02 : Above The Moon.

12 11 6
                                    

Mercedes Benz diberhentikan di kawasan perkarangan rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mercedes Benz diberhentikan di kawasan perkarangan rumah. Ares keluar dari perut kereta kemudian dia menuju ke arah seat penumpang. Pintu kereta dibuka kemudian lengan Odette di retap kasar.

Ares berjalan menuju ke pintu utama. Pintu dibuka kemudian dia tutup dengan kasar. Tubuh Odette ditolak untuk duduk dikerusi. Tersentak gadis itu buat seketika. Arthur yang berada didalam dakapannya dipandang sekali-sekala.

Ares menuju ke dapur kemudian dia kembali dengan sebotol air mineral lalu dicampak ke arah Odette. Nasib gadis itu sempat menangkapnya. Penutup botol dibuka kemudian dia memberi Arthur untuk minum.

Ares memandang ke arah Odette dengan sekilas kemudian dia menguak rambutnya kebelakang. Nafas dihela berat kemudian dia merebahkan kepalanya dikepala sofa.

"Budak tu dah lima tahun kan? Selama lima tahun, kau pergi mana?" soal Ares. Odette mendiamkan diri. Matanya memandang kearah Ares dengan lama.

Dia menilik mata lelaki itu. Warna biru cair. Sama seperti mata Arthur.

"Kenapa nak tahu?" soal Odette kembali. Dia langsung tidak membalas pertanyaan Ares. Ares menghela nafasnya dengan berat.

Pada masa yang sama, the nymphs hampiri Odette. Ares memandang ke arah Odette. "Bagi Arthur dekat dia. Dia yang jaga Arthur buat seketika. Sementara kita.." Ares bangun dan dia memandang lama kearah Odette.

"..sambung 'kerja' kita. Lagipun, mesti banyak benda yang kau nak kena jujur dengan aku kan?" soal Ares dan dia ketawa palsu.

Odette diam. Perlahan-lahan tangannya menghulur Arthur kepada the nymphs. Arthur mula menangis apabila pelukannya terlerai.

Odette mula gelisah. Dia mengusap rambut Arthur dengan lembut. "Hey it's okay.. Mama dekat sini." pujuk Odette. Arthur mengangguk.

"Meliae." panggil Ares. The nymphs yang bernama Meliae itu memandang ke arah Ares. "Jaga dia elok-elok." Meliae mengangguk perlahan.

Kelibat Meliae dan Arthur mula hilang. Tangan Odette di retap kasar dan Ares membawa Odette menuju ke arah bilik mereka berdua.

Pintu dihempas kasar dan tubuh Odette ditolak ke atas katil. Ares menghalang Odette daripada bergerak. Dia mengeluarkan pisau yang berada  di dalam poket pisaunya kemudian dia menikam tilamnya. Betul-betul di tepi telinga Odette sehingga hujung telinganya berdarah.

"Haa.. Now tell me. Where. Are. You. Going. Darina Odette." ujar Ares. Dia mengetap rahang. "Kau tinggalkan aku selama lima tahun, Darina! That's was such a long time! Kau tinggalkan aku. Kau seksa hati aku. Kau buang aku. And now, kau datang dengan anak aku and kau cuba nak bunuh diri!" jerkah Ares. Lantang.

Ares mula bertindak agresif. Dia mencekik leher Odette dengan kasar. Odette tidak menunjukkan sebarang reaksi. Dia tak lawan mahupun menjerit.

"You leave me, Darina! You leave me alone!" jerkah Ares. Odette diam. Dia hanya memandang ke arah Ares yang mencederakan dirinya.

[OG] Ares : Ombak, Laut Dan Senja.Where stories live. Discover now