Sebelum keluarga Tengku Iskandar balik terus ke rumah, mereka sempat untuk singgah di rumah bapanya ataupun datuk kepada anak-anaknya setelah Tengku syahid menghantar pesan kerana ada hal yang perlu mereka bincangkan.
"Ayahanda...oh...Ayahanda, Is dah sampai ni kata Tengku Iskandar memanggil ayahanda nya."
"Ha...sampai pun kamu Is!ingatkan dah tak tahu jalan sini tadi sambungnya. masuk-masuk,kata Tengku syahid menjemput anak,menantu dan cucunya masuk ke rumah agam nya itu."Mereka semua pun
masuk selepas bersalaman dengan Tengku syahid.
Di ruang tamu,
Syaf sempat membisikkan sesuatu di telinga Achik nya.
"Atuk,tinggal seorang je ke?
"Yer,sebab nenda dah pergi setahun yang lalu, semasa Along tak dapat balik sebab dia masih busy waktu tu,dan waktu tu juga atuk terus bertegas memujuk daddy untuk tinggal kat sini,terang Achik.Aku hanya me...oh dan mengangguk kepala saja."sebab tak tahu sangat.Pov dalam bilik kerja Tengku syahid
"Is, Ayahanda dah tak larat lagi nak teruskan syarikat dan Hotel Phelix sdn.bhd tu,dah tiba masanya Ayahanda serahkan semuanya kepada kamu,kata Tengku syahid kepada anak bongsu nya itu."
"Is bukan apa Ayahanda, tapi macam mana dengan syarikat yang baru Is dirikan tu dengan titik peluh Is sendiri,Ayahanda cari lah abang Is yang lain yang lebih mahir pasal pembangunan ni untuk bangunkan lagi syarikat tu.Is minta maaf sangat-sangat,sebab Is memang tak dapat tolong Ayahanda kali ni.lagi pun Is tak minat dengan architek ni semua sambung Tengku Iskandar lagi."
"Ayahanda nak Is wariskan jawatan CEO dan semua saham Hotel keluarga kita, kepada salah seorang daripada anak-anak kamu,terserah siapa pun dia,asalkan syarikat keluarga kita diwarisi turun temurun.Tapi Ayahanda....takda! keputusanAyahanda muktamad,tegas Tengku syahid lagi."Semasa perbincangan ini berlaku, keluarga Tengku Iskandar masih terpukau melihat keindahan di luar rumah milik datuk mereka itu dan tidak tahu apa yang dibincangkan oleh daddy dan datuk mereka.
Selesai saja perbincangan,Tengku Iskandar meminta diri untuk balik ke rumahnya sendiri untuk berehat setelah bergerak terlalu lama.Setibanya di rumah mereka, syaf sangat kagum dengan seni bina rumah tersebut yang mewah dan serba moden.
YOU ARE READING
The love senior
FanfictionGXG 🔞 kisah seorang junior form 4 yang punya baby face tapi boyish sikit baru masuk sekolah baru dengan seorang senior yg sngt berdisiplin dan tegas apabila bertugas #Slow update⚧♀️♀️