Het begin

61 2 0
                                    

UHG daar gaat m'n wekker.. mijn aller eerste schooldag in de middelbare school. Ik maakte mij klaar, deed mijn mooiste outfit aan, deed mijn haar in een knot en vertrok naar school. Ik was wel te laat maar voor zo'n eerste dag vonden ze dat helemaal niet erg. Ik was niet eens zo zenuwachtig ik vond het meer leuk of zo. Ik kreeg mijn klas en ging naar boven. We moesten elkaar voorstellen. Wie wilt er als eerst? zegt meneer Daems. Ikke!! Zeg ik. Hey klas, mijn naam is Romaisae ik ben 13 jaar oud en mijn hobby is voetbal.

We hebben eindelijk pauze. Ik ging naar buiten en groette mijn vriendinnen. We hadden het echt over alles, van de grappigste dingen tot de domste. Ik zag Imraane voorbij soms lopen. Ik wist niet dat hij naar mijn school kwam. Ik haat hem, sinds vorig jaar al. Hij voelt zich altijd stoer en denkt dat hij grappig is, hij kijkt me ook altijd heel vies aan terwijl ik niet eens keek. Ik ken die gast al sinds het 3de leerjaar (groep 5) maar toch haat ik hem. Maar goed na de schooldag ging ik weer naar huis. Ik had niks van huiswerk gekregen of zo wat ook wel logisch was want ik ben letterlijk BSO aan het doen en daar leer je echt helemaal niks. Alleen maar herhalingen van het middelbaar.

Ik schrijf in mijn dagboek altijd alles wat er gebeurd. ''Liefst dagboek vandaag is het 1 september bla bla bla..'' toen ben ik gaan eten en daarna gewoon lekker gaan slapen. Ik bid niet ik weet ook niet waarom, ik ben 13 en dus wel en ook oud genoeg om te bidden maar iets zegt in mij dat ik het niet kan of niet moet doen. Soms baal ik er echt van dat de duivel soms sterker dan mij is. Ik snap ook niet hoe mensen zich zo goed kunnen blijven concentreren op hun 5x dagelijks gebed. Ik deed soms alleen maar Fajr bidden en dat was het dan ook. Het gebed boeide mij zeer weinig.

1 dag later.. we gingen groepen maken met onze klassen. We gingen 1 keer in de week met gemengde klassen samen werken. Ik zat vooral met veel meisjes waar ik heel blij mee was. Alleen Imraane zat wel weer bij me in de klas wat ik niet leuk vond. Ik heb veel vriendinnen gemaakt, ze zijn allemaal super aardig. Ik heb een vriendin genaamd Romayssa. Ze heeft dezelfde naam als mij alleen een beetje anders geschreven. Ze stalkte een jongen van het 3de middelbaar genaamd Sinan. Ze zei altijd dat ze niet verlieft op hem was maar stiekem zag ik wel in haar dat ze hem super leuk vindt. Toen we klaar waren met de les gingen we naar huis. Ik ging naar huis met Romayssa en Hafsa. Hafsa is een heel lief meisje, we gingen deze keer een andere route pakken naar huis zodat we onderweg ook konden praten.

Toen we onderweg waren zagen we Imraane en Sinan samen ook naar huis gaan. Is dat niet die Sinan die jij stalkt? Vraag ik aan Romayssa. Ja dat is hem zeg ik. Oh ik wist niet dat Imraane en hij zo goed bevriend waren met elkaar zeg ik. Nee wist ik ook niet zegt ze. Ik haat Imraane wel erg, hij zat al heel mijn leven in dezelfde klas met mij zei ik. Oh Imraane ja hij is echt raar hij zit nu met mij in de klas, hij is zo stil altijd ik weet niet wat er met hem is. En toen gingen we naar huis.

Ik avond moest ik denken aan Adnane. Dat is een jongen waar ik vorig jaar in het 6de leerjaar (groep 8) verlieft op werd. Hij is zo knap en zo stoer. Ik droomde ook soms over hem maar dan wanneer ik wakker werd was ik altijd zo teleurgesteld omdat ik hem ook echt miste die tijd. Hij zit helaas niet met mij in dezelfde school, hij is verhuist naar Lier en zit daar op school dus ik zie hem ook echt nooit niet meer. Maar goed ik ga slapen en is morgen dus weer een dag In Sha Allah.

De volgende dag. We moesten weer aan het werk gaan in groepjes op school. Toen we in de klas zaten en aan ons werk deden zag ik aan mijn ooghoeken dan Imraane de hele tijd me aankeek. Ik wou hem aanspreken maar ik dacht van laat maar, anders ging hij weer agressief doen met zijn stoere praatjes. Hij bleef kijken, ik voelde mij best wel ongemakkelijk maar ik hielde het maar zo. Toen we pauze kregen kijk hij ook al heel de tijd mij aan. Alsof ik wat van hem ben of zo. Romayssa roept naar hem: ''Wat kijk je naar haar oush ben je verlieft op haar of zo'' en we ging stuk allemaal. Ik had ook een vriendin Noor maar zij is naar Aso gestuurd (vwo) stiekem wou ik ook heel graag naar Aso (vwo). Ghair In Sha Allah.

Na de schooldag gingen we weer zoals hetzelfde weer naar huis en ik ben ook in mijn dagboek gaan schrijven en viel in diepe slaap.. 1 dag later. Het is zaterdag ochtend en Romayssa belde mij. Ja wat is er? Zeg ik, je weet toch die Sinan die ik stalk? Ja antwoord ik. Hij heeft een zus genaamd Sanae in het 6de middelbaar. Ze moest altijd die kleinste details aan me vertellen wat mij eerlijk gezegd niks boeide. Elke dag belde ze met ''je weet toch Sinan'' wat mij kapot irriteerde want ik had die tijd echt geen zin in liefde en stalken en romantieke dingen. Maar toch stond ik altijd aan haar kant en deed ik maar alsof het mij boeide.

Ik ben daarna lekker gaan shoppen met mijn moeder en heb een hoop nieuwe kleren gekocht. Mensen dachten altijd dat ik rijk was op school omdat ik heel veel merk kleding had. Ik vond het altijd grappig als ze naar me toe kwamen en zeggen of ik rijk was. Ik bedoel nou ja ik ben blij Alhamdullilah met alles wat ik heb maar niet perse dat ik heel veel geld heb.

Komt goedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu