5 Tahun Lepas...
Hawa menggigit bibir bawah. Melutut di tepi pintu bilik ibunya yang terbuka sedikit itu. Nafasnya semakin berat mendengar dan melihat apa yang berlaku di dalam bilik. Tangannya satu menahan diri memegang dinding. Dan yang satu lagi perlahan mengucap membelai biji pantat yang basah likat, sesekali dimainkan juga bibir pantat yang ketika itu masih dara.
Di dalam bilik, katil si ibu bergoyang mengikut irama ganas dua tubuh beradu. Yang satu Hawa tahu, tubuh ibunya terbaring dengan kaki ditolak tinggi ke atas. Tangan memegang bucu katil erat menahan tujahan dengan tubuh sesekali melentik tinggi menunjukkan betapa sedapnya nikmat yang sedang dirasa itu.
Tetapi tubuh yang satu lagi Hawa tidak kenal. Yang pastinya lelaki itu bukan ayahnya. Dan bukan juga lelaki yang ibu bawa pulang semalam. Hawa tidak peduli. Mata Hawa mengintai gerak dayung lelaki tersebut yang sesekali menjilat betis ibunya geram.
"Ahhh Ummphh!! Ummphh!! Sedapnyaaa~~ Ahh!! Ahh!" Rengek ibunya kuat walau nampak cuba menahan erang.
"Heh... Sundalll..." Dengus si lelaki itu sambil terus menujah dan menujah laju. Hawa melajukan juga permainan jarinya mengikut rentak dayungan lelaki itu dan tiba tiba... Mata Hawa bertentang dengan mata lelaki tersebut.
Mata Hawa membulat sebelum menarik tubuh bersembunyi di belakang dinding. Bunyi dayungan tidak perlahan, malah dilajukan. Wajah Hawa merah. Kemudian laju menolak tubuhnya bangun kembali ke bilik. Sangat berharap yang si lelaki tidak memberitahu ibunya jika ternampak pun.
Keesokan harinya ibunya melayannya seperti biasa. Membuatkan Hawa lega. Dan jujur seminggu itu Hawa dah tak berani nak mengintai. Tetapi seperti yang dikatakan, hanya seminggu.
*************
Sekarang...
Kereta yang dipandu Hawa dibawa masuk ke perkarangan rumah ibunya. Pintu dibuka dan kening terangkat sedikit melihat motor yang dikenali. Motor ayahnya. Setelah bercerai, adalah sekali dua ayahnya datang ke rumah untuk makan makan. Tetapi biasanya kalau ada pun Hawa pasti ada sekali. Terasa sedikit hairan.
Sambil Hawa melangkah ke arah pintu, pintu dibuka ibunya dengan senyuman lebar.
"Hawa.... Sampai pun kamu..." tegur ibunya sambil mereka bersalaman. Hawa mengucup tangan ibunya sebelum memeluk dan mengucup pipi pula sopan walau wajahnya masih berlapik kain purdah.
"Ayah ada dekat sini ke, ibu?"
"Ha'ah... Baru sampai jugak... Masuklah." Kata ibunya. Hawa mengangguk sebelum melangkah masuk dan melihat ayahnya sedang menonton TV. Melihat Hawa, ayahnya tersenyum sopan. Hawa bersalaman dengan ayahnya sebelum mengambil duduk, melepas penat memandu walaupun jarak rumahnya dengan rumah ibu hanyalah sejam setengah sahaja.
"Saiful tak datang?" soal ayah melihat si ibu menapak ke dapur. Membuat air barangkali.
"Tak, ayah... Dia join company dia punya charity event harini. Tapi Saiful kirim salam..."
Si ayah mengangguk sambil menjawab salam. Mata si ayah sekali lalu melihat Hawa dari hujung kepala ke hujung kaki. Tudung labuh biru langit bersama purdah menutup elok kepala dan dada. Dan juga sehelai jubah hitam bersama batu manik emas dan biru membentuk corak di lengan dan sesekali kelihatan di bawah tudung. Di bawah lengan baju juga kelihatan Hawa memakai handsock hitam.
Mereka berdua berbual kosong sebelum si ibu masuk membawa tiga cawan kopi lalu dihidangkan di atas meja kecil di hadapan mereka.
"Kamu lunch sini kan? Ibu ada rendam sotong tu. Boleh buat sambal kegemaran kamu." Kata si ibu sambil mengambil duduk di sebelah ibunya.
YOU ARE READING
HAWA
FantasyBaca dengan tenang. Jangan kelam kabut. Cerita yang ditulis adalah rekaan semata. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau mati. Jangan tiru aksi yang ditulis. Jaga tingkah laku dan diri. Jangan harrass perempuan atau lelaki tanpa izin rela mereka...