Tom"Tom, až raz budeš kráľom, musíš pochopiť jednu vec," prehovoril ku mne kráľ, vládca impéria, zlodej, tyran a... môj otec,
"nič, vôbec nič nie je prednejšie ako tvoja moc." Zadíval som sa na neho a v neskrývane ho
obdivoval. Keď budem raz vládnuť, chcem byť ako on."Vďaka moci môžeš mať čokolvek čo chceš. Zlato, šperky, otrokov, rešpekt a...ženy samozrejme."
Predniesol vážne a pri poslednom sa zasmial.Ó áno ženy. Už teraz mi ležia pri nohách a to som len nedávno oslávil jedenáste narodeniny. Zachichotal som sa. Ale hneď som sa zarazil: "Čo ak sa na trón dostane Bill?" Otázka ktorá ma trápila zo všetkých najviac. To decko je nemožné. To ako vyzerá, to ako sa oblieka, to ako sa ku všetkým chová ako keby sa mu mohli vyrovnať. No je mi z toho na zvracanie. V kozube pred kreslom na ktorom som sedel prasklo a prelomilo tak ticho medzi nami.
"To nesmieš nikdy dopustiť Tom." Povedal otec znechuteným, ale pokojným hlasom. "Len si predstav čo by ten mamičkin maznáčik urobil s naším panstvom keby sa dostal k moci" Viac znechutene to už povedať nemohol. Nemal ho rád a bol z neho viac znechutený ako ja.
"To by sme tu rovno mohli začať rozdávať peniaze, alebo rovno nechať v paláci bývať tých chudákov čo žijú tam dole."(v meste)Pri tom ako to otec hovoril sa musel chytiť za srdce.
Skúsil som si na okamih predstaviť ako by to asi vyzeralo ale radšej som tu nočnú moru hneď zahnal preč.
Pozrel som sa na otca a povedal: "Nikdy ho nepustím k moci a to ti sľubujem." Otec sa na mňa uškrnul: "Nikdy nič nesľubuj. A nikdy nikomu never. Pamätaj, len ty si kráľ, len ty môžeš všetko a nemusíš nič. Pri prvej vhodnej príležitosti strč tvojho bračeka do studne, zhoď na neho chrlič alebo ho kludne aj prepol mečom, hlavne sa ho zvav! A hlavne to urob nenápadne!" Tak teraz ma jeho slová zamrazili. Billa neznášam, ale nikdy by som mu nič neurobil. Stále je to moje malé dvojča. Pozrel som sa na kráľa a len prikívol aj keď som vedel že by som to nikdy neurobil.
"Máš tu smolu že si z tých dvorných kúrv budeš musieť vybrať jednu, ktorú si budeš musieť vziať za ženu aby ti priviedl na svet potomka"
Len som pretočil očami. Urobiť to budem musieť, ale niako ma to nebude obmedzovať v každonočnom striedaní mileniek. Aj otec má milenky takže to je asi jedno.
Niekto zaklopal na dvere
Otec dal povolenie vstúpiť. Vo dverách sa objavil kráľov verný otrok. Robil tu väčšinu práce. Otec mu sľúbil po 15 rokoch v službách slobodu. Tak tu celé dni pobehuje ako verný pajác.
"Pane," povedal a zložil poklonu. "Vstaň a hovor." prikázal mu jeho pán. " Cisár a korunný princ z Pod hory ráno prišli do mesta a žiadajú si vašu audienciu. Chcejú s vaším veličenstvom uzavrieť dohodu."
Otec sa uškrnul. "Tak cisárik s jeho synčekom Gustavkom chcejú uzavrieť dohodu? a o čom prosím ťa? Ešte nepochopili že dohody v prospech mňa neuzatváram?" otec sa na tom náramne zabával. Ale Gustav bol jeden z mojích najlepších "kamarátov" ak sa to tak dá nazvať.
"Nedostal som žiadne ďalšie infomácie, vaše veličenstvo." predniesol tu pajác a ja som mal chuť sa smiať z toho jeho strachu v očiach.
" Fajn, povedz im že ráno o desiatej nech sú v trónnej sále." rozkázal mu otec a pajác sa uklonil a odišiel. Uvidíme, ak to dobre dopadne možno sa uvidím s Gustavom. A ak to pôjde výborne možno sa stihneme aj zabaviť na mojom bratovi.
YOU ARE READING
The royal twins
FantasyTom a Bill sú princovia najväčšieho impéria na svete. Ak ich otec zomrie Tom sa stane kráľom. Najprv však potrebuje vhodnú manželku. Po dobití sveta sa už nič zaujímavé nedeje a tak sa Tom z veľkej nudy rozhodne usporiadať si súťaž medzi šlachtou o...