Part 2

53 3 0
                                    

Part2Chanyeol : hana,dul...... 

Pada kiraan ke-3,Chanyeol mula melambung Chanmi ke udara dan menangkapnya semula..Chanyeol berlaga hidung dengan anak lelakinya dan kemudiannya melambung Chanmi semula..Chanmi yg kelihatan seronok tergelak gelak..korang berjalan pantas ke arah mereka dan menegur Chanyeol..Chanyeol memandang wajah korang sambil mendukung Chanmi..

 Chanyeol : ada apa cayang?? *cium pipi korang* 

Mirae : janganlah main dengan dia cara macam tu..kalau dia terlepas nanti macam mana??Korang mengambil Chanmi dari Chanyeol..Chanmi memeluk leher korang sambil menghisap ibu jari kecilnya.. 

Chanyeol : jangan risaulah..dia pun suka main dengan saya..lagipun,saya kan kuat..Chanyeol menyelak sedikit bajunya menampakkan lengannya yg kelihatan berotot..Chanyeol mula menayang otot lengannya pada korang..jari telunjuk korang mencucuk cucuk lengan Chanyeol.. 

Mirae : lembik je saya tengok?? ni mesti poyo melebih.. 

Chanyeol : jahat..Chanyeol memuncungkan bibirnya mengalahkan itik XD..dia berjalan meninggalkan korang yg sedang mendukung Chanmi..Mula lah drama dia tu..korang cuma menggeleng..tiba2 Chanmi menangis..

 Chanmi : huwaaa....Korang mengeluh..Chanyeol kuat merajuk,Chanmi pula kuat menangis..bapa borek anak rintik betullah dua Happy Virus ni..Tunggu,kata Happy Virus..tapi boleh menangis dan merajuk?? memang sehati sejiwa betul..Chanmi ni memang akan menangis kalau Chanyeol tinggalkan dia..tentulah,Chanmi manja dengan appa dia yg kuat merajuk dan mencebik mengalahkan itik..hurmm.. 

Mirae : kenapa sayang?? rindu appa??Chanmi mengangguk perlahan sambil memasukkan jari telunjuknya ke dalam mulut..korang tersenyum sambil menyeka lembut mata anak kecil korang..Mirae : nak omma pujuk appa lah ni??

 Chanmi : *angguk*

 Mirae : haih..yalah..Chanmi memeluk leher korang lagi..korang berjalan ke arah bilik tidur Chanyeol yg dikongsi dengan korang..Daun pintu bilik dikuak perlahan..korang mengintai ke dalam..kelihatan Chanyeol sedang berselubung dalam selimut..Mirae : buat apa berselubung bawah selimut tu??

 Chanyeol : *diam*

 Mirae : fine..saya minta maaf sebab cakap macam tu.. *letak Chanmi kat bawah*

 Chanyeol : tu je?? *tak puas hati*

 Mirae : habis tu awak nak saya buat apa??

 Chanmi : saeng!!Korang memandang Chanmi dengan mata membulat luas..Chanyeol duduk di atas katil dan memandang Chanmi dengan senyuman lebar sehingga ke telinga..

 Chanyeol : macam mana Chanmi boleh tahu apa yg appa nak??Chanmi memanjat katil perlahan lahan dan duduk di sebelah Chanyeol..Chanyeol mengusap lembut ubun2 Chanmi yg sedang memegang botol susu di tangannya..Chanyeol mengerling ke arah korang.. 

Mirae : mworago??

 Chanyeol : nak baby lagi boleh?? 

Mirae : mengada..yg mengandung bukannya awak.. 

Chanyeol mencebik lagi..korang cuba untuk bertolak ansur.. 

Mirae : betul nak baby lagi??

 Chanyeol : nak!!

 Mirae : mengandung sendiri.. 

Chanyeol : --" apakah ini??

 >>SKIP<<

 Mirae : buka mulut luas2..Chanmi membuka luas mulutnya..Mirae menyuap ais krim yg sudah cair di dalam mulut anak kecilnya itu..Chanmi nampak begitu berselera sehingga habis comot mulutnya dengan sisa ais krim itu..

 Mirae : comotnya anak manja omma ni..Chanmi tersengih memandang korang..

 Chanyeol : Chanmi,nak rasa ni??Chanyeol menghalakan sudu ke arah mulut Chanmi..dia kemudiannya menyerongkan sudu itu kembali ke dalam mulutnya sendiri..Chanmi mula merengek..Chanyeol : yalah2..nah..Chanyeol menyuapkan kek cawan lembut ke dalam mulut Chanmi..dia mencubit pipi anaknya yg putih gebu itu.. 

Chanyeol : anak appa ni kuat makan betullah..kan dah tembam..

 Mirae : sama lah macam appa dia..dua2 kuat makan.. 

Chanyeol : hehehe..Chanyeol tersengih menampakkan barisan giginya..korang pula menggeleng dan terus menyuap Chanmi..

 Mirae : nanti nak pergi mana pulak?? 

Chanyeol : entah..ada ke tempat yg awak nak pergi??

 Mirae : saya pun tak tahu..balik dulu lah..Chanmi belum tidur ni..dia mesti penat..Chanyeol memandang Chanmi yg sedang bermain dengan sudu..dia mencucuk cucuk pipi Chanmi..

 Chanyeol : anak appa nak tidur,eung??Chanmi mengangguk dan mula menggosok matanya..Mirae : mari basuh mulut yg comot tu dulu..kkaja..Korang mendukung Chanmi ke sinki..Chanyeol hanya duduk di meja..tiba2 telefon yg ada di atas mejanya berdering..Chanyeol mengangkat panggilan seseorang..

 xxxx : ..........

 Chanyeol : nae..Chanyeol memutuskan panggilan setelah tamat berbual..korang berjalan kembali ke meja yg diduduki Chanyeol.. 

Mirae : siapa call??

 Chanyeol : hospital yg call..oppa kena keluar pergi hospital..oppa hantar chagi kat rumah dulu,okay??Korang hanya mengangguk.. 

Chanyeol : kkaja..------------------------------------------

 Chanyeol memandu keretanya meninggalkan perkarangan rumah..dia sempat melambai korang bersama Chanmi yg sudah tertidur di bahu korang..dada diurut perlahan lahan.. 

Mirae : kenapa aku rasa tak sedap hati ni??Korang melupakan perkara itu dan membiarkannya berlalu pergi begitu sahaja..Korang naik ke tingkat atas dan menghantar Chanmi ke dalam bilik..setelah meletakkan Chanmi di atas katil,korang berjalan keluar dari bilik itu..Dengan tidak sengaja,korang terlanggar almari yg lebih kurang sama tinggi dengan korang..Satu bingkai gambar jatuh di atas lantai..korang duduk menyangkung dan mengangkat bingkai itu..Jelas di mata korang kini, bingkai gambar itu adalah bingkai gambar perkahwinan korang dengan Chanyeol..

 Mirae : kenapa aku rasa tak sedap hati ni??

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 23, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Husband~Where stories live. Discover now