aku dikurung selama 2 minggu didalam bilik yang kosong . aku hanya membenarkan berlegar di halaman bawah rumah sahaja dan tidak dibenarkan berlegar di tingkat atas kerana tingkat atas adalah tempat aku meluangkan masa bermain game , belajar dan sebagainya . aku hanya dibekalkan telefon aku sahaja . aku amat menyesali mengenali ex aku itu . teringat aku tentang kejadian itu selalu dan tidak boleh dibuang . disentuh aku dengan tangannya sendiri .
"tak mungkin ku cuba untuk mensiakan..." ringtone lagu kata akhirmu dari telefon aku . rupanya ex aku yang menelefon aku . aku angkat tetapi aku tidak berkata apa apa .
"mmh wan sorry tau" suara ex aku yang seperti mengeluh .
"tak apalah , aku patut kena pun"
"kalau macamtu mmh aku mmh mintak diri dulu" lepas itu ada kedengaran bunyi lelaki yang berkata "sayang call sapa tu?"
terbeliak mata aku terdengar itu . tidak percaya dia masih berkelakuan seperti itu . patutlah suara ex aku seperti mengeluh ngeluh manja .
"ni call kawan ni . ahh jangan kuatt" terus telefon diputuskan . aku teransang dengan perkataan akhirnya itu . aku masih tidak sangka akan perbuatan ex aku sendiri . nasib baiklah aku berputus dengan dia . kalau tidak aku tak tahu apa yang akan jadi padanya , pada aku juga . adakah dia seorang pelacur sekarang ? mungkin aku yang membuatkan dia seperti itu kerana dia ingin move on dengan cara menghasut lelaki .
aku tidak mahu duduk merempat kat rumah ni seperti anjing . aku cuba memberitahu parents aku yang aku mahu duduk bersama kakak saudara aku , sufiah atau dikenali sebagai kak fiah . dialah yang selalu memberi aku apa sahaja . telefon ini pun kak fiah yang menghadiahkan kepada aku . betapa baiknya akak saudara kepada anak buahnya sendiri .
apabila berbincang dengan parents aku , nasib baik lah aku dapat duduk bersama kak fiah dalam masa dua minggu ini . itu sudah cukup untuk aku tenangkan diri di sana dan menghilangkan stress aku di tempat ini . aku akan pergi ke sana menaiki grab . sebenarnya bapak aku tidak membenarkan aku pergi ke rumah kak fiah kerana dia tahu yang aku akan berbuat hal di sana . dia ingt aku akan membuat sesuatu dengan kak fiah kerana kak fiah tinggal berseorangan kerana masih belum kahwin . cantik pulak tu . padahal aku tiada niat langsung untuk berbuat demikian . tetapi mak aku dah berbincang yang aku akan duduk di rumah kak fiah esok .
pada malam hari ..
aku menelefon kak fiah bahawa aku ingin pergi menginap di rumah dia
"assalamualaikum akak fiah"
"waalaikumussalam"
"kak fiah , esok wan datang rumah kak fiah tau"
"eh boleh je . bape hari?"
"dua minggu kak"
"oh kalau macamtu akak sediakan la apa yang patut yee"
suara akak fiah yang teruja untuk bertemu aku esok . aku hanya menunggu keesokkan harinya dan bersedia untuk apa apa nasib yang aku akan hadapi selepas ini .
keesokan harinya ...
aku dah bersiap sedia untuk bertemu kakak saudara aku yang paling aku sayang . dia sahaja yang faham perasaan aku .
mak aku memberikan aku wang sebanyak rm50 untuk pembelanjaan dan rm40 untuk pengangkutan . pelik , kena hukum dan digantung pun tetap dapat jumlah wang yang banyak . mungkin ini adalah rezeki aku walaupun ditimpa musibah kepada aku . aku makin tidak sabar . aku terus menempah grab untuk pergi ke rumah kak fiah . ianya mengambil masa satu jam untuk sampai ke rumah kak fiah .
tunggu la dalam 5 minit , akhirnya grab telah sampai didepan rumah . aku pun salam dan mencium tangan mak dan ayah aku kerana aku akan sentiasa merindu ibu ayah aku . ibu aku hanya tersenyum sinis tetapi bapak aku bermuka masam dan tidak senyum . selesai bersalaman dengan ibu ayah aku , aku pun terus memasuki kereta grab itu .
tah kenapa aku berasa teruja sangat nak berjumpa dengan kak fiah . mungkin aku tersangat rindu dengan perbualan dan gelak tawa dengannya . mana taknya , selalu sibuk dengan pembelajaran . dan sekarang , aku telah pun bebas dan akan meluangkan masa dengan kak fiah .
"adik ni kecik lagi tapi dah pergi jauh jauh ye?" tiba tiba kakak driver grab itu bertanya kepada aku . aku baru perasan yang pemandu grab itu perempuan .
"saya dah biasa la kak"
'oh , comel jugak adik ni'
poom! tiba tiba hati aku berdegup kencang apabila kakak itu cakap begitu . aku ni sensetif bila orang memuji aku . tapi jarang sekali terjadi seperti ini . mungkin aku melihat akak ni cantik dan akak ini pula tiba tiba memuji aku . aku dah mula risau sebab aku tak mahu apa apa terjadi dengan aku . terus aku teringat tragedi aku dan ex aku ketika di dalam kelasnya . semenjak itu aku tak mahu perkara itu terjadi lagi . aku hanya layan kan aje apa yang dia cakap ."takla kak biasa je" terus dua dua diam . taktahu nak cakap apa . aku hanya diam dan berharap cepat sampai ke destinasi aku . lama kelamaan aku pun tertidur kerana mengantuk . dalam 10 minit aku tidur , aku membuka mata perlahan lahan kerana berat untuk membuka mata ketika matahari memancar . aku terasa ada sesuatu yang berkeliaran di seluar jeans aku . aku melihat perlahan lahan di seluar jeans aku dan kelihatan akak driver grab itu sedang mengusap peha aku kemudian mengusap pada tengah tengah seluar aku .
aku terkejut . ada juga orang bodoh yang bekerja tetapi mengambil kesempatan terhadap penumpang . aku buat buat mengeliat baru bangun dari tidur . kelihatan tangan akak itu laju laju beralih dari peha aku . aku melihat akak itu lama lama kerana sengaja . akak itu macam pelik kerana aku memandangnya lama lama dan kemudian akak tu pun bertanya
'kenapa adik pandang akak macamtu'
"akak buat apa tadi?"
'buat apa ni ?'
"akak raba saya eh tadi ? jujur jelah akak"
'hmm' akak itu sudah gelisah . 'adik jangan bagitau sesiapa , hm akak , hm' cuak akak tu apabila aku tahu yang apa yang dia buat .
"lain kali jangan ambik kesempatan time kerja akak . ni saya viral ni akak yang kena tau"
'maaf ! akak hm akak dah lama tak merasa suami punya sebabtu laa hm'
"maaf diterima . lain kali jangan buat lagi walaupun mengidam sangat ."
'tapi suami overseas 4 bulan . akak taktahu mana akak nak pergi . sebab tu akak kerja grab .'
"hm akak akak . kerja untuk ambil kesempatan?"
'akak terpaksa' akak tu menangis dengan tiba tiba kerana sedih hanya untuk bersentuhan . aku tidak sampai hati . tapi takkan aku nak beri badan aku kepada orang yang tidak dikenali ? kerja orang bodoh je yang memberi badan kepada orang .
'sikit je adik , please !' kakak itu menggoncangkan bahuku dengan kuat . aku tak kuat bila perempuan berbuat aku sebegini . aku jenis yang sensetif . aku lemah dengan pujukan , suara lunak akak itu dan aku pun terpaksa merebahkan badanku untuk akak itu .
akak itu memberhentikan keretanya di tepi jalan suram . aku mamai . akak itu pun mengambil kesempatan untuk membuka seluar jeans aku dan mencapai alat di dalam seluar aku . aku dapat merasa tangan yang lembut meramas alat aku . aku gersang dan tidak kuat dengan semua ini . akak itu pandai bermain dengan alat aku kerana dia telah mempunyai suami dan berkepakaran dalam bidang ini . aku pun menganga mulut dan menutup mata untuk menahan kesedapan itu .
baru 16 tahun aku dah disentuh oleh orang . sekali lagi aku dikalahkan oleh hasutan perempuan yang membuatkan aku lemah . keseronokkan adalah keseronokkan tetapi apa akan terjadi di masa hadapan . pasti akan menjadi rosak jika sekarang pun telah dihasut dengan syaitan , apatah lagi hari hari seterusnya .
YOU ARE READING
[AKU DAN HIDUP]™
Teen Fictionadakah hidup aku penuh dengan kegembiraan? kesedihan? keseronokkan yang tak dijangka? kucar kacir hidup aku . aku tak dapat bezakan dimana baik dan buruk .