O okul çıkışı

29 3 0
                                    

3. Sınıftaydım okuldan çıktım eve gidiyordum.Annem babam beni pek umursamaz garip bi aileyiz zaten.Annem babamı aldatır babam da farkında ama umrunda değil o da aldatıyor.Babam olduğundan bile emin değilim gerçi.Parasını dışarıda harcar.Paraları var ama hiç görmem.
Yürürken ayakkabıcının önünde durdum;ayakkabılara bakıyordum.Çocukluk işte adam raflara ayakkabıları yerleştiriyor ben ise onu izliyordum.Adam beni gördü önce bi süzdü bende korktum açıkcası.Aslında utandım diyelim daha doğru olur.Bana baktı gülümsedi.O an rahatladım."Nasılsın çocuk?",dedi.Cevap veremedim."Ayakkabılara mı bakıyorsun?"dedi."İçeri gel" dedi.İçeri geçtim.Hangisini beğendin dedi.Gösterdim.Fiyatını söyledi.Pahalı geldi.Ucuz olsa da almazdım zaten.2 yıldır aynı ayakkabıları giyordum.Okulda çok dalgasını geçerlerdi.Fakirliğimin herşeyiyle dalga geçerlerdi.Ama çocuktuk kızmıyorum onlara."Almıyorum"dedim."Paran yemedi galiba"dedi.Dalga geç bi de sen dalga geç.Bi sen eksiktin zaten.Çıkmaya hazırlanırken"Eğer rafları yerleştirmeme yardım edersen senindir"dedi.Düşündüm.Evde kimse yoktu umurlarında da değildi zaten."Peki"dedim.1 saat falan sonra işler bitti.Ayak numaramı sordu.25 di sanırım hatırlamıyorum.Getirdi denedim oldu."Bu ayakkabıları sat bana"dedi."Beş para etmezler" dedim."Orasını ben bilirim delikanlı"dedi."Olur" dedim.Aldı baktı."Ooo antika bunlar çok para eder"dedi."Güldüm çocuk değilim" dedim.(Nereye değildim ki 9 yaşındaydım).Ciddiyim dedi.Aldı ve o güne kadar aldığım tüm harçlıklar kadar para verdi.Bu kadar parayla ne yapacağımı düşünüyorken"Ayağındakiler eski sezon ayakkabıları istersen o parayla sana bi mont alalım bende çalışmanın karşılığı olarak bi pantolon ve gömlek alayım"dedi."Ayakkabılar karşılığı çalıştım"dediğimde"Onlar eski değersiz anca böyle ödeşiriz biraz otur kapatalım gidelim sonra"dedi.Sanırım korkmam gerekirdi bi yabancıdan.Nedense hiç korkutucu gelmedi bu amca.Sonra gittik mont aldık.Yep yeni bi pantolon ve gömlek.Yarın benimle dalga geçenlerin yanına gitmek için can atıyordum.Ama o an kafama dank etti.Evdekilere ne diyecektim.Korktum.Adam farketti."Noldu" diye sordu.Olayı direk anlattım."Tamam dükkana koyalım sabah gelir burdan gidersin"dedi."Tamam"diyip sonra eve gittim.Gece yattığımda yarın okuldakilerin yanına gitmek için çok heycanlıydım.İlk defa okula gitmek istiyordum.

AyakkabılarımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin