-"Dobrze " Pani Aster weszła do klasy "Dzisiaj macie ze mną zastępstwo!" Po całej klasie przeszedł szmer niezadowolenia. Pani Aster jest bardzo nie przyjemną osobą, a sami uczniowie nie lubią jej z powodu jej odpychającej osobowości.
-"Gdzie jest Profesor Connor" Ktoś zapytał
"Nie jest to ważne! Dzisiaj będziemy omawiać bardzo ważna lekcja więc proszę uważać!" po klasie przeszedł szmer niezadowolenia "Znacie tak zwaną 'starą legendę'?" Zapytała, ale sądząc po jej głosie było to pytanie retoryczne.
-"Tak" wszyscy odpowiedzieli, nie ma chyba osoby która jej nie zna, stwory, potwory, magiczne zwierzęta, czarodzieje i czarodziejki, wiedzmy i nawet normalni ludzie ją znali. Tylko każdy w innej formie. Dla jednych był to mit (głównie ludzi), dla niektórych historia bohaterów (głownie dla czarodziejów), ale były też osoby dla których była to historia opisująca czas kiedy magia była najbliżej upadkowi i zapomnieniu (punkt widzenia wiedźm). I ostatnia, historia zabójców tak zwanych 'strażników pokoju' (wyznawana przez całą resztę).
-"Dobrze, dzisiaj opowiem wam o niej, skoro mamy 2 lekcje opowiem ją ze szczegółami cała tą historie! A jutro będziecie mieć klasówkę na ten temat! Wiem z własnego doświadczenia że dużo uczniów uważa ten temat za błahy. Co dla mnie jest niedopuszczalne! Ale to nie o to chodzi, Na egzaminach miesięcznych, półrocznych i sprawdzianach z historii, jeżyków i tym podobnych lekcjach będzie to jeden z głównych wątków . Więc proszę uważajcie na tych 2-óch lekcjach, bo mogą one się stać waszymi łatwymi ocenami. Zważcie na to, i nie przeszkadzajcie jeśli uważacie lub nie uważacie!" Pani Aster otworzyła książkę uzupełniła coś i zaczęła mówić. "Dobrze aby zrozumieć samą legendę zaczniemy od podstawy. Jak dobrze powinniście już wiedzieć. Na Ziemi jest podział na 4 podstawowe gatunki zwierząt rozumnych (według ludzkiego pojęcia tej frazy) . Czyli Ludzie, Czarodziei i Czarownice, Wiedzmy i zwierzęta magiczne albo innymi słowami potwory. Ludzie czyli osoby nie wykazujące magicznych zdolności, z reguły nie wiedzące o magicznym świecie, uważają go za bajkę. To jest chyba jasne? Ale każdy z tych gatunków widzi tą legendę inaczej. My skupimy się na na wersji czarodziejów i czarodziejek." Odchrząknęła "Więc, wiele lat temu. a dokładniej miliony lat temu. Na ziemie zaczęły pokazywać się, istoty magiczne. W nich Czarodzieje i czarodziejki, po paru tysiącach lat pomiędzy nimi powstał podział. Zwany 'Podziałem kolorów' W skrócie dla lepszej możliwości rozróżniania kto pochodzi od jakiego podziału. Dla poszczególnych, podziałów przydzielono kolory. Najbardziej popularne 'kolory' Czarodziejów to: Fioletowy, różowy, żółty, zielony, złoty, srebrny, czarny i biały. Dwa ostatnie są... więc... gorzkim wspomnieniem, o czym wiemy. No dobrze do legendy...
Dawno temu,