2

54 5 1
                                    


12 saatlik yolcuğun ardından Japonya'ya babaannemin yanına geri gelmiştim. Verdiği adrese geldiğimde durdum iki katlı sade bir evdi. Kapıyı çaldıktan bir kaç saniye sonra babaannem açtı. Gülümseyerek sarıldı bana bende karşılık verdim. Şaşırarak:

"Kaç sene oldu gelmeyeli?"

"6 sene"

"Büyüdükçe daha da güzelleşmişsin güzel torunum. Boya da gitmişsin" dedi gülümseyerek. Bende gülümsedim. İçeriyi işaret etti bende bavulumla beraber girdim. Acaba nasıl maceralar beni bekliyor olucak?

Babaannem mutfaktan karnımın aç olup olmadığını sordu. Bende hayır dedim. Babaannemin tarif ettiği oda için yukarı çıktım tam da istediğim gibiydi simsiyah, keyifle bavulumdan kıyafetlerimi çıkartıp eşyalarımı yerleştirdim. Bir kaç saatte anca işim bittikten sonra canım çok sıkıldı dışarıya çıkma kararı aldım. Babaanneme haber verdikten sonra biraz yürüdüm hava karanlık olduğu için sokaklar tenhaydı.

Ailemle ilgili düşüncelere kapılırken arkamdan birisinin beni dokunmasıyla yavaşça arkamı döndüm. İri yarı kilolu bir adam gittikçe bana yaklaşmaya başladı.

"Cepleri boşalt yoksa zoru kullanırım"

Sırıttım. Benim kim olduğumu biliyor muydu? Hayır.

"Kullansana bi çok merak ettim dombili" dedim. Çocuk cebinden bir şey çıkartacakken kolundan tutup yüzüne yumruğu bastım. Geri sendelendi.

"Hile yapmasana ya erkek adam gibi oyna" dedim gülümseyerek. Sinirlenmiş olucak ki yine üstüme yürümeye başladı. Tam bana vurucakken hızlı bir şekilde kolundan tutup ters çevirdim sonra tam ortasına dizimi attım. Çocuk canı acıyınca yere düştü. Bende fırsat bilerek eğildim yüzüne 2 yumruk attım. Acıdan kıvranırken bende pantolonunun cebindeki cüzdanını ve bıçağı aldım. Yavaş yavaş yürümeye başladım.

"Para için sağol"

Cüzdanını açtığımda baya bir para çıktı. Yüksek ihtimal böyle sıkıştırdığı çocuklardan alıp alıp atıyordu. Keyifle yürürken canım bir şeyler istedi saate baktım saat 23.56 içimden o kadar oldu mu ya diye geçirdim. Hemen bir markete gidip bir şeyler aldım tabii ki de o çocuğun cüzdanından ödedim. Yürüyerek eve geçtim kendimi yatağa attım ve uykuya daldım. Telefonumun alarmı 6.35 te çalmaya başladı ailem öldükten sonra kapatmayı unutmuşum. Tam kapatmaya yeltenecektim ki babaannem odaya girdi.

"Hiç geri yatma. Bugün okulun var"

Ne diyo bu diye tip tip baktım. Daha dün oldu geleli.

Tam ağzımı açıcaktım ki arkasında olan elini önüne getirdiğinde okul formasını gördüm. Gözlerimi devirdim.

"Peki madem giderim"

Hemen yatağımı düzenleyip banyoya girdim hazırlandım son bir gözlerime kapatıcı sürdüm gören uyuşturucu kullanıyor dicek öyle ama neyse...

Babaannem okulun yolunu kağıda yazıp bana verdi. Bende evden çıkıp yazdığı rotada ilerlemeye başladım. Ama sanırsam yolu karıştırdım ve kayboldum. Şansıma küfürler ederken bir el omzuma dokundu. Arkamı döndüğümde sarışın bir çocuk bana baktı. Baştan aşağı süzdüğümde aynı okuldan olduğumuzu anladım.

"Yolu kaybettin galiba?" Dedi samimi bir şekilde.
Evet anlamda başımı salladım.

"Beni takip et" okula doğru yürürken kendini tanıttı.

"Ben matsuno chifuyu lise 1. Sınıfım ya sen"

"Ben de Akira Shinju 2. Sınıf"

"Tanıştığımıza memnun oldum akira-san" dedi gülümseyerek.

"Bende"

Dedikten sonra okulu gördüm chifuyu'ya baktığımda bana el sallayarak arkadaşlarının yanına gitti. Arkadaşlarına baktığımda siyah saçlı inek gibi görününen bir çocuk vardı. Komik gözüküyordu fazla aldırış etmeden okula geldim.

Koridorda dolaşırken biraz gergindim herkes bana bakıyordu. En son bir öğretmen yanıma geldi.

"Sen Akira olmalısın. Babaanneni tanıyorum geçmişin baya başarılıymış, matematik dehasıymışsın tebrik ederim ve bende matematik öğretmenin ve aynı zamanda sınıf öğretmeninim" dedi gülümseyerek. Bende hafifçe gülümsedim. Beni sınıfıma götürdü tabii daha girmedim önce bir tuvalete uğramam gerekiyordu çok gergindim yok kendini tanıt demeleri falan hiç katlanamam.

Zil çaldı kendi kendime dalmıştım kapıdan hocaların derslere girdiğini gördüm bende hızlı adımlarla hemen sınıfıma gittim. Hoca girmişti içeri girdiğimde herkes bana baktı.

Yavaş adımlarla sınıfa girdim hoca:

"Yeni öğrenci sen olmalısın. Kendinden bahset"

Yüzümü sınıfa döndüm ve konuşmaya başladım.

"Ben Akira, Akira Shinju. İngiltereden geldim." Hocaya baktım daha fazla konuşmak istemediğimi anlayıp. Beni parmağıyla en arkayı göstererek oturabilirsin dedi. Oraya baktığımda bugün ki gördüğüm inek çocuk olduğunu gördüm. Sadece bana odaklanmıştı sadece o değil tüm sınıf izliyordu. Yavaş adımlarla yanına gittim o da sıradan çantasını aldı diğer yanına koydu.

Önüne baktığımda matematik test kitabı vardı bom boştu diğer yanındada tarih vardı ders tarihti. Hala bana baktığını hissediyordum. Yavaşça gözlerimi ona çevirdim. Hayırdır anlamında kafamı salladım. Kendini düzeltip önüne döndü. Gün güzel geçti ama yanımdaki inek bana derin derin bakmasaydı daha iyi olabilirdi. Yarın deneme olduğunu duydum ama burası benim eski okulumdaki konulardan geride olduğun için çalışmama gerek kalmazdı.

Okul çıkışı eve gidip direkt uyudum. Zaten uykumu alamamıştım.

  𝑏𝑎𝑗𝑖 𝑘𝑒𝑖𝑠𝑢𝑘𝑒 𝑥 𝑟𝑒𝑎𝑑𝑒𝑟 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin