(HATIRLATMA)
''Kim olduğunu öğrenmek istiyorum.''
-''Atahan Koleji babamın, annemde vakıf işleriyle uğraşıyor çünkü çalışmasına gerek kalmıyor. Adım Enis, 5.caddede ki konakta kalıyorum ve sana güzel tekliflerim var.''
''Teklif mi?''
-''Sana süslediğin hikayeni yaşatabilirim.''
##
Bir an afalladım, ne bileyim dalga geçiyordur diye bende şakaya vurayım dedim,
''Ya o hikayem gerçek olamayacak kadar güzel fark ettiysen içinde bir midillim eksik.'' dedim ve yarım ağız güldüm geçiştirmek için.
-''Sanırım ciddi olmadığımı düşündün?''
Tabiki de ciddi olmadığını düşündüm böyle bir şey imkansız gibi geliy-
-''Villamızın tadilatı bittiğinde seni oraya alabilirim ailemin bir şey diyeceğini sanmıyorum zaten annem ve babam anlayışlı insanlardır senin okula değiştirme programı ile geldiğini söylerim ve evimde barınman için gönüllü olduğumu, böylece ev işi ortadan kalkmış olur. Annen ve babanın işleri umrumda değil zaten yoklar yani onun hayalinin gerçekleşecek bir yanı yok, fakat annen bir gün geri döner seni bulursa ona kariyer çizmesinde yardımcı olurum.''
İç sesimi böldüğünde ona sinirlenmiştim ama anlattıkları kulağa o kadar güzel geliyordu ki gerçekten etkilenmiştim, ben umut etmeyeli uzun süre oluyor yani bu söylediklerini pek inanamadım.
Alayla ''Ne yani sen şimdi o zengin ve onurlu adamsın, bende sefil ve muhtaç olan mı?'' dedim gülerek.
-''Sana bir teklif sundum eğer tamam diyecek olursan, halanı ben halledeceğim.''
''Neden bana bunu yapasın ki?'' Gerçekten neden bana bunu yapsın ki sonuçta beni tanımıyor, en ufak bir bağlantımız bile yok yani ben öyle biliyorum. Ailesini tanımıyorum o da benim halamı tanımıyor. Fakire sadaka verir gibi ev açması beni biraz şüphelendirdi haklı olarak.
-''Sana acıdım.'' dedi alayla gözleri parlıyor ve bir saniye bile benim gözlerimden ayrılmıyordu.
Bana acıdın diye tekrarladım alaylı bir şekilde gördüğün gibi evsiz falan değilim sadece hayallerim var diye tamamladım. Arkasını dönüp yavaşça bir kaç adım uzaklaştı daha sonra geri dönüp yanıma tekrar ilerledi ''Telefonunu ver'' nedense hiç düşünmeden ve ne yapacağını sormadan telefonumu ona uzattım genelde sorgulamayı ya da muhalefet olmayı çok severim.
Telefonu tekrar uzattığında
-''Karar verdiğinde beni ararsın okulun açılmasına 1 hafta kaldı yani sen beni 5 gün içinde arayıp haber vermelisin ki organize edelim, herkese böyle parlak teklifler sunmam mükemmel bir hayatın yanında sana evin içinde hayatında göremeyeceğin kadar yakışıklı bir adamı da sunuyorum, bir de aile şefkati var ne kadar hissedersin bilmem ama.'' dedi sonlarda sırıtarak.
Söylediklerinin paniğiyle hiçbir şey düşünmeden ilerlemeye başladım, benim her zaman gittiğim bir oyun salonu vardı tabii eskiden giderdim, arka kapısının sağından uzanan caddeye geçip düşünmeye çalıştım.Ne yapacağım hakkında en ufak bir fikrim bile yoktu, beni kandırıyor olabilir ya da kaçırıp öldürmeyi düşünüyor olabilir, tabi bu güzel bir fikir en azından onun yüzünden ölmek hoş olur gibi.
Sanırım fazla derin düşünmüşüm, gözümü açtığımda her yer aydınlanmıştı, başımda da Enis kollarını bağlamış etrafta tur atıyordu. Sanırım uyanmamı beklemiş, en azından düşünceli.
''İşin ne burda''
-''Hasta mısın lan sen kendini öldürtmeye mi çalışıyordun?''
''Lan falan ayıp oluyor, bu kadar celallenme ya sakin ol her zaman geldiğim yere gittim ve solundan dönüp ulaştığım caddeye değil sağından dönüp ulaştığım caddeye oturdum. Ayrıca sana neden hesap veriyorum ben.''
-''İyi ki uğramamış kimse buraya dün gece, kalk gidiyoruz geri zekalı nerde olduğunun farkında mısın sen.''
''Ya yapma sanki en koyu mafya işlerinin halledildiği, cehennemin üçüncü köşesinde uyuyakaldım.''
-''Öyle de denilebilir evet.''