جميله الزين 6(لنتجهز للحفل )

129 5 0
                                    

جميله الزين 6

جميله بكسوف : احم قدام الناس ازاي يعني ي زين بعدين على اي اساس هتشيلني ؟

زين : هوا كده و يلا بقى كملي فطارك ي قمر .

و عند عمر خلص كلام مع زين و دخل عند عمر دخل لقى سندس بتفوق و هي بتتالم سندس : اه ايه الي جابني هنا اه و بدأت تعيط .

عمر قرب منها و هو بيقول : مش عاوزه عياط انت فاهمه يبت انتي .

سندس بصت عليه ببرائه و هي بتعيط : ملكش دعوه بقى الله سبوني في حالي .

عمر بص نظرات عصبيه و هي اخدت بالها و قامت وسط وجعها و قالت : انا انا اسفه والله ي بيه مختش بالي انو حضرتك انا انا حقيقي حقيقي اسفه والله.

عمر حس انها صعبت عليه ف قال بهدوء : تعالي اقعدي خايفه ليه اقعدي .

سندس برعب: لا لا مش هقعد انا نازله اهو انا انا نازله .

عمر بحده : قولت اقعدي .

سندس : حاضر.

عمر : بصي تحكي ليا كل حاجه بتفسير و تقوليلي الزباله ده كان بيمد ايدو عليكي ليه ؟

سندس بدموع : حاضر انا انا ...

عمر مسح على وشوا بضيق و قال : اهدي اهدي خالص ...و قام جاب لها كوبايه ميه ز هوا بيصلها قال في نفسوا : في ايه بقى بصب كوبايه ميه لي خدامه عندي و ابتسم ابتسامه جانبيه و قرب منها اداها الميه: اشربي و اهدي خالص تمام ؟

سندس مسكت كوبايه الميه بايد مرتعشه و بدأت تشرب منها شويه و هديت نوعا ما .

عمر : يلا اتكلمي في ايه ؟

سندس لسه هتتكلم بس بطنها طلعت صوت يدل أنها جعانه ف وشها احمر و عمر ضحك و قال : طب ثواني ...و نزل تحت و راح لي خدامه من الخدم و قال : عاوز فطار بسرعه.

الخدمه : اوامرك ي باشا .

وحده من الخدم واقفه و هتموت و تعرف ايه الي بيحصل لي سندس و بتقول لي وحده تانيه : الا يختي يكونش بقى حبها و شغل الروايات ده .

التانيه : لا لا يبت هوا يوم م يحب يحب البت دي لا لا .

و بعد شويه جهزت الخدامه الفطار و اخدوا و طلع .

عند سندس لقت اتصالات كتير اوي من ادهم ف ردت و هي بتقول بسرعه : ادهم الوضع كلوا تمام بس لعلمك حساه طيب اوي و ان في سر وراه انو يشتغل في الشغل المقرف ده و بالنسبه لي ابن عمي ف هو جه دغدغني بس الحمد لله ملحقش يقول اني ظابط و مع السلامه علشان لازم اقفل و اخبي الفون .

ادهم باطمئنان: الحمد لله أن محصلش حاجه .

و قفلت بسرعه و خبت الفون و في نفس اللحظه دخل عمر و قال : كولي الاول بعد كده تقوليلي كل حاجه مفهوم .

جميله الزين بقلمي ريتال احمد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن