H6 Vervolg 3, dagboek Janne

49 3 3
                                    

Ik werd midden in de nacht wakker, het was donker en er waren allemaal geluiden van mobs te horen. Ik keek even naar beneden en zag een skeleton en een enderman staan. Echter waren ze niet zoals normale skeletons en endy's (zo noem ik endermans). De skeleton had rodig spul onder zijn botten, vast bloed ofzo. De endy had een witte vlek op zijn voorhoofd, zou bij endy's een pigmentvlek (moedervlek) er zo uitzien?!

Ik besloot me stil te houden en te doen alsof ik er niet was. Opeens hoorde ik mensen praten. Over 'een mensen-meisje' en over iets genaamd 'Project O.'. Maar wat dat dan mocht zijn? Geen idee.

De mobs vielen stil en de skeleton en de endy liepen weg (nouja, de endy teleporteerde). Eindelijk durfde ik me weer te bewegen. Ik keek voorzichtig rond en gek genoeg zag ik veel meer dingen dan normaal in het donker. Ik had honger, maar het was nog niet dag. Dus ik besloot maar weer te gaan slapen. Gelukkig viel ik aardig snel in slaap zonder problemen met andere mobs.

De volgende ochtend werd ik weer wakker. Het was licht en er waren geen mobs meer. Voor de 2e keer keek ik goed rond, op zoek naar 'de superboom'. Die had ik gelukkig snel gevonden. Alleen er hingen nu vines naast me in de boom. Raar. Maar wat nog raarder was, was dat die vines een soort parcour vormden van boom naar boom. Die besloot ik maar te volgen.

Ik sprong van boom naar boom en voelde me net een aapje. Op een gegeven moment waren er geen andere bomen met vines meer. Het viel me op dat op die ene boom ,waar ik op dat moment op stond, heel veel vines zaten. De vines vormden een soort zip-line in de richting van 'de superboom'. Ik pakte een stok en legde die over de vines. Met een goede afzet begon ik aan de zip-line. De vines braken niet, wat erg raar was. Alles ging goed, alsof Herobrine mij naar 'de superboom' tilde.

Zoals je misschien al gemerkt hebt bewonder ik Herobrine, geen idee waarom. Misschien omdat anderen hem haten ofzo.... Hij verdiend ook wat waardering. Misschien is hij niet zoals andere mensen over hem denken en zoals Notch over hem vertelt...

Anyways, ik kwam uiteindelijk zonder problemen aan bij 'de superboom'. Toen was het alleen nog maar een kwestie van naar beneden klimmen en naar huis lopen. Alleen, wat zou mama wel niet denken als ze zou merken wat ik gedaan had?! Ondertussen dat ik naar huis liep probeerde ik een smoes te verzinnen. Iets als: "sorry mam, maar ik wou weten waar Sanne's kat heen ging dus ben ik die gaan volgen. Alleen verdwaalde ik in het bos en..." . Ja, zoiets. En dan nog met grote handgebaren erbij en stemovertuiging!

Inmiddels was ik thuis aangekomen. Even aanbellen en de chaos kon beginnen....

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 22, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Supernatural Mobs -On Hold- (A Dutch Minecraft Story)(herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu