BAB 2

5 1 0
                                    

P/s: hardcore chapter and pls don't follow it. Luv yourself.

_________

"Maaf Irish, aku lewat sikit." keluh Vicky dengan muka yang kelihatan penat lalu kami bertukar shift untuk sesi malam.

Aku hanya mengangguk lalu pergi meninggalkan kedai dengan muka yang ngatuk.

"Huwa~ " aku menutup mulut aku dengan mata yang kuyu. Helmet disarung dan  enjin motor dihidupkan.

____

" Nice to meet you Cik Katherine." Tegur Akira kepada seorang perempuan muda yang berdiri dihadapanya itu.

Katherine hanya menunduk sedikit kepalanya tanda hormat.

"Ikut saya." Pinta Akira dengan tenang lalu pintu rumah dibuka dan mereka berdua menuju ke ruang bilik yang besar.

Katherine menggenggam erat tangannya apabila melihat keadaan di dalam bilik tersebut.

"Jadi apa tugas saya? Encik Akira?" Soal Katherine dengan suara yang gementar.

Akira berhenti berjalan lalu ditoleh kebelakang.

"Soalan yang bagus." Kata Akira dengan senyuman manis dibibirnya.

Katherine hanya mampu senyum janggal walaupun hatinya mula rasa tidak sedap hati.

"U can sit here." Pinta Akira lalu ditepuk satu sofa merah disebelahnya itu. Katherine akur lalu diduduki sofa tersebut.

[ Tak..Tak..]

Bunyi tapak kasut mula kedengaran dan bunyi pintu ditutup dari arah belakang membuatkan Katherine terdiam.

Wajah Akira dipandang dengan anak mata yang mula tidak menentu.

"Welcome Cik Katherine." tegur satu suara dari arah belakang telinga Katherine.

Katherine menjerit kecil apabila muncul seorang lelaki bertopeng mata hitam dibelakangnya.

Lelaki bertopeng hitam tersebut dengan tenang duduk di sofa.

"Let me introduce myself. Im Ace." Kata Ace dengan suara yang tenang lalu satu senyuman terukir dibibirnya.

" Thankyou for accept my request to come here Cik Katherine." Kata Ace.

Katherine hanya mampu senyum kecil lalu bibirnya digigit disebabkan rasa gementar.
Hasratnya datang hanya untuk dapatkan duit namun entah kenapa hatinya rasa tidak sedap hati.

Akira yang berdiri disebelah Katherine hanya mendiamkan diri.

"Your job is easy Cik Katherine." tegur Ace lalu bangkit dari duduknya.

Ace berdiri disebelah tirai lalu tangannya mula menarik tirai tersebut maka terpampanglah senjata-senjata tajam yang tersusun rapi diatas meja.

Katherine terdiam melihat benda dihadapanya itu.

Ace berdiri di belakang meja tersebut lalu merenung wajah Katherine seakan meminta dirinya untuk bangun dan memilih senjata yang dimahukan.

"U can choose Cik Katherine. Pilih yang paling berkenan di mata." pesan Ace.

Katherine dengan tangan yang menggigil berdiri dihadapan meja tersebut.

"Did I need to kill someone??" Soal Katherine dengan wajah yang pucat.

"Sebelum Cik Katherine tanya saya, may I ask u first? why you come here?" Soal Ace dengan tenang.

Katherine terdiam. "For money right?" Jawab Ace.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 10 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐀 𝐄 𝐓 𝐇 𝐄 𝐑 Where stories live. Discover now