Na co dzień dużo słyszę o sztucznej inteligencji, a nawet z nią pracuję, bo siedzę w branży technologicznej i niemal wszyscy dookoła mnie w mniejszym lub większym stopniu interesują się tym tematem – mój facet najbardziej, jako ktoś, kto tworzy algorytmy oparte o AI. Nieuniknione było więc to, że w końcu spróbuję swoich sił przy współpracy ze sztuczną inteligencją w celu napisania powieści :). Ale oczywiście nie można jej tak po prostu puścić samopas!
A skoro już robię coś innego i szalonego, stwierdziłam, że wdrożę w życie jednocześnie dwa pomysły:
1. Generowane zarysu fabuły i każdego z rozdziałów z pomocą ChatGPT.
2. Tworzenie powieści wspólnie z czytelnikami.
Tak jest, będziecie mieć wpływ na tę powieść!
❄️ ❄️ ❄️
Plan jest taki:
Ponieważ wiem, że moje czytelniczki i czytelnicy przepadają za romansami (i ja w sumie też), a za oknem leżą hałdy śniegu, pomyślałam, że stworzymy sobie razem opowieść young adult o zimowym klimacie i z wątkiem romantycznym.
Nie będę ingerować za bardzo w to, co wymyślicie Wy i wytworzy ChatGPT, a jedynie poprawię ewidentne błędy i dodam coś od siebie, żeby tekst nieco lepiej się czytało.
(Takie było w każdym razie wstępne założenie, bo im dalej w las, tym mniej pomocny jest ChatGPT 🥲...)Od 7/8 grudnia codziennie będę poświęcać na ten projekt 15-30 minut i raz na 1-2 dni wrzucać jako kolejne krótkie rozdziały na Wattpada, nie starając się stworzyć z tego arcydzieła i nie przeszukując internetu w celu sprawdzenia poprawności faktów, lokalizacji, realności opisów ani niczego innego (to założenie też trochę upadło, bo jednak lubię jak fakty się zgadzają i nie potrafię się powstrzymać przed ich sprawdzaniem 😅).
Wszystko jasne? No to do dzieła!
❄️ ❄️ ❄️
ZADANIE NUMER 1: Wybieramy zarys fabuły powieści!
Poniżej jest lista dziesięć pomysłów na fabułę zaproponowanych przez ChatGPT (na razie nic w nich nie zmieniałam, nawet propozycji tytułu).
Napisz w komentarzu, który z nich jest według Ciebie najlepszy! Możesz też napisać, jak Twoim zdaniem można ulepszyć wybrany zarys fabuły i co powinno się wydarzyć w pierwszym rozdziale!
1. "Zimowe Ścieżki do Przebaczenia": Główna bohaterka, Emily, wraca do rodzinnego miasta na zimowe wakacje, by pomóc w rodzinnej piekarni. Tam spotyka swojego dawnego przyjaciela z dzieciństwa, który pomaga jej przezwyciężyć stare urazy i odbudować relacje.
2. "Zimowy Rajd Samochodowy": Dwójka młodych pasjonatów motoryzacji bierze udział w zimowym rajdzie samochodowym. Podczas wspólnej podróży odkrywają swoje uczucia i determinację, aby osiągnąć wspólny cel.
3. "Miłość w Świątecznym Mieście": Bohaterowie przypadkiem spotykają się w urokliwym, zimowym mieście podczas świątecznego kiermaszu. Ich wspólne zainteresowanie lokalnymi tradycjami i dekoracjami świątecznymi prowadzi do rozwijania między nimi romansu.
4. "Zimowy Splot Losów": Bohaterka, Hannah, wraca do swojego rodzinnego miasteczka w górach, gdzie pomaga w zarządzaniu rodzinnej chatki w czasie świąt. Tam spotyka chłopaka, który pomaga jej odkryć prawdziwy sens zimowej magii - wspólnego spędzania czasu z bliskimi. [WYBRALIŚCIE TĘ FABUŁĘ! – Przejdź do kolejnego rozdziału, by głosować w codziennych „zadaniach" dla czytelników :).]
5. "Ślady w Śniegu": Dwójka młodych detektywów rozwiązujących zagadki miejskie, przypadkowo natrafia na zimową tajemnicę po starożytnym zegarze na placu miasta. Ich wspólne śledztwo prowadzi do odkrycia sekretów związanych z długopisem i notatkami pozostawionymi na śniegu.
6. "Wschód Słońca nad Górskim Szlakiem": Bohaterowie wyruszają na zimowy trekking przez góry, aby przekroczyć granice swojego komfortu. Podczas ich podróży rozkwita między nimi uczucie, które jest testowane przez warunki pogodowe i wyzwania natury.
7. "Niezapomniane Chwile": Młoda artystka, Ava, przeżywa intensywny zimowy kurs rysunku w malowniczej wiosce artystów. Tam spotyka chłopaka, który pomaga jej odkryć, że prawdziwe piękno można znaleźć w codziennych chwilach.
8. "Mroźny Taniec Aury": Główna bohaterka, Aura, odkrywa tajemniczy lód w sercu zimowego lasu. Podczas poszukiwań rozwiązania zagadki zamarzniętego królestwa spotyka tajemniczego maga, który oferuje pomoc w odmrożeniu zatrutego zaklęciem lasu.
9. "Światło Zimowego Księżyca": Główny bohater, Xander, wyrusza w podróż w poszukiwaniu zaginionego artefaktu, który jest kluczem do odzyskania zapomnianej mocy zimowej. Podczas swojej misji spotyka dziewczynę, która okazuje się być jedyną, która może mu pomóc.
10. "Uwięziony w Zimowym Czasie": Bohaterowie przypadkowo zostają uwięzieni w zaklętym cyklu zimy, który nie chce ustąpić. Aby uratować krainę, muszą odnaleźć zaginioną księgę starożytnych zaklęć, które mogą przerwać urok.
❄️ ❄️ ❄️
P.S. Ilustracja na okładce została wygenerowana na podstawie sugestii wpisanej do ChatGPT :).
CZYTASZ
Winter's Haven (powieść pisana z czytelnikami i AI)
RomanceWinter po raz pierwszy od dwóch lat wraca na święta do rodzinnego miasteczka w górach, by pomóc w prowadzeniu gościnnej chatki swojej babci. Tam spotyka chłopaka, dzięki któremu odkrywa magię zimy i radość ze spędzania czasu z bliskimi, a także... c...