Alarm yang berbunyi jam 5.30 pagi itu dimatikan. Dia terus bangun daripada tidurnya hanya sekadar untuk mengambil nafas dan meregang. Setelah itu mengemas katilnya dengan rapi. Seperti rutin harian biasanya.
Setelah mengemas semuanya, dia mencapai tuala dan menuju ke tandas. Mula membersihkan diri dengan tenang. Setelah selesai, dia mencapai baju yang sudah tersedia. Dia memakai tali leher dengan sangat kemas.
Semuanya nampak teratur. Dia juga mengemasi semua bukunya dimasukkan kedalam begnya dengan tenang. Dia dengan tenang membawa begnya keluar daripada bilik. Dia berjalan turun ke dapur. Bekas roti di ambil dan mula disapukan dengan coklat.
Dia menikmati makananya dengan membaca nota yang telah dia buat. Tepat jam 6.30 dia bangun dan mula keluar. Menuju ke perhentian bas untuk mengambil bas pertama.
"Selamat pagi ahjushi."
"Selamat pagi Jihoon. Belajar lagi?" Tanya pemandu bas itu. Jihoon tersenyum dengan anggukan kecil. Dia terus masuk ke dalam dan mencari tempat duduk.
Bas itu menghantar Jihoon ke perhentian bas berdekatan dengan sekolah. Jihoon tiba disekolah tepat jam 7.45 pagi. Dia terus menuju ke kelas untuk merehatkan diri. Di waktu yang ada nilah Jihoon akan menidurkan diri untuk seketika.
"Mr. Perfect kita dah sampai macam biasa!" Junkyu masuk ke dalam sambil melihat ke arah Jihoon. Namun Jihoon malas untuk mengetahui tentang lelaki itu. Dia hanya ingin tidur.
"Kau bertugas ke harini?"
"Euhm."
"Okay, nanti pukul 8.30 aku kejut kau." Jihoon menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia kembali tidur dengan sangat tenang.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
"Aku pergi bertugas dulu." Junkyu dan Hyunjin menganggukan kepalanya. Dia akan pergi bertugas di bangunan lain berbeza dengan mereka yang lain.
Sedang dia bertugas, dia tiba-tiba terbau sesuatu daripada makmal yang ada berdekatan di sana. Jihoon dengan perlahan berjalan ke sana terus serbu membuka pintu makmal itu.
Terlihat ada 3 orang lelaki yang sedang lepak di atas meja dengan salah seorang daripada mereka sedang merokok dengan tenang.
"Seonbea, sini sekolah. Tak boleh merokok. Dekat makmal ni banyak bahan mudah terbakar."
"Datang dah budak sempurna ni." Salah satu daripada mereka nampak malas melihat wajah Jihoon. Dia turun daripada meja lalu berjalan menghampiri Jihoon.
"Nama."
"Kau tak tahu nama senior kau sendiri?" Wajah Jihoon yang datar menjawab soalan itu. Dia melihat tag nama yang ada di baju lelaki itu.
"Choi Yeonjun." Dia memandang ke dalam dan melihat tag nama mereka berdua.
"Choi Hyunsuk dan Hamada Asahi." Jihoon menulis nama mereka dibuku yang memang sudah diberikan kepada semua pengawas. Dia memandang mereka bertiga yang memandangnya tak puas hati.
Jihoon sambil berjalan untuk pergi dia menggelengkan kepala.
"Kenapa kau geleng kepala?" Yang dikenali sebagai Hyunsuk menegur Jihoon. Seperti tidak terima diperkecilkan.
"Mati terbakar baru tahu!" Kata Jihoon dan berjalan pergi. Rokok yang dirampas di masukkan ke dalam poket bajunya. Dia berjalan pergi.
"YAK! YAK!"
"Ehh sabarlah hyung! Diakan memang macam tu!" Asahi menahan tubuh Hyunsuk daripada mengejarnya. Yeonjun juga cuba menahan Hyunsuk.
Hyunsuk melepaskan dirinya dan membetulkan bajunya dengan kasar. Dia tentu saja tidak berpuas hati dengan lelaki itu.
"Yang lain mana? Kata nak lepak sini tapi tak muncul."
"Ni si Haruto dengan Felix kata kelas hangul diorang belum selesai." Yeonjun kembali menyimpan handphone nya setelah melihat pesanan daripada Haruto.
"Ergh!" Hyunsuk masih merasakan panas dengan Jihoon itu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Jihoon keluar daripada bilik itu. Dia memberikan keluhan kasar. Kembali untuk ke kelasnya. Dalam perjalanan dia ingin balik ke kelas, dia melihat Hyunsuk berjalan ke arahnya juga. Mungkin kembali ke kelas.
Tapi ada yang tak kena di matanya-
"Seonbea."
"Ck! Kau nak apa lagi?"
"Tu baju, masuklah dalam!"
"Ini baju aku ke baju kau? Suka hati akulah!" Katanya dengan kesal. Dia ingin pergi namun-
"Betulkan baju tu dulu seonbea!"
"Boleh tak kau jangan masuk campur! Pergi." Jihoon membuang nafas dalam lalu menolak Hyunsuk ke tepi dan tersandar di dinding. Dia lantas membuka tali pinggang Hyunsuk. Tentu saja dia terkejut.
"EH! KAU BUAT APA NI!"
"Diam!" Jihoon terus memasukkan baju ke dalam seluar Hyunsuk. Setelah selesai dia kembali membetulkan seluar Hyunsuk. Lalu-
BUGH!
Hyunsuk melepaskan tumbukkan ke wajah Jihoon. Untung saja lorong sudah sunyi. Di sebabkan itu mereka seperti tidak kisah.
"Biadap!" Katanya dan terus berjalan pergi daripada sana. Mukanya merah menahan marah dengan sikap Jihoon. Jihoon mengesat darah dihujung bibirnya.
Jihoon kembali masuk ke dalam kelas. Tetapi tidak ada guru di depan sama sekali.
"Sseam belum masuk?" Hyunjin menggelengkan kepala.
"Eh eh eh muka kau kenapa?" Tanya Junkyu melihat ada luka di wajah Jihoon. Jihoon hanya menggelengkan kepalanya saja dan mula membuka buku untuk dibaca.
Dalam beberapa minit akhirnya guru masuk ke dalam kelas. Terus mengajar kelas Jihoon. Semuanya dalam keadaan yang memberi perihatian.
YOU ARE READING
My Lover Bad Boy [Hoonsuk]
RandomPerfectionist bersama dengan bad boy itu sepertinya macam bulan bercinta dengan matahari.