Först vill jag bara be om ursäkt för att jag inte har varit så aktiv här på länge och hoppas att jag kan lösa det med att publicera lite oftare nu! Men nu går vi över till kapitel 6!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vaknade tidigt denna morgonen, det var ju bara några dagar kvar till sommarlovet, jag gick upp och sträckte mig för att kolla vilket datum det var. Jag blev väldigt häpen när det stod att det bara var 2 dagar kvar till skolavslutningen och det betydde..... SOMMARLOV!!!
Jag skuttade ner i köket för att bre mig en smörgås med nutella. Jag menar man måste ju fira att det snart är sommarlov!
När jag hade brett smörgåsen och tagit mig ett glas juice så hörde jag att mobilen ringde. Jag sprang upp på mitt rum.
På displayen stod det "Mamma"
- Hej mamma! sa jag
- Hej Minna, har du allt inför skolavslutningen nu? sa mammma
- Ja jag tror det låt mig tänka.... en vit spetsklänning, vita converse, smink... Aa det var nog allt sa jag.
- Så jag behöver inte köpa någonting till dig när jag handlar idag då? sa mamma
- Nej allt är bra men tack ändå. Jag älskar dig vi ses efter skolan sa jag och lade på.
Jag gick ner igen och fortsatte äta min frukost när det plötsligt ringde igen. Jag skyndade mig upp för jag hade en förväntning att det var Manfred men när jag kom upp stod det att någon ringde med dolt nummer, jag tänkte det måste vara Manfred eftersom att han har väl många tittare som ringer till honom.
Jag plockade upp mobilen
-Hej sa jag nervöst.
- Hej gumman! Det är pappa!
- Åh hej pappa! sa jag
- Vill du att jag ska köpa lite choklad till dig idag? Jag såg att den var slut
- Ja, jättegärna tack pappa!
Sen lade jag på.Nu gick jag ner igen för att få äta mig frukost, när det plötsligt ringde igen.......Såklart visste jag att det var pappa igen när det stod "dolt nummer". Jag plockade upp mobilen och sade:
- Hej din lilla fis, måste du ringa hela tiden. Köp chokladen NU istället för att ringa 24/7!
- Ehmm...... det är Manfred hörde jag i luren.
- Åh hej Manfred! Ehm... Jag trodde att.... Ehmm... Det var min pappa han har också ringt på dolt nummer och frågade om han skulle köpa choklad till mig och ehm... Aja whatever, hur mår du..?
YOU ARE READING
Manfred and Me!
FanfictionDet var en helt vanlig lördag och jag skulle följa med min lillasyster, Moa och köpa en klänning till hennes skoldisco. Hon skulle för första gången få åka till stan helt själv med mig och även ta tunnelbanan själv med mig, helt utan föräldrar! Ho...