘:𝗧𝗛𝗘𝗢 𝗥𝗔𝗣𝗛𝗔𝗘𝗟
Romanceᴍᴇɴɢɪꜱᴀʜᴋᴀɴ ᴛᴇɴᴛᴀɴɢ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ʟᴇʟᴀᴋɪ ᴍᴇʟᴀʏᴜ ʙᴇʀᴋᴀᴄᴜᴋᴀɴ ɪᴛᴀʟɪ , ᴛᴇɴɢᴋᴜ ᴀʀᴍᴀɴᴅ ᴛʜᴇᴏ ʀᴀᴘʜᴀᴇʟ ʏᴀɴɢ ᴅɪᴍᴀɴᴀ ᴛʜᴇᴏ ᴍᴇʀᴜᴘᴀᴋᴀɴ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ꜱᴀʟᴀʜ ᴀɴɢɢᴏᴛᴀ ᴛᴇɴᴛᴇʀᴀ ᴘᴀꜱᴋᴀᴜ ᴅᴀɴ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴜᴀ ᴋᴜᴍᴘᴜʟᴀɴ ᴀʀᴍᴀᴅᴀ 01. ᴋᴜᴍᴘᴜʟᴀɴ ᴛʜᴇᴏ ᴅɪᴛᴜɢᴀꜱᴋᴀɴ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴍᴇᴍʙᴀᴡᴀ ᴘᴜʟᴀɴɢ ᴡᴀʀɢᴀ ᴍᴀʟᴀʏꜱ...