Odette terjaga. Dia memandang ke arah Ares yang tidur disebelahnya. Tidak lupa juga, Arthur. Budak kecil itu tidur sambil memeluk lengannya.
Odette merintih kesakitan apabila kakinya tidak dapat digerakkan. Nafas dihela perlahan. Dia nak ke tandas. Dia pandang Ares. Nak kejut ke?
Dia menyentuh bahu Ares. Perlahan-lahan, dia kejutkan si Ares. Ares membuka matanya dan memandang ke arah Odette.
"Tandas. Urgent." ujar Odette. Ares turun dari katil dan dia menolong Odette untuk bergerak ke tandas. Salah dia juga buat Odette begini.
Ares menunggu Odette dari luar tandas. Lelaki itu menguap kecil. Tidak lama kemudian, Odette keluar daripada bilik air. Dia memandang ke arah Ares yang setia menunggunya.
"Aku ada hal hari ni." ujar Ares. Odette memandang ke arah Ares dengan pandangan yang mendatar. "Aku kena pergi Mount Olympus. Jadi.." Odette pandang ke tempat lain seusai Ares membantu dia duduk di sofa. Sekali-sekala dia memandang ke arah Arthur yang masih tidur.
"..aku nak bawa kau. Ikut aku." ujar Ares. Odette memandang lama ke arah Ares. "Okay." balas Odette, malas.
Ares terkejut sedikit namun dia mengawal riak wajahnya. Odette selalunya akan melawan apa yang dia suruh. Selalunya gadis itu aku menolak tetapi Odette terima suruhan dia..
Pelik.
"Aku bawa Arthur juga. Nanti aku minta Meliae tolong siapkan kau." Odette mengangguk perlahan. Ares mengukirkan senyuman tipis. Matanya masih memandang ke arah Odette sebelum lelaki itu mengalihkan pandangannya ke tempat lain.
Mount Olympus.
Ares memandang kearah Odette yang berada disebelahnya. Tangan Odette disentuh akan tetapi gadis itu cepat-cepat menepisnya. Matanya memandang ke arah adik-adik Ares yang berjalan menuju kearahnya.
"Brother Ares!!" jerit Aphrodite sambil gadis itu berlari menuju kearahnya. Tubuh Ares dipeluk erat. Ares membalas pelukan Aphrodite dengan lembut sebelum pelukan itu terlarai. Aphrodite memandang ke arah Odette yang sedang mendukung Arthur. Dewi itu mengukirkan senyuman manis.
Hermes memandang ke arah Ares. "Father dah tunggu." Ares mengangguk sebelum dia memegang lengan Odette dan mereka berdua meninggalkan tempat itu. Hermes juga mengikut Ares dari belakang.
Athena memandang ke arah Artemis. "It's seems like Ares buat hal." ujar Athena. Artemis mengangkat kedua-dua bahunya ke atas tanda tidak tahu. "Maybe." balas Artemis dan dia memeluk tubuh.
"Jom singgah rumah Mother. Banyak rindu sama orang tua itu sih." ajak Apollo dan dia mengekek kecil apabila Aphrodite menumbuk perutnya. "Mother bukan orang tua okay! Tak baik cakap macam tu." marah Aphrodite dan dia mencekak pinggang. Apollo mengangguk perlahan apabila Aphrodite mula memarahinya.
Ares menunduk hormat sebelum dia duduk disofa. Dia memandang ke arah Odette yang duduk disebelahnya. Arthur juga masih setia berada di tepinya. Zeus mengeluh perlahan sambil memicit kepalanya."Νόμιζα ότι δεν ήθελες να επιστρέψεις εδώ αφού κάτσεις εκεί." perli Zeus sambil memandang kearah Ares yang duduk di hadapannya. Odette yang berada di sebelahnya dipandang sekilas sebelum matanya tertumpu ke arah Arthur. (Aku fikir kau tak nak balik sini lepas kau duduk sana.)
"Ο Ντίο, που ήταν παντρεμένος πριν από εσάς, δεν έχει ακόμη παιδιά." perli Zeus lagi. Ares menghela nafas dengan kasar. Serabut kepalanya kalau lelaki tu ini sibuk nak memerlinya. (Dio yang kahwin dulu sebelum kau pun masih tak ada anak.)
"Γύρισα εδώ για να μην ακούσω ότι με χρειάζεσαι." ujar Ares dengan malas. Dia memandang ke arah Odette yang memandang ke tempat lain. Mesti gadis itu ingin tahu apa yang dia dan lelaki di hadapannya sedang bualkan. (Aku balik sini bukannya nak dengar kau perli aku.)
Zeus ketawa palsu. "Mind to give me some explanation about this?" soal Zeus.
"Aku rasa kau dah tahu kenapa tanya aku?"
"Sebab aku nak dengar dari mulut kau sendiri."
Ares senyap. Dia menguak rambutnya kebelakang. "Dia wanita simpanan aku. Puas?" Zeus ketawa. "Wanita simpanan tapi kau dera dia? Lelaki jenis apa kau ni, Ares? Memang tak ada perasaan malu ke? Urat malu kau tu dah putus?" soal Zeus. Dewa itu bangun dan dia menarik baju Ares untuk menghadap mukanya.
"Kau fikir aku tak tahu kau minta Meliae tolong tutupkan luka dia dengan guna alat solek? Kau fikir aku tak tahu apa yang kau buat pada dia? Wanita tu tak bersalah dan kenapa kau perlu nak dera dan pukul dia!" marah Zeus. Lantang dewa itu bersuara. Ares senyap.
Ya.
Memang betul apa yang Father cakap.
Cuma dia..
Dia bencikan wanita itu.
Ares mengeluh. "Kau tak faham aku, father." ujar Ares.
"Aku yang tak faham kau atau kau yang tak faham diri kau, Ares?" soal Zeus.
Ares senyap. Dia berjalan menuju ke arah Odette. Dia meraih lengan gadis itu. Memaksa gadis itu untuk bangun.
"Balik rumah kau dekat Olympus, Ares. Selesaikan masalah kau dengan Mother. Macam aku cakap, dia tak bersalah." ujar Zeus dan dia memandang ke arah Ares yang meninggalkan dia seorang diri.
Odette menunduk hormat sebelum dia keluar daripada bilik itu. Zeus mengangguk perlahan dan dia merebahkan punggungnya ke sofa. Kepala direbahkan diatas kepala sofa. Nafas dihela berat.
"What kind of ending that you might got, Ares."
to be continue.
ares punya personaliti tak akan pernah sama dalam series dionysus. next update, tahun depan sebab saya tengah heartbroken era. hiks. jadinya, terima kasih support buku ares untuk tahun ini! jumpa tahun depan pulaa. hihi.
YOU ARE READING
[OG] Ares : Ombak, Laut Dan Senja.
AçãoBook Two Of Modern Greek Mythology Series. Ares. (God of war and courage. One of the Twelve Olympians) "Pembunuh." Ayat yang aku dapat ketika datang ke makam ibubapa aku sendiri. Sakit? Tak juga. Cuma menyampah dengar ayat yang sama. Ares? Lelaki...