Part1
"Hahahahahahahahahaha.."
Satu rumah bergema dengan gelak tawa kedua dua Happy Virus kesayangan korang..korang berjalan sambil memegang bakul di tangan..
Korang menjeling tajam ke arah Chanyeol yg sedang ketawa bergolek golek bersama anak lelaki korang itu..dari tadi mereka berdua ketawa berdekah dekah tidak henti2..korang menggeleng..
Mirae : apa yg lawak sangat tu??
Chanyeol : chagi..jomlah tengok sama..
Mirae : chagi ada banyak kerja lagilah..nanti chagi nak kena masak lagi..lagipun,chagi tak tengok cerita kartun macam korang berdua ni..
Chanyeol : *duckface*
Mirae : dahlah..jangan ketawa banyak2..senak perut Chanmi tu nanti..saya faham,awak nak Chanmi jadi sebiji macam awak,kan??
Chanyeol : hehehe..
Chanyeol tersengih menampakkan barisan giginya yg putih bersih sambil menggaru belakang lehernya..Korang hanya tersenyum dan kemudiannya berjalan menuju ke dapur..
Chanyeol dan Chanmi sambung ketawa..entah apa yg lawak pun korang sendiri tak tahu..kedua dua anak beranak itu memang ada jiwa kanak2..sehati sejiwa lah katakan..
"Haihh..macam manalah Chanyeol nak jadi appa kalau perangai dia 2×5 macam anak sendiri??" Keluh korang dalam hati..
------------------------------
Mirae : Chanmi,Chanyeol..jom makan..
Penat tekak korang memujuk dua anak beranak itu duduk di meja makan..tapi kedua dua 'kanak2' itu sibuk melayan rancangan kartun..korang terasa pening lalu duduk perlahan di kerusi..
>>SKIP<<
Chanmi dan Chanyeol akhirnya berhenti ketawa..
Chanmi : appa..baegoppa.. *usap perut*
Chanyeol : kkaja..let's eat!!
Chanyeol dan Chanmi bangun dari sofa dan berjalan ke arah meja..Chanyeol tersenyum melihat korang yg sudah tertidur di situ..
Chanyeol : chagi..ireonna.. tidur dalam bilik,ya??
Chanyeol menepuk bahu korang perlahan sambil memujuk korang bangun dalam nada berbisik..korang mengangkat muka lalu menggosok mata..
Mirae : gwenchana..saya suap Chanmi dulu..
Chanyeol : chagi rehatlah.. oppa boleh suapkan Chanmi..
Korang bangun dari kerusi dan kemudiannya melangkah menuju ke dapur..dunia seakan akan berpusing.. korang memegang kepala yg terasa pening..
Korang hampir rebah tetapi sempat disambut Chanyeol..kepala korang ditarik dekat ke dadanya.. Chanyeol kemudiannya mengusap kepala korang lembut..
Chanyeol : masuk bilik,ya??
Korang hanya diam..Chanyeol mengangkat korang gaya 'bridal style' ke bilik..Chanmi hanya melihat sahaja..
Chanyeol : Chanmi duduk sini dulu tau..appa nak hantar omma kat bilik..
Chanmi : nae..
>>SKIP<<
Selesai sahaja Chanyeol makan bersama Chanmi, Chanyeol tidak lupa untuk menghantar makanan ke dalam bilik korang..dia memanjat tangga ke bilik korang..
Chanyeol memusing tombol pintu..dia menguak sedikit daun pintu bilik itu lalu mengintai ke dalam..kelihatan korang masih tidur nyenyak di atas katil..
Chanyeol meletakkan dulang bubur di atas meja bersebelahan katil..dia duduk di sisi katil dan menatap wajah korang..Chanyeol mengusap lembut ubun2 kepala korang..
Chanyeol : chagiya..ireonna..
Korang mengeliat dan kemudiannya membuka kelopak mata perlahan lahan..tangan korang mula menggosok mata..
Chanyeol : makan bubur ya?? Air tangan oppa,tahu?? *bangga*
Chanyeol memegang kedua dua bahu korang dan menegakkan bantal di belakang badan korang..korang duduk bersandarkan bantal di belakang badan korang..
Chanyeol : oppa suap ehh??
Chanyeol mengangkat mangkuk bubur yg diletakkan di atas dulang tadi..dia mengacau sedikit bubur ayam itu..Chanyeol meniup bubur yg masih panas itu lalu menghalakan sudu itu ke mulut korang..
Chanyeol : wuu~ kapal terbang nak mendarat..
Chanyeol menyuap korang.. dia tersenyum manis..korang juga tersenyum memandangnya.. Chanyeol menyuap korang lagi..
Korang terasa ada sesuatu di bibir korang..korang mahu menyentuhnya..tapi Chanyeol pantas menepis tangan korang perlahan..
Chanyeol : tunggu..biar saya yg buat..
Chanyeol tersenyum.. mukanya didekatkan dengan muka korang..korang hanya kaku di,situ melihat bibir Chanyeol semakin dekat dengan bibir korang..
CHUUP!!
Mata korang membulat besar..agak lama juga Chanyeol mencium bibir korang yg manis dengan sisa bubur di bibir korang tadi..korang hanya diam, hanyut dengan ciuman Chanyeol itu..
Chanmi : appa??
Muka korang merah padam..korang menolak badan Chanyeol sambil tertunduk malu.. Chanyeol tersenyum lalu mencuit pipi merah tomato korang..
Dia kemudiannya berjalan mendapatkan Chanmi yg sedang berdiri di muka pintu..Chanyeol duduk menyangkung di hadapan anak kecilnya..
Chanyeol : Chanmi nak apa, sayang??
Chanmi : haus..
Chanyeol : haus?? Okay,appa bancuh susu , Chanmi tunggu dalam bilik dulu..nanti dah habis minum,Chanmi tidur..okay??
Chanmi : nae!!
Chanyeol : good boy,high 5!!
Chanyeol mendukung Chanmi..
Chanyeol : nanti oppa datang balik,ya chagi??
Mirae : nae..
Korang hanya tersenyum..
~TBC~
YOU ARE READING
My Husband~
FanfictionMengisahkan Mirae yang duunya hidupnya bahagia bersama Chanyeol dan anak mereka Chanmi.Tetapi semuanya berubah selepas Chanyeol kemalangan kereta...