First meet
Pada keesokannya syaf bagun awal kerana jam digital nya berbunyi menandakan sudah pukul 7.30. Syaf lalu angkat dari perbaringan nya dan terus mencapai IPhone 11 nya untuk melihat jika ada pesanan dari org terdekat nya....ternyata ada satu pesanan dari Angah nya di dalam group whatsapp mereka.
Angah
Morning semua, siapa yang nak ikut jalan-jalan hari ni,boleh bersiap terus, sebab kita akan bergerak selepas sarapan nanti. Remember guy!!Setelah melihat pesanan itu syaf terus mandi dan bersiap untuk melakukan aktiviti pertama nya di tempat baru yang masih memukau nya. Beberapa minit kemudian syaf keluar dari bilik mandi nya hanya memakai bathrobe abu abu dan terus pergi ke bilik persalinan nya yang menggunakan slide door. Syaf lalu menjalinkan kemeja birunya dan seluar sleeve serta menyemburkan sedikit wangi Sauvage nya dari Dior
Yang branded itu lalu memakai jam dan merapikan sedikit rambutnya menjadi two blok,selesai bersiap dia keluar dan mengambil IPhone nya lalu turun ke bawah.Dalam perjalanan menurun tangga itu syaf mendengar suasana di ruang dapur sangat riuh rendah kerana suara abang-abang dan kakak-kakak nya bergurau senda.
"Good Morning semua,sapa syaf dan Morning semula dijawab serentak oleh keluarga nya semula......"syaf lalu mengambil tempat duduk yang kosong disebelah kakak ke-5 dan mencapai milo panas yang menjadi air kegemaran nya setiap pagi. Kebetulan juga mommy nya melihat penampilan anak-anak nya segak dan cantik itu untuk keluar lalu bertanya
"Aik,kenapa anak-anak mommy ni segak-segak dan cantik-cantik macam ni nak pergi mana? tanya Tengku Amanda kepada anak-anaknya.
Angah terus berkata "sebab Angah nak diorang jalan-jalan kawasan sini mie biar diorang tau selok belok jalan lepas tu nanti takda daddy nak susahkan diri pergi jemput orang tu" kata Angah senyum melihat kak Ariel dan disambut jelingan tajam nya. "Kalaulah bandar Kuching yang kecik ni pun boleh sesat memang malu lah anak Tengku Iskandar ni nanti"sambung Achik lagi dan disambut ketawa oleh yang serta gelengan dari daddy dan mommy yang melihat gelagat anak-anaknya yang suka menyakat antara satu sama lain.
Semua abang-abang dan kakak-kakak nya akan berjalan jalan kecuali Along nya kerana menjemput kakak ipar mereka ďi lapangan terbang yang baru menyelesaikan hal keluarga nya di JB. Orang yang paling rapat dengan syaf adalah Achik dan kakak ke-5 nya itu kerana dua orang itu selalu mengambil berat tentang nya. Selesai mereka sarapan angah nya meminta kebenaran daripada daddy mereka untuk menggunakan kereta Lexus Pajero putih dan tidak mahu bodyguard mengikuti mereka kerana mereka ingin menjadi orang biasa lalu daddy nya memberi kebenaran untuk berjalan di sekitar kawasan tersebut tanpa diikuti bodyguard.
Mereka pun bergerak ke waterfront Kuching Sarawak untuk melihat keindahan bumi borneo setelah lama dalam perjalanan mereka pun sampai lalu turun serentak dari kereta dan orang yang ada di sekitar situ ada tergamam melihat ketampanan dan kecantikan mereka adik beradik,semasa diorang berjalan memang ramai mata yang memandang dengan teruja dan merakam mereka sekeluarga dan ada yang berkata mereka semua pasangan Yang serasi tapi mereka tetap meneruskan perjalanan di sekitar situ.
Mereka berjalan hingga ke hari siang setelah puas berjalan jalan mereka pergi ke parking untuk balik ke kereta yang mereka gunakan tadi. Sesudah masuk Angah terus drive keliling kejap pusing ka kawasan situ kebetulan pula syaf mahu ke tandas untuk membuang air jadi mereka semua terpaksa berhenti sekejap sementara menunggu syaf.
Syaf pov
Bodohnya,waktu nak balik pulak kau nak terkeluar, rungut syaf lalu berlari mencari tandas perempuan dan di terus melepaskan hajatnya "fuh...lega rasanya" syaf keluar lalu menuju ke singki untuk mencuci tangannya dan membuka pintu dalam masa yang sama rosè masuk dan......Pap!!
"Auch!!sakitnya,kau tak boleh pelahan sikit tak buka pintu tu" kata rosé. Syaf yang nak cepat tu baru teringat dia kena balik cepat sebelum itu dia memandang sekilas ke arah rosé yang masih memegang kepalanya syaf sangat terpesona dengan kecantikan rosé yang sangat neutral bagai bidadari." Dah puas kau tengok muka aku yang cantik ni."syaf
Pun tersedar yang dia dah kantoi tengok anak dara orang. "Perasan,macam lah dia cantik sangat."kata syaf dengan suara yang kecil. Apa awak cakap? Takda.
Alamak! diorang dah tunggu aku, syaf lalu bergegas pergi ke tempat kakak dan abangnya menunggu dengan meninggalkan rosé yang masih terduduk disitu.Rosé pov
"Eii...dia tinggal aku macam tu jer, bukannya nak minta maaf" tapi kenapa jantung aku berdebar jer ni boleh tahan juga muka di nampak hensem
ish...buat apa aku nak fikirkan dia hensem ke tak,baik aku pakai make up dulu tak pasal mama marah nanti.End pov
Angah
Mana syaf ni? takkan lambat buang air je pun.Kak Ariel
Tu dia tunjuk Ariel.Syaf berlari menuju ke kereta mereka dengan tercungap cungap menghampiri kereta merekalah."huh...Sorry korang adik ada masalah sikit tadi, haah...Sampai pun jom lah kita balik nanti daddy marah pulak."Mereka pun balik ke rumah........................
#Jangan lupa vote and komen guy
YOU ARE READING
The love senior
FanfictionGXG 🔞 kisah seorang junior form 4 yang punya baby face tapi boyish sikit baru masuk sekolah baru dengan seorang senior yg sngt berdisiplin dan tegas apabila bertugas #Slow update⚧♀️♀️